Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne artikkelen fra 2012: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sex-og-samliv/menn-er-altfor-myke-og-feminine/a/10067902/

Der 1/5 av kvinner og 40% av Oslo kvinner mener menn har blitt for feminine og er for lite gentleman.

Det som er problemet til den norske mannen er ikke å ikke evne å være noen av delene, men totalt forskjellige meldinger. Ene dagen er mye av dette gode verdier, neste dagen er dette dårlige, spesielt i partnermarkedet. Man skal ikke hjelpe kvinner fordi de er likestilte ene dagen, neste dagen er man for lite gentleman. Man trenger ikke å undre seg over hva som er problemet. Og det ligger i vertfall ikke i genomet for å si det slik, for få har vel hatt en mer maskulin kultur enn her i nord.

Enten får vi slutte å oppdra dem slik, og fortelle dem at de skal få lov til å være maskuline. Eller så får folk holde kjeft. Er ikke den smule rart at mange av dem virkelig begynner å bli sinte, like før vi ender opp med en gjeng med forbanna og irritert mannlig befolkning.

Anonymous poster hash: 4c968...699
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Men hva legger man i det å være "hard" mann? Og hva er en "myk" mann? Og har menn og kvinner lik definisjon på dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe å si hva vi menn gjør det er galt uansett.

Anonymous poster hash: 3a1ba...cec
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva legger man i det å være "hard" mann? Og hva er en "myk" mann? Og har menn og kvinner lik definisjon på dette?

Jeg vet ikke. Men jeg vil si at en hard mann er en som ikke forteller om følelser, som greier seg selv uten hjelp fra andre, ikke er til noen plage og beskytter seg selv og sine. Holder seg selv med ære.

Skrevet

Jeg opplever at når folk nevner "gentleman" på den måten, så ser det ut til at det er "ok" at kvinnen er mer "viktig" enn mannen. Han skal holde døren oppe, han skal dra ut stolen så hun kan sette seg, og så videre. Ikke omvendt, selvsagt.

De som synes Norske menn er for myke har fri tilgang til å finne seg en mann fra et annet land, så ser ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns norske menn er menn gode nok jeg. Hvorfor kan ikke en mann ha både myke og harde egenskaper?

• Liker 7
Skrevet

Har ikke noe problem med norske menn, jeg. Jeg liker den norske mannen jeg har, han er snill, myk og god, og samtidig maskulin og kjekk. Jeg synes han (og andre menn) er fine akkurat slik de er.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Altså, folk er jo forskjellige da. Her er mannen ikke feminin eller myk, men han er ikke noe spesielt gentelmann heller. Er sikker på at du kan finne alle mulige typer menn i alle land, greia er vel at vi får prøve oppdra ungene våre til å bli greie folk med folkeskikk, så får de bli så harde eller myke som det ligger i personligheten deres.

Endret av Frisørdama
  • Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg vet ikke. Men jeg vil si at en hard mann er en som ikke forteller om følelser, som greier seg selv uten hjelp fra andre, ikke er til noen plage og beskytter seg selv og sine. Holder seg selv med ære.

Og det er dette kvinner vil ha? Tror ikke jeg vet om noen kvinner som vil han en mann som aldri viser følelser. Kjenner vel heller ingen menn som er sånn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror en del menn ville hatt godt av å snakke om følelser, og ikke greie seg selv uten hjelp hele tiden. Han er ikke mindre mann om han ber om hjelp når livet butter i mot. Ære er ikke noe verdt hvis han ikke har det bra. Noen påstår at kvinner ser ned på menn som viser følelser, men de fleste kvinner gjør ikke det. Jeg har opplevd at menn kan være lite støttende overfor andre menn når de viser sider av seg som ikke er macho nok for enkelte menn. Litt mer åpenhet om at menn også er mennesker med behov for støtte og å vise følelser hadde ikke vært dumt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal folke "holde kjeft"? Dersom man svarer i en undersokelse får man da lov å gi sin preferanse.

Jeg synes personlig at norske menn er for tafatte og kjedelige, men på samme vis synes jeg også norske kvinner er for maskuline. Det er bare en preferanse, og jeg forstår godt at andre synes det samme. Det er grunnet samfunnsutviklingen og den ekstreme feminismen vi har hatt i Norden.

Jeg flyttet ut for fire år siden og er sammen med en amerikaner. Hvem som helst står fritt til det samme.

Og nei, jeg synes ikke synd på noen - det er opp til alle og enhver om de vil la seg forme av foreldre, venner og samfunn eller om de vil ha en egen karakter. Dette med "vi har ulike forventninger fra alle hold" er bare en unnskyldning for folk som ikke tar grep om eget liv og klarer å ha en egen mening.

Anonymous poster hash: 18b5f...2c7
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Dersom en mann sier sin mening i en skog, og ingen kvinne kan høre det: Tar han fremdeles feil?

AnonymBruker
Skrevet

Norske menn har gullmedalje i selvmedlidenhet. Og det er dette som er problemet - de er ikke for "myke", de er for stakkarslige.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Om man skal etablere seg med mann og barn trenger man kun 1 maskulin mann. Det kan likevel være en stor fordel for kvinnene det gjelder at resten av mennene i samfunnet er feminine, mtp. karriere, trygghet, politikk og lignende.

Endret av Eriks
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norske menn har gullmedalje i selvmedlidenhet. Og det er dette som er problemet - de er ikke for "myke", de er for stakkarslige.

Stakkarslige? Det er vel få nasjoner som har et så suksessfylt samfunn som her i Skandinavia, og det er ikke takket være kvinner for å si det slik.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal folke "holde kjeft"? Dersom man svarer i en undersokelse får man da lov å gi sin preferanse.

Jeg synes personlig at norske menn er for tafatte og kjedelige, men på samme vis synes jeg også norske kvinner er for maskuline. Det er bare en preferanse, og jeg forstår godt at andre synes det samme. Det er grunnet samfunnsutviklingen og den ekstreme feminismen vi har hatt i Norden.

Jeg flyttet ut for fire år siden og er sammen med en amerikaner. Hvem som helst står fritt til det samme.

Og nei, jeg synes ikke synd på noen - det er opp til alle og enhver om de vil la seg forme av foreldre, venner og samfunn eller om de vil ha en egen karakter. Dette med "vi har ulike forventninger fra alle hold" er bare en unnskyldning for folk som ikke tar grep om eget liv og klarer å ha en egen mening.

Problemet er vel bare det at om vi skulle reist til utlandet for å få ei skikkelig jente eller ta henne med hit, og mange kvinner reiser til utlandet for å bli dominert. Så blir det ingen nordmenn igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkarslige? Det er vel få nasjoner som har et så suksessfylt samfunn som her i Skandinavia, og det er ikke takket være kvinner for å si det slik.

Hva mener du med det?

Anonymous poster hash: b6332...ca9

• Liker 1
Skrevet

Problemet er vel bare det at om vi skulle reist til utlandet for å få ei skikkelig jente eller ta henne med hit, og mange kvinner reiser til utlandet for å bli dominert. Så blir det ingen nordmenn igjen.

Skjønner ikke at det skal være et problem når norske damer er for dårlige og norske menn er for pinglete, da bør man vel være glad for at nordmennene blir borte? De er jo tydeligvis ikke noe å samle på uansett.

Jeg vet ikke jeg, men er det bare jeg som ser hvor forskjellige folk er, at ingen er bare sånn eller sånn men mer sammensatt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med det?

Hva mener du med det?

Det jeg mener er det at kvinnfolk ikke har gjort noe som helst for å skape et samfunn som er godt. Når de er politisk aktive er det stort sett for å hjelpe seg selv eller være for å feministisk.

• Liker 2
Skrevet

For å snu det litt på hodet kan vi si at 80% av kvinner mener at menn ikke er for feminine og 60% av kvinnene i Oslo mener det samme.

Om det skulle være noe som tyder på at menn generelt er for feminine, så er tydeligvis det beste midlet å sende menn fra Oslo til bygda for å bli litt mer maskuline.

( Har en del skog som trenger å bli hogd, bordkledning på en gammel fjøs som trenger å bli skiftet, lakseelv, båt, hav, en tohjulstraktor som trenger å bli restaurert, ugress som trenger å bli fjernet og bidrar gjerne til at de kan bli litt barskere i hovedstaden - alt helt gratis, bortsett fra fiskekort. Telting kan foregå gratis og vi setter opp en utendørsdusj slik at oppholdet kan bli litt mer macho ;) )

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...