AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Noen som har erfaring med dette og har tips? Vi har en jente på 3 år, alltid sovet ganske greit, men de siste 3 ukene (etter vi tok smokken og hun fikk influensa) har hun hylskreket, sparket og spent seg på natta. Antallet varer fra 15 min-1 time. Vi får ikke snakket med henne, hun har ingen svar på hva som plager. Som regel vil hun ikke trøstes og nekter å la oss ta henne opp. Etter anfallet vil hun være i vår seng, så ligger hun der og hikster i søvne flere timer etterpå. Vi skjønner ikke hva vi skal gjøre! Hjelp?Anonymous poster hash: 50946...2fd
Ciara Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Dette har jeg lest artikler om. Google litt rundt, så finner du nyttige råd!
Mekkapekka Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Hei! Vi hadde en periode med dette når jenta vår var 3 år. Ikke noe gøy! Det varte kanskje noen måneder, med oppvåkning og hysterisk skriking, flere netter i uken. Vi holdt på å tørne! Ungen var helt hysterisk og ikke tilsnakkende. Våken men likevel i søvne. Uansett hva vi gjorde, snakket og trøstet, så var hun like hysterisk. Ofte tisset hun på seg. Dette gikk heldigvis over, uten at vi fant noen spesiell årsak. Jeg leste nettopp at barn i denne alderen ofte drømmer/har mareritt. De drømmer om dyr som oppfører seg som mennesker, noe jeg skjønner kan være skremmende :-) Kanskje kan dette være årsaken? Håper det går seg til for dere!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Ts her. Jeg har lest om det som kalles nattskrekk men det kommer ca 2 timer etter innsovning og har noe med ulike søvnfaser å gjøre. Jenta vår begynner som regel 4-5 timer etter hun sovner, altså midt på natta. Kan jo hende hun drømmer men det er så vanskelig å få kontakt og forklaring. Anonymous poster hash: 50946...2fd
Mekkapekka Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Ts her. Jeg har lest om det som kalles nattskrekk men det kommer ca 2 timer etter innsovning og har noe med ulike søvnfaser å gjøre. Jenta vår begynner som regel 4-5 timer etter hun sovner, altså midt på natta. Kan jo hende hun drømmer men det er så vanskelig å få kontakt og forklaring.Anonymous poster hash: 50946...2fd Hos oss begynte det også lenge etter hun hadde sovnet, typisk mellom kl 24 og 03. Fikk ikke kontakt med henne, måtte bare gå ut av rommet og la henne roe ned på egenhånd. Hun ble bare mer hysterisk av at vi prøvde å roe henne! Når vi spurte henne morgenen etter husket hun ingenting av det. Tenkte nattskrekk vi også, selv om det ikke stemte helt det heller. Har egentlig ingen tips å komme med, vi klarte jo ikke finne ut av det vi heller :-P Det gikk heldigvis over av seg selv. Utrolig slitsomt...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Dette høres veldig likt ut som sønnen vår.... Men han var eldre da han holdt på som verst; kanskje 6-7-8 år... Han kunne begynne å gråte ved midnattstider. Rimelig hysterisk og rabiat. Han var ikke våken i det hele tatt, selv om vi trodde det i begynnelsen. Han skreik og ropte at han var redd, gikk rundt og trippa på gulvet og ropte at det var glødende lava og var som sagt helt rabiat. Etterhvert så fant vi ut at det eneste som hjalp var å leie han på do så han fikk tissa. Etter det leide vi han tilbake til senga og han sovnet på et blunk. Dagen etter husket han aldri noen ting. Vi erfarte etterhvert at han kunne ikke ha det for varmt, ikke sove med pysj o.l, og så måtte han alltid tisse rett før han la seg. Ingen bønn om noe annet. Nå som rutinen er inne så er det ikke noe problem Anonymous poster hash: 2ffb0...4dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå