Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppholder meg for øyeblikket i utlandet og har ikke tenkt til å være her så mye lengre. Har fått spørsmål om hvilke jenter/damer jeg liker. Har fått høre at jeg er sær siden jeg foretrekker skandinaviske (spesielt norske) jenter istedenfor andre. Jeg mener at det er naturlig for meg når jeg er vokst opp i Norge og er vant til den norske kulturen osv.

Hva tenker dere? Er jeg virkelig sær hvis jeg foretrekker norsk damer istedenfor damer som er fra andre steder av verden som for eksempel Europa, Sør-Amerika, Nord-Amerika, osv?

Anonymous poster hash: dd9df...196
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat likedan. Jeg er etnisk norsk dame og ønsker bare å være med menn fra Norge eller de andre nordiske landene ( i allefall i kjæresteforhold). Noen syns det er sært, har inntrykk av at ikke-nordiske reagerer mest. Jeg bryr meg ikke nevneverdig, er jo tross alt et personlig valg som ikke angår andre enn meg.

Men altså; partneren min (og eventuelle barn) er kanskje den næreste relasjonen jeg skal ha i livet mitt. Jeg ønsker at den relasjonen skal være kjent, både kulturelt og etnisk. Jeg ønsker ikke "fremmed" familie med unger som ikke likner meg selv. Jeg ønsker heller ikke at en slik relasjon skal foregå på en språk som er 2. eller 3. språket til en av oss. Sært for noe kanksje, helt naturlig for meg :)

Jeg ble forøvrig mer sikker på at jeg passer best med nordiske menn etter å ha reist litt.

Anonymous poster hash: 84e14...9f0
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke særere det enn om du hadde foretrukket asiatere eller øst-europeere. Det er bare preferanser.

Anonymous poster hash: df5dd...e97
Gjest Freakingawesome
Skrevet

Det er bare preferanser, selv foretrekker jeg kvinner fra utlandet :) aldri vært noe fan av de blonde og blåøyde (jada jeg vet at Norske damer kommer i andre varianter og)

Skrevet

Synes ikke du er sær. Er sånn selv og, liker best norske damer og menn :)

Skrevet

Det går i faser for min del. For noen år siden ville jeg ha noe helt annet enn i dag.

Skrevet (endret)

Du er da for all del ikke sær! Jeg foretrekker norske menn fremfor asiatere for eksempel.

Endret av Kaizerr
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat likedan. Jeg er etnisk norsk dame og ønsker bare å være med menn fra Norge eller de andre nordiske landene ( i allefall i kjæresteforhold). Noen syns det er sært, har inntrykk av at ikke-nordiske reagerer mest. Jeg bryr meg ikke nevneverdig, er jo tross alt et personlig valg som ikke angår andre enn meg.

Men altså; partneren min (og eventuelle barn) er kanskje den næreste relasjonen jeg skal ha i livet mitt. Jeg ønsker at den relasjonen skal være kjent, både kulturelt og etnisk. Jeg ønsker ikke "fremmed" familie med unger som ikke likner meg selv. Jeg ønsker heller ikke at en slik relasjon skal foregå på en språk som er 2. eller 3. språket til en av oss. Sært for noe kanksje, helt naturlig for meg :)

Jeg ble forøvrig mer sikker på at jeg passer best med nordiske menn etter å ha reist litt.

TS her. Godt å høre! Jeg baserer mine preferanser på den erfaringen jeg har oppnått fra andre kulturer. Etter min mening så må jeg si at nordmenn helt klart skiller seg fra folk fra Frankrike, Spania, Sveits, osv. Greit nok at alle disse landene ligger i Europa, men jeg må si at jeg hadde hatt vanskeligheter med å ha no langvarig forhold til en jente/dame som ikke er fra Skandinavia. Dette er på grunn av kulturene skiller seg såpass mye. Det kan være det samme hvor pen jenta er, men er både personligheten og kulturen noe man ikke klarer, så er det ikke noe å gjøre med det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg er norske menn turn off. Har aldri forelsket meg i en norsk mann, selv om jeg er hel norsk selv.

Anonymous poster hash: 66376...073

• Liker 1
Skrevet

Jeg oppholder meg for øyeblikket i utlandet og har ikke tenkt til å være her så mye lengre. Har fått spørsmål om hvilke jenter/damer jeg liker. Har fått høre at jeg er sær siden jeg foretrekker skandinaviske (spesielt norske) jenter istedenfor andre. Jeg mener at det er naturlig for meg når jeg er vokst opp i Norge og er vant til den norske kulturen osv.

Hva tenker dere? Er jeg virkelig sær hvis jeg foretrekker norsk damer istedenfor damer som er fra andre steder av verden som for eksempel Europa, Sør-Amerika, Nord-Amerika, osv?

Men tenker du liksom på utseende, eller bare at jenta er oppvokst i en norsk kultur?

Skrevet

For meg er norske menn turn off. Har aldri forelsket meg i en norsk mann, selv om jeg er hel norsk selv.

Anonymous poster hash: 66376...073

Hos meg er det kanskje helt motsatt. Jeg er fra utlandet, men jeg forelsker meg kun i norske menn. Føler jeg passer bedre med de, enn en utlending. Personligheten klikker rett og slett mer, og vi deler oftere samme syn og verdier. Og det er nesten umulig for meg å finne en utlending som har lignende syn og verdier som meg. Og det er rart nok motsatt når det kommer til jenter. Mange norske jenter pleier som regel ikke å helt like meg, og det tror jeg er fordi jeg er altfor .. livlig og utadvent enn hva de er vant til.

Så TS, det er ikke noe galt i å ha preferanser :) Bare fordi du syns Skandinaviske jenter er de mest attraktive for deg, så betyr det jo ikke at mørkere jenter er stygge.

Skrevet

Det finnes ingenting sært med det...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes i hvert det er utrolig sært å ikke ville ha unger som ikke ligner en selv. En kjæreste som hadde sagt det hadde jeg dumpet på flekken. Det er både rasistisk, snevert og selvforherligende.

Anonymous poster hash: de58e...bd1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes i hvert det er utrolig sært å ikke ville ha unger som ikke ligner en selv. En kjæreste som hadde sagt det hadde jeg dumpet på flekken. Det er både rasistisk, snevert og selvforherligende.

Anonymous poster hash: de58e...bd1

Helt feil. Derimot er det helt naturlig å ønske avkom som likner en selv. Hvorfor er det bedre at barna mine ser ut som Ali Muhammed enn Ola nordmann?

Jeg er hvit, blond og blåøyd og ønsker faktisk ikke "mørke" barn. Deal with it.

Skrevet

Skjønner deg godt og er enig! Skandinaviske jenter er jo beregnet som verdens vakreste, så du er definitivt ikke sær :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Helt feil. Derimot er det helt naturlig å ønske avkom som likner en selv. Hvorfor er det bedre at barna mine ser ut som Ali Muhammed enn Ola nordmann?

Jeg er hvit, blond og blåøyd og ønsker faktisk ikke "mørke" barn. Deal with it.

Så du vil ha unger som må bruke spray tan resten av livet?

Anonymous poster hash: e86c8...084

AnonymBruker
Skrevet

Ja, heller det. Nå bruker ikke jeg eller folk i min omgangskrets spraytan heller da, ettersom vi er så fornøyde med oss selv og den hvite huden vår :)

AnonymBruker
Skrevet

= rasist, forresten.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en preferanse.

Selv foretrekker jeg menn fra Frankrike, Sveits, USA og Tyskland over norske. Men jeg har gått på skole i utlandet som ung så kulturelt sett er det mer naturlig for meg enn nordmenn. Jeg synes også det er litt mer spennende med noen som har noen nye perspektiver - så lenge grunnverdiene er de samme.

Jeg ville nok syntes det var litt rart om man ikke engang likte danske eller svenske jenter, eller om man ikke engang kom overens med andre nasjonaliteter, men hvem man evt. foretrekker som fremtidig partner er jo en annen sak.

Anonymous poster hash: 485d2...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...