Puny Skrevet 12. mai 2014 #41 Skrevet 12. mai 2014 Mener du Sør-Korea eller Nord-Korea? Det ble spurt om hvilke land Anonymous poster hash: 8ab53...86a Selvfølgelig Sør-Korea, det er jo som regel det man refererer til når man snakker om Korea....
LatersBaby Skrevet 12. mai 2014 #42 Skrevet 12. mai 2014 Danmark Sverige Tyskland Italia Ungarn Bosnia Kroatia England Tyrkia Tunisia Egypt Spania Nigeria Nederland .. det jeg kommer på nå Likte meg spesielt godt i Nigeria og Egypt
Chizue Skrevet 12. mai 2014 #43 Skrevet 12. mai 2014 -Sverige -Danmark -Spania (Både innlandet, og Gran Canaria) -Frankrike -Østerrike -Italia -Nederland -Finland -Tyrkia -Bulgaria -Usa (Florida,Texas,California) -Kina -Sør Korea-Dette er min favoritt, drar tilbake om 2mnd, for 5 gang ^^*alene*:D
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #44 Skrevet 12. mai 2014 Selvfølgelig Sør-Korea, det er jo som regel det man refererer til når man snakker om Korea.... Det er kun koreanere som omtaler landene som Korea. Begge sider mener at deres eget land er den rettmessige eier av hele Korea-halvøya, og bruker derfor ikke Nord eller Sør som en del av navnet. I resten av verden sier vi Sør-Korea og Nord-Korea, som er det de to landene heter. Synes ikke det er noen stor selvfølge. Vet om flere som har vært i Nord-Korea uten å ha vært i Sør-Korea. Anonymous poster hash: 8ab53...86a 1
Atle Tisk Skrevet 12. mai 2014 #45 Skrevet 12. mai 2014 Sverige Danmark England Tyskland Polen Bulgaria Hellas Italia Spania
Gjest Skrevet 12. mai 2014 #46 Skrevet 12. mai 2014 Norge, Sverige, Danmark, Finland, England, Tyskland, Ungarn, Polen, Østerrike, Sveits, Lichtenstein, Italia, San Marino, Spania (+ Mallorca), Kroatia, Kypros, Bulgaria, Frankrike, Canada, Egypt, USA. Av disse landene liker jeg Italia (da Toscana) best. Når jeg var der bodde vi på en vingård i Toscana og det var helt fantastisk og noe jeg absolutt vil oppleve igjen. Ellers liker jeg Kroatia veldig godt. I USA har jeg vært i statene: California, Florida, Nevada, New Mexioca, Arizona, Colorado, Montana, South Dakota, Wyoming, Idaho, Utah, New York (i byen Buffalo). Av statene i USA liker jeg Nevada, California og Montana best. Montana har en helt fantastisk natur. Byen jeg liker best i USA er San Francisco. Tror jeg fikk med meg alt Land/steder jeg ønsker å reise til er: Cuba, Filippinene, Vietnam, Bali, Fiji, Karibien (går snart i oppfyllelse), Mexico, Argentina og Island. Steder jeg kunne klart meg foruten å ha reist til er igrunnen bare Egypt, da Hurghada og Luxor. Alt for mange selgere og Luxor var veldig skittent og fattig.
cattleya Skrevet 12. mai 2014 #47 Skrevet 12. mai 2014 Det er kun koreanere som omtaler landene som Korea. Begge sider mener at deres eget land er den rettmessige eier av hele Korea-halvøya, og bruker derfor ikke Nord eller Sør som en del av navnet. I resten av verden sier vi Sør-Korea og Nord-Korea, som er det de to landene heter. Synes ikke det er noen stor selvfølge. Vet om flere som har vært i Nord-Korea uten å ha vært i Sør-Korea. Anonymous poster hash: 8ab53...86a Kjære! Hele verden snakker om Sør-Korea som "Korea", det er bare Nord-Korea som snakker om Nord-Korea som "Korea," du skjønte utmerket godt det, men for all del det er gøy å kverulere Jeg har vært i Danmark Sverige England Irland Spania Hellas Tyrkia Tyskland Nederland Russland Kasakstan Korea Kina Tailand 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #48 Skrevet 12. mai 2014 Kjære! Hele verden snakker om Sør-Korea som "Korea", det er bare Nord-Korea som snakker om Nord-Korea som "Korea," du skjønte utmerket godt det, men for all del det er gøy å kverulere Jeg har vært i Danmark Sverige England Irland Spania Hellas Tyrkia Tyskland Nederland Russland Kasakstan Korea Kina Tailand "Hele verden" snakker om Afrika og Syden som om det er land også. Korea består av 2 land, Afrika består av 54 land og Syden består av strender med solbrente nordmenn. Da kan det være greit å spesifisere hvilket land du snakker om. Ikke bare unngår du misforståelser, men du høres også mer opplyst ut Anonymous poster hash: 8ab53...86a 1
cattleya Skrevet 12. mai 2014 #49 Skrevet 12. mai 2014 "Hele verden" snakker om Afrika og Syden som om det er land også. Korea består av 2 land, Afrika består av 54 land og Syden består av strender med solbrente nordmenn. Da kan det være greit å spesifisere hvilket land du snakker om. Ikke bare unngår du misforståelser, men du høres også mer opplyst ut Anonymous poster hash: 8ab53...86a Det er jo ikke det samme i det hele tatt. http://no.wikipedia.org/wiki/Korea Sitat: "I Norge er det mange som refererer til Sør-Korea ved bruk av begrepet Korea." du gjør deg bare vanskelig.... 1
Alphamale Skrevet 12. mai 2014 #50 Skrevet 12. mai 2014 - Europa: Sverige Danmark Finland Tyskland Østerrike Sveits Italia Spania Hellas Montenegro Bosnia hercegovina Kroatia Slovenia England Bulgaria Kypros Tyrkia Frankrike Liechtenstein Malta - Afrika Kapp verde Zimbabwe Sør-Afrika Zambia Botswana Namibia Egypt Tunisia Gambia Senegal - Asia Thailand Japan Kina India - i sommer USA - 9 stater Mexico Sikkert glemt noen land. 20 år og har ikke vært på noen jordomseiling, så for det meste individuelle ferieturer. Opplevd mye av verden i ung alder kan jeg si verden ble til for å oppleves
Medio Skrevet 15. mai 2014 #51 Skrevet 15. mai 2014 Nå er jeg vel ikke akkurat den mest bereiste, men litt rundt har jeg jo vært. Sverige Danmark Kreta England Thailand Florida, USA Jamaica Hahiti Grand Cayman Mexico Spania Nå vipper jeg veldig. Men er blitt utrolig glad i Thailand etter jeg har vært der, men kunne gjerne tatt en tur til USA igjen og opplevd litt mer der. Men når sant skal sier er det ingen av plassene jeg ikke kunne tenkt meg og reist igjen.
Gjest Linaria Skrevet 15. mai 2014 #52 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Sverige, Danmark, Finland, Island, Tyskland, Polen, Nederland, Belgia, Luxembourg, Storbritannia, Irland, Frankrike, Spania, Sveits, Liechtenstein, Austerrike, Italia, Kypros, USA Eg elskar Island. Sambuaren min kjem derfrå, og vi er der ein til to gongar i året. Eg liker óg London og Malaga (lærte spansk der i ei veke, buddo hos ein spansk familie og vart godt kjent med staden). USA liker eg mindre. New York var greitt, men California var for amerikansk. Fin stad, men kulturen var ikkje for meg. Endret 15. mai 2014 av Linaria
småsei Skrevet 15. mai 2014 #53 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Norge Sverige Danmark polen Finland Tyskland Tsjekkia hellas Tyrkia Italia Spania Frankrike, california, arizona Singapore thailand indonesia Tunisia og Egypt. Neste tur er Filippinene og etter det Peru og Brasil. Endret 15. mai 2014 av småsei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå