Gå til innhold

Hvor har dere reist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du Sør-Korea eller Nord-Korea? Det ble spurt om hvilke land :)

Anonymous poster hash: 8ab53...86a

Selvfølgelig Sør-Korea, det er jo som regel det man refererer til når man snakker om Korea....

Skrevet

Danmark

Sverige

Tyskland

Italia

Ungarn

Bosnia

Kroatia

England

Tyrkia

Tunisia

Egypt

Spania

Nigeria

Nederland

.. det jeg kommer på nå

Likte meg spesielt godt i Nigeria og Egypt :)

Skrevet

-Sverige
-Danmark
-Spania (Både innlandet, og Gran Canaria)
-Frankrike
-Østerrike
-Italia
-Nederland
-Finland
-Tyrkia
-Bulgaria
-Usa (Florida,Texas,California)
-Kina
-Sør Korea-Dette er min favoritt, drar tilbake om 2mnd, for 5 gang ^^*alene*:D

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig Sør-Korea, det er jo som regel det man refererer til når man snakker om Korea....

Det er kun koreanere som omtaler landene som Korea. Begge sider mener at deres eget land er den rettmessige eier av hele Korea-halvøya, og bruker derfor ikke Nord eller Sør som en del av navnet.

I resten av verden sier vi Sør-Korea og Nord-Korea, som er det de to landene heter.

Synes ikke det er noen stor selvfølge. Vet om flere som har vært i Nord-Korea uten å ha vært i Sør-Korea.

• Liker 1
Skrevet
  • Sverige
  • Danmark
  • England
  • Tyskland
  • Polen
  • Bulgaria
  • Hellas
  • Italia
  • Spania
Skrevet

Norge, Sverige, Danmark, Finland, England, Tyskland, Ungarn, Polen, Østerrike, Sveits, Lichtenstein, Italia, San Marino, Spania (+ Mallorca), Kroatia, Kypros, Bulgaria, Frankrike, Canada, Egypt, USA.

Av disse landene liker jeg Italia (da Toscana) best. Når jeg var der bodde vi på en vingård i Toscana og det var helt fantastisk og noe jeg absolutt vil oppleve igjen. Ellers liker jeg Kroatia veldig godt.

I USA har jeg vært i statene:

California, Florida, Nevada, New Mexioca, Arizona, Colorado, Montana, South Dakota, Wyoming, Idaho, Utah, New York (i byen Buffalo).

Av statene i USA liker jeg Nevada, California og Montana best. Montana har en helt fantastisk natur. Byen jeg liker best i USA er San Francisco.

Tror jeg fikk med meg alt :)

Land/steder jeg ønsker å reise til er:

Cuba, Filippinene, Vietnam, Bali, Fiji, Karibien (går snart i oppfyllelse), Mexico, Argentina og Island.

Steder jeg kunne klart meg foruten å ha reist til er igrunnen bare Egypt, da Hurghada og Luxor. Alt for mange selgere og Luxor var veldig skittent og fattig.

Skrevet

Det er kun koreanere som omtaler landene som Korea. Begge sider mener at deres eget land er den rettmessige eier av hele Korea-halvøya, og bruker derfor ikke Nord eller Sør som en del av navnet.

I resten av verden sier vi Sør-Korea og Nord-Korea, som er det de to landene heter.

Synes ikke det er noen stor selvfølge. Vet om flere som har vært i Nord-Korea uten å ha vært i Sør-Korea.

Kjære! Hele verden snakker om Sør-Korea som "Korea", det er bare Nord-Korea som snakker om Nord-Korea som "Korea," du skjønte utmerket godt det, men for all del det er gøy å kverulere ;)

Jeg har vært i

Danmark

Sverige

England

Irland

Spania

Hellas

Tyrkia

Tyskland

Nederland

Russland

Kasakstan

Korea

Kina

Tailand

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære! Hele verden snakker om Sør-Korea som "Korea", det er bare Nord-Korea som snakker om Nord-Korea som "Korea," du skjønte utmerket godt det, men for all del det er gøy å kverulere ;)

Jeg har vært i

Danmark

Sverige

England

Irland

Spania

Hellas

Tyrkia

Tyskland

Nederland

Russland

Kasakstan

Korea

Kina

Tailand

"Hele verden" snakker om Afrika og Syden som om det er land også. Korea består av 2 land, Afrika består av 54 land og Syden består av strender med solbrente nordmenn. Da kan det være greit å spesifisere hvilket land du snakker om. Ikke bare unngår du misforståelser, men du høres også mer opplyst ut :)

• Liker 1
Skrevet

"Hele verden" snakker om Afrika og Syden som om det er land også. Korea består av 2 land, Afrika består av 54 land og Syden består av strender med solbrente nordmenn. Da kan det være greit å spesifisere hvilket land du snakker om. Ikke bare unngår du misforståelser, men du høres også mer opplyst ut :)

Det er jo ikke det samme i det hele tatt. http://no.wikipedia.org/wiki/Korea Sitat: "I Norge er det mange som refererer til Sør-Korea ved bruk av begrepet Korea." du gjør deg bare vanskelig....

• Liker 1
Skrevet

- Europa:

Sverige

Danmark

Finland

Tyskland

Østerrike

Sveits

Italia

Spania

Hellas

Montenegro

Bosnia hercegovina

Kroatia

Slovenia

England

Bulgaria

Kypros

Tyrkia

Frankrike

Liechtenstein

Malta

- Afrika

Kapp verde

Zimbabwe

Sør-Afrika

Zambia

Botswana

Namibia

Egypt

Tunisia

Gambia

Senegal

- Asia

Thailand

Japan

Kina

India - i sommer

USA - 9 stater

Mexico

Sikkert glemt noen land.

20 år og har ikke vært på noen jordomseiling, så for det meste individuelle ferieturer. Opplevd mye av verden i ung alder kan jeg si :) verden ble til for å oppleves

Skrevet

Nå er jeg vel ikke akkurat den mest bereiste, men litt rundt har jeg jo vært.

Sverige
Danmark
Kreta
England

Thailand

Florida, USA

Jamaica
Hahiti
Grand Cayman
Mexico

Spania

Nå vipper jeg veldig. Men er blitt utrolig glad i Thailand etter jeg har vært der, men kunne gjerne tatt en tur til USA igjen og opplevd litt mer der. Men når sant skal sier er det ingen av plassene jeg ikke kunne tenkt meg og reist igjen.

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Sverige, Danmark, Finland, Island, Tyskland, Polen, Nederland, Belgia, Luxembourg, Storbritannia, Irland, Frankrike, Spania, Sveits, Liechtenstein, Austerrike, Italia, Kypros, USA

Eg elskar Island. Sambuaren min kjem derfrå, og vi er der ein til to gongar i året. Eg liker óg London og Malaga (lærte spansk der i ei veke, buddo hos ein spansk familie og vart godt kjent med staden).

USA liker eg mindre. New York var greitt, men California var for amerikansk. Fin stad, men kulturen var ikkje for meg.

Endret av Linaria
Skrevet (endret)

Norge

Sverige

Danmark

polen

Finland

Tyskland

Tsjekkia

hellas

Tyrkia

Italia

Spania

Frankrike,

california,

arizona

Singapore

thailand

indonesia

Tunisia

og Egypt.

Neste tur er Filippinene og etter det Peru og Brasil.

Endret av småsei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...