AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Hvilke land har dere vært i? Og hvor har dere trivdes best? Hva var den beste opplevelsen? Anonymous poster hash: bb5c6...8ab
Kjetil E Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Norge Sverige Danmark Finland Spania Vest Tyskland Nederland England Belgia Frankrike Luxemburg Tyskland Østerike Italia USA Tsjekkia Hellas Ungarn Estland Er de jeg har vært i, min favoritt utenom Norge er England. Er veldig glad i England, særlig London men har og vært noen andre steder. Den aller kosligste plassen jeg har vært i England er nok Penzanse.
Safiye Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Russland, Thailand, Vietnam, Spania, USA (for det meste bare California og Florida), Italia og England. Skal dog sies at jeg liker veldig godt å besøke samme land flere ganger. I Italia har jeg kun vært i Roma området, men jeg liker meg aller best der av alle steder jeg har vært. Sjarmerende by, strand ikke så langt unna, nydelig for synet og godt med mat og shopping. Når det gjelder opplevelsen er det Vietnam. Jeg har familie der, men har aldri reist dit som ung, så det var ganske rart å dra dit som "voksen". Vi kom veldig tett innpå befolkningen og levde litt som dem i to uker.
torias Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Norge, Sverige, Danmark, Finland, Russland, England, Wales, Irland, Tyskland, Nederland, Sveits, Østerrike, Frankrike, Spania, Italia, Portugal, Malta, Hellas, Kypros, Tyrkia, Sør-Afrika, Thailand. Liker de Britiske landene, Thailand, Sør-Afrika og Danmark best. Russland & Sør-Afrika var kansje de største opplevelsene. I Russland var jeg på "dannelsesreise" med mine besteforeldre og i Sør-Afrika jobbet jeg frivillig med dyr forrige sommer. Jeg trives best i Wales her jeg bor nå
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Norge, sverrige og england (london). Likte london best. Anonymous poster hash: 4fbc7...53c
I all verden Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Gidder ikke ramse opp landene i Europa, men utenom Europa har jeg vært her: USA, Mexico, Belize, Guatemala, Peru, Ecuador, Brasil, Chile, Argentina, Paraguay, Bolivia, Aruba, Bonaire, Curacao, Kapp Verde, Qatar, De forente arabiske emirater, Jordan, Egypt, Kenya, Tanzania, India, Kina, Hong Kong, Macao, Japan, Nord-Korea, Kambodsja, Thailand, Malaysia, Singapore og Australia. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 ^Hvor likte du deg best da? Og hvorfor? Anonymous poster hash: bb5c6...8ab
I all verden Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 ^Hvor likte du deg best da? Og hvorfor? Anonymous poster hash: bb5c6...8ab Desto flere steder man har vært, desto vanskeligere blir det å svare på hvor man likte seg best. Alle steder har jo sin sjarm, sitt særpreg og noe unikt. Jeg liker ikke alle stedene like godt eller på samme måte, men jeg har funnet noe å like overalt. Hvis du spør mer spesifikt, som hvilken storby, strand, berg- og dalbane eller flyplass jeg likte best, blir det litt lettere å finne et svar.
Sapientia Skrevet 30. april 2014 #9 Skrevet 30. april 2014 (endret) Sverige Danmark Finland Tyskland Nederland Sveits Østerrike Italia Spania Portugal Tyrkia USA (Florida) Uganda Tunisia Frankrike England Skottland tror ikke jeg har glemt noen i farta... Uganda var en stor opplevelse, og jeg drømmer om safari i Kenya/Tanzania. Det er først og fremst det biologiske som lokker for meg. Men likte også folkene i Uganda veldig godt. Florida var jeg som 13 åring, og det var en kjempeferie full av opplevelser. Det som jeg sitter igjen som aller største inntrykk er at jeg fikk sett oppskytningen av romfergen Discovery. Ellers liker jeg svært godt Italia og Skottland. USA skal jeg også tilbake til, men da helt andre deler av landet. Jeg glemte Danmark. Jeg liker det landet også. Har hovedsakelig vært der når jeg har møtt dansker jeg kjenner, men synes det er et veldig fint lite land og tilbringe noen dager i. Endret 30. april 2014 av AUG---UAG
Miss Lucky Skrevet 30. april 2014 #10 Skrevet 30. april 2014 (endret) Norge Sverige Danmark England Italia Frankrike Monaco Hellas Spania Tyrkia Thailand USA (Las Vegas, LA, NY, Austin, Phoenix, Miami, Hawaii) Kuwait De arabiske emirater Oman Likte meg best i Kuwait, LA, Vegas, Italia og på Hawaii. (Vanskelig å velge mellom de) Dårligst - Thailand Endret 30. april 2014 av Miss Lucky
-littleme- Skrevet 30. april 2014 #11 Skrevet 30. april 2014 Jeg har i løpet av de (nesten) 20 årene jeg har vært i live vært i 15 land: * Andorra * Belgia * Danmark * England * Finland * Frankrike * Latvia * Luxemburg * Nederland * Norge * Polen * Russland * Spania * Sverige * Tyskland Jeg liker både København og Stockholm veldig godt, i tillegg til London. Å velge én av de klarer jeg ikke. Jeg tar meg en tur til Canada til høsten, så da havner enda et land på lista! :D
Anglofil Skrevet 30. april 2014 #12 Skrevet 30. april 2014 (endret) Kommer an på hvordan du teller land, men Storbritannia; * England 10 ganger (London 9 ganger, York: 1 gang – studerte der i 2 uker, Leeds, Bradford m.m) * Skottland (2 ganger i Glasgow/Edinburgh) * Gibraltar (5 ganger). * Spania – 8 ganger (Mallorca 2 ganger, Lanzarote, Alicante og Marbella 8 ganger, samt besøkt Sevilla, Rhonda, Mijas) * Kypros * Tyrkia – 4 ganger (Side, Marmaris, Alanya og Antalya) * Danmark – svært ofte * Sverige – svært ofte * Tsjekkia – 2 ganger * Portugal * Tyskland – 9 ganger * Tunisia * Marokko * Bulgaria – 2 ganger * Hellas – 3 ganger (Kreta og Kos) * USA (Florida og New York) * Haiti * Jamaica * Mexico * Sveits * Nederland * Latvia * Ungarn Elsker å reise. Jeg er veldig glad i Storbritannia, særlig London og York. Ellers er mine andre favoritter USA, Tyrkia, Ungarn, Tsjekkia, Tyrkia, Spania og Kypros. Mvh Yvonne Endret 30. april 2014 av Yvonne
Gjest gloria Skrevet 30. april 2014 #13 Skrevet 30. april 2014 (endret) Norge Malmø Stockholm København Roskilde London Cardiff Brighton Berlin Kreta (store deler av øya). Alanya Ios Poros Santorini Athen Budapest Riga Skulle jo ha skrevet land, men jeg skrev byer/steder. Endret 30. april 2014 av gloria
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #14 Skrevet 1. mai 2014 Sverige Danmark Russland Finland Tsjekkia Tyrkia Polen Tyskland Vi liker å reise en del, men vi bruker å legge mange turer tilbake til der vi trives. Har f.eks vært utallige ganger i Sverige og Danmark hvor vi trives kjempegodt! Kom nettopp hjem fra en ufattelig fin ferie i Tyrkia hvor vi garantert kommer til å reise tilbake. Neste på programmet er København en gang til, London en uke og Spania en gang i høst. Gleder meg! Russland gjorde veldig sterkt inntrykk. Jeg har enda veldig sterke minner derfra selv om det er 10 år siden og jeg har ingen bilder av turen. Jeg var ganske ung og hadde ikke besøkt noen slike deler av verden, jeg levde bare i min egen boble i Norge. Sjokket var stor da jeg for første gang så fattigdommen så nært på kroppen, standaren på klær/bolig/medisinsk osv, alkoholismen, barna.. Det var ikke en ferietur sånn sett, vi hadde et annet mål med turen, bl.a besøk på et barnehjem. Og fytt i grisen det hjemsøker meg enda, spesielt etter at jeg har blitt mor selv. Jeg husker enda krystallklart fjeset til flere av barna, og jeg tenker på de barna vi møtte av og til og lurer på hva som skjedde med dem etter hvert i livet. Anonymous poster hash: 33c04...49d
Gjest Anastasia Skrevet 1. mai 2014 #15 Skrevet 1. mai 2014 Sverige Danmark Finland Tyskland Tsjekkia Latvia Storbritannia (har bodd i Nord-England i mange år) Irland (har bodd der og) Spania (sikkert 15 ganger.. Gran Canaria, Mallorca,Alicante,Barcelona,Sitges,Costa Brava) Nederland Belgia Frankrike Sveits Hellas Tyrkia Portugal USA Canada Mexico Cuba Colombia Kapp Verde Hongkong Australia Tror det var alle.. liker meg aller best i Frankrike, Mexico og USA. Selv om det er mange land jeg gjerne drar til på ferie
Fiol Skrevet 1. mai 2014 #16 Skrevet 1. mai 2014 Jeg har vært i: Norge Sverige Danmark Tyskland Nederland Belgia Luxemburg England Skottland Latvia Italia Bulgaria Hellas Spania Portugal Tyrkia Kypros Burma Thailand Laos Vietnam Filippinene Kambodsja Kina Hong Kong India Nepal Malaysia Singapore Marokko Egypt Sør-Afrika Australia USA Mexico Guatemala Belize Honduras Nicaragua Costa Rica Panama Mitt favorittkontinent er Asia, og jeg likte meg spesielt godt i India og Burma. Ellers finner jeg stort sett alltid positive sider ved land jeg besøker. Og jeg kan aldri huske å ha fått følelsen av at jeg aldri vil dra tilbake til et land =)
Nepenthe Skrevet 1. mai 2014 #17 Skrevet 1. mai 2014 Norge Sverige Danmark England Tyskland Tsjekkia Tyrkia Hellas Hellas er favoritten, har vært der veldig mange ganger. Samme med Tsjekkia. Tyrkia har jeg vært en gang i, på charter. Frister ikke å reise dit igjen. Drømmer om USA (California) og Frankrike
Crizpo Skrevet 1. mai 2014 #18 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Utenom Norge så har jeg vært i: Sverige Danmark Tyskland England Irland Frankrike Belgia Nederland USA (LA og NY) Spania Hellas Likte York og London i England veldig godt, samt Santa Monica (LA) Endret 1. mai 2014 av Crizpo
miaw Skrevet 1. mai 2014 #19 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Sverige Danmark Island England Spania Tyskland Nederland Kroatia Italia Tyrkia Frankrike USA Canada Brasil Israel/Palestina Peru Sør-Afrika De fineste stedene er vel Italia og Brasil. De stedene jeg har opplevd mest er Sør-Afrika (var der i 2 mnd) Palestina (bodde med en palestinsk familie og lærte masse om konfliktene der nede) Og peru (Var på fjelltur i andesfjellene i en uke). Endret 1. mai 2014 av miaw
Gjest Gemini7 Skrevet 1. mai 2014 #20 Skrevet 1. mai 2014 Norge, Sverige, Danmark, Polen, Hellas, Frankrike, Spania, Portugal, Italia, Bangladesh, Hongkong, Romania, .. Likte meg best i Italia, der har jeg også bodd en periode. Fantastisk kultur, språk, mat, vin, omgivelser, historie.... Selv om det er litt i overkant mannsjåvinistisk. Ellers var både Bangladesh og Hongkong fascinerende på hver sin måte,. Ikke hatt noen negative opplevelser noe sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå