AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Har nemlig en samboer som har lagt seg til dårlige vaner når det gjelder alkoholforbruk. Det er snakk om flere ganger i uka, noen uker er det hver dag. Jeg jobber noen ganger dag, noen ganger kveld, og jeg blir kjempenervøs og lei meg når jeg kommer hjem fra jobb på kvelden, og han snorker i en stol f.ex og barna er oppe og sover. Har konfrontert ham med dette mange ganger, men ingenting hjelper. Tenker ofte på å flytte, men har nylig kjøpt hus og det er under evig oppussing og vi har lån til pipa. Har ingen å reise til når det kniper, og det frister lite å selge huset for å flytte inn i en liten hybel... Kjenner meg ganske maktesløs og rådvill. Dame 33Anonymous poster hash: c5126...6d4 Anonymous poster hash: c5126...6d4
Dolce Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Har nemlig en samboer som har lagt seg til dårlige vaner når det gjelder alkoholforbruk. Det er snakk om flere ganger i uka, noen uker er det hver dag. Jeg jobber noen ganger dag, noen ganger kveld, og jeg blir kjempenervøs og lei meg når jeg kommer hjem fra jobb på kvelden, og han snorker i en stol f.ex og barna er oppe og sover. Har konfrontert ham med dette mange ganger, men ingenting hjelper. Tenker ofte på å flytte, men har nylig kjøpt hus og det er under evig oppussing og vi har lån til pipa. Har ingen å reise til når det kniper, og det frister lite å selge huset for å flytte inn i en liten hybel... Kjenner meg ganske maktesløs og rådvill. Dame 33Anonymous poster hash: c5126...6d4 Anonymous poster hash: c5126...6d4 Hva sier han når du har konfrontert ham? Bagatelliserer han alkoholbruken? Eller kommer med unnskyldninger? Jeg tror at hans eget syn på alkoholbruken er viktig for å fastslå hvor stort problemet er og hva du evt. må gjøre med det.
Gjest Tris Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Man kaster han ut med klar beskjed om å slutte med å drikke for godt før det gis en ny sjanse. Total avholds eller total brudd. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Han er jo alkoholiker. Du må sette hardt mot hardt. Få han til lege, blåkors eller AA. Anonymous poster hash: ddc39...014 9
ViljaH Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Skummelt mtp hans helse, og skummelt mtp barnas sikkerhet når han passer dem alene, og drikker for mye. 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Han er alkoholiker å vil sannsynligvis ikke innrømme det - hverken for deg eller seg selv. Å bli værende i et sånt forhold er ødeleggende både for barna og deg. Han vil ikke slutte å drikke før han får seg en skikkelig smell. Den får han trolig når du går ifra han. Han vil da skjerpe seg en kort stund for å få deg tilbake. Er du så "dum" at du gir han en ny sjangse, skjerper han seg nok den første tiden før det er tilbake til gamle takter igjen. Eneste som hjelper er å gå fra han for godt. Skaff deg et godt liv for deg og barna uten denne alkoholikeren. Hilsen ei medsøster som går igjennom det samme som du, men er i ferd med å avbryte forholdet. Anonymous poster hash: 55cad...c43 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 Hva man gjør? Du dumper han, vel. En ting er at han ødelegger sitt eget liv. Men må han ødelegge ditt også?Anonymous poster hash: b8af2...97f 1
Spaghetti Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Man kaster han ut med klar beskjed om å slutte med å drikke for godt før det gis en ny sjanse. Total avholds eller total brudd. Hvordan vet du at han ikke er registrert som huseier eller medeier? Kan ikke kaste han ut da. Barn burde ikke vokse opp med en far som er alkoholiker. Så lett er det. Her må du nesten sette barna foran deg selv og komme deg vekk, eller få han til å slutte å drikke på en eller annen måte. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #9 Skrevet 30. april 2014 Faren til moren min var alkoholiker. Når han var hos oss en gang i jula ble han dårlig og måtte sendes med ambulanse til sykehuset. Jeg var vel bare ti år, men husker jeg ønsket at han ikke skulle overleve. Han var en drittsekk mot moren min og truet f.eks. Med å ta livet sitt hvis bestemor dro til oss aleine. Jeg vet ikke med de andre, men både jeg og mamma ble glad da han døde. Kom deg bort mens du kan, både for deg selv og barna. Jeg forstår det er vanskelig, men det er desverre nødvendig. Anonymous poster hash: eadd1...409 1
Frisørdama Skrevet 30. april 2014 #10 Skrevet 30. april 2014 Vil du virkelig la barna dine vokse opp med en alkoholiker far?? Vet du hvor mye det kan skade de?? Jeg skjønner ikke hva det er å tenke over. Enten slutter han drikke, ellers så kaster du han ut. Done deal! 2
sjøhest Skrevet 30. april 2014 #11 Skrevet 30. april 2014 Han må på avrusning og få hjelp til å slutte. Vil han ikke det så får du eller han flytte. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #12 Skrevet 30. april 2014 Har nemlig en samboer som har lagt seg til dårlige vaner når det gjelder alkoholforbruk. Det er snakk om flere ganger i uka, noen uker er det hver dag. Jeg jobber noen ganger dag, noen ganger kveld, og jeg blir kjempenervøs og lei meg når jeg kommer hjem fra jobb på kvelden, og han snorker i en stol f.ex og barna er oppe og sover. Har konfrontert ham med dette mange ganger, men ingenting hjelper. Tenker ofte på å flytte, men har nylig kjøpt hus og det er under evig oppussing og vi har lån til pipa. Har ingen å reise til når det kniper, og det frister lite å selge huset for å flytte inn i en liten hybel... Kjenner meg ganske maktesløs og rådvill. Dame 33Anonymous poster hash: c5126...6d4 Anonymous poster hash: c5126...6d4 Altså, pappa er så snydens at han ikke får barna i seng en gang, men lar dem ligge rundt og sover på måfå i huset? Dette kan du ikke leve med. La hus være hus og oppussing være oppussing. Bedre å bo i trygge kår på en liten hybel enn å oppleve full pappa og null grensesetting og orden flere ganger i uka! Anonymous poster hash: a96b8...c31
Ciara Skrevet 30. april 2014 #13 Skrevet 30. april 2014 Jeg skjønner at det er tøft. Men det er bedre for barn å vokse opp i en bitteliten leilighet med en god mor, enn i et stort hus med en full far. Dette høres utrygt ut for barna, og det må være grusomt for deg å aldri være sikker på at det går bra hjemme når du er borte. Mannen hadde fått et ultimatum - behandling og slutt, eller rett ut. 2
Kontormus Skrevet 30. april 2014 #15 Skrevet 30. april 2014 Sier det igjen, hvis Barnevernet får snusen i at barna lever under slike forhold kan de ta barna ut av hjemmet. De er kompromissløse når det gjelder rus, Og de driter i deg, du får klare deg selv. Ta heller barna med deg vekk eller få den mannen ut av livet deres før noen blir enda mer traumatisert.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #16 Skrevet 30. april 2014 Sier det igjen, hvis Barnevernet får snusen i at barna lever under slike forhold kan de ta barna ut av hjemmet. De er kompromissløse når det gjelder rus, Og de driter i deg, du får klare deg selv. Ta heller barna med deg vekk eller få den mannen ut av livet deres før noen blir enda mer traumatisert. Dette stemmer ikke!!! Så lenge den ene av foreldre er ressurssterk og ikke sliter, så setter bv heller inn hjelpetiltak. De tar ikke barn ut av et hjem pga en er alkoholisert eller har rusproblem. I hvertfall ikke de som følger loven. Dette har jeg snakket med flere bv-ansatte om! Anonymous poster hash: 4f9e0...47a
Kontormus Skrevet 30. april 2014 #17 Skrevet 30. april 2014 Dette stemmer ikke!!! Så lenge den ene av foreldre er ressurssterk og ikke sliter, så setter bv heller inn hjelpetiltak. De tar ikke barn ut av et hjem pga en er alkoholisert eller har rusproblem. I hvertfall ikke de som følger loven. Dette har jeg snakket med flere bv-ansatte om! Anonymous poster hash: 4f9e0...47a Jo, det stemmer i høyeste grad! Har dessverre erfart det selv! Der var beskjeden klar: få ut faenskapet ellers kommer vi og tar barna!
Gjest Blomsterert Skrevet 30. april 2014 #18 Skrevet 30. april 2014 Jeg har så og si null toleranse ovenfor rus, men en trenger ikke ha det for å skjønne at voksne drikker ikke så ofte med barna sine rundt seg. Må du få opp øya og sette hardt mot hardt. Han må slutte. Punktum. Ungene deres må spares for dette, og det kan du gjøre!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #19 Skrevet 30. april 2014 for å si det på den tøffe måte, min far ER enda alkoholiker og har vært det siden jeg var rundt 10 år (er nå 23). det begynte med et par glass hver kveld for å kose seg, men så MÅTTE han ha det hver eneste dag, og han drakk gjerne midt på dagen slik at min stemor måtte kjøre om vi skulle noe sted. dette har ødelagt mitt forhold til han fordi han ble voldelig etter hvert når han ble full. selv om han ikke var det i starten så utviklet det seg. få barna dine bort fra han og si at han får ikke treffe dem før han har fått hjelp! det kan skade både deg og barna dine. Anonymous poster hash: 2dddf...83b
Gjest Tekola Skrevet 1. mai 2014 #20 Skrevet 1. mai 2014 Barn merker det kjapt når en av eller begge foreldrene er påvirket, og det skaper en utrygghet og usikkerhet som kan bli sittende i mange år, selv om oppførselen ikke blir utagerende eller noe. Her dnakker jeg av egen erfaring. Jeg håper du får ham til å søke hjelp eller klarer å sette hardt mot hardt, for jeg unner ikke noen å vokse opp sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå