Gå til innhold

Er jeg dum? Har jeg noe ansvar? Mann med kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En mann jeg kjenner har vært i et forhold med en dame de siste tre årene.

Vi har vært gode venner, og til tider har praten blitt litt utenfor det som er greit når man er i et forhold. Hver gang han har begynt å dra samtalen over på noe drøyt har jeg stoppet det og bedt han tenke på kjæresten sin før han fortsetter.

Ved et par anledninger har samtalen vært "drøy" en stund (ikke noe alt for ille), før jeg har bedt ham stoppe.

Damen hans fant ut om det, og klandret ikke meg, men spurte om jeg kunne fortelle litt hva som hadde blitt sagt ettersom hun måtte vurdere hva hun skulle gjøre videre. Presenterte henne med utskrift fra samtalene. Hadde dette vært min kjæreste (om jeg hadde en) ville jeg også villet vite.

Ved et tilfelle har han tafset på rumpe/pupper (utenpå tøy) smålig beruset, på en konferanse vi var på igjennom en felles interesse. Hans dame var på et annet hotellrom på samme konferanse med noen venninner.

Har tidligere informert han om at hvis hans dame fant ut om dette kom jeg ikke til å lyve til henne.

Han har fortalt henne at det er venner av ham som har tullet med facebooken hans (selvom dette da er de underligste tider, igjennom flere uker, hun har fått utskrift av). En felles venn innen denne hobbyen har også erkjent at denne tafsingen som nevnt ovenfor har tatt sted. Han nekter også for dette.

Hun velger å tro på ham, og bli.

Han har også ligget med en annen kollega for ca et år siden. Hun valgte også å tro på ham når han nektet for dette.

Ca en uke går, og hun spør meg om jeg kan fortelle henne om dette skjer igjen.

Er det feil av meg å si nei?

Jeg svarte at jeg hadde fortalt henne alt hun ønsket og vite, og til tross for dette velger hun å bli. Hun får derfor stole på at han hennes kjæreste er ærlig med henne videre. Jeg vil ikke være videre innblandet i dem, som et "bindeledd".

Det blir for dumt.

Er jeg urimelig? Eller har jeg gjort "mitt"?

Anonymous poster hash: 9592b...b9a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bump

Skrevet

Jeg mener du har gjort ditt, du har gitt henne informasjonen hun velger å tro på han da får hun holde seg til det, selv om hun blir rundlurt av dritten, men noen vil bli lurt.

Skrevet

Du har gjort ditt, men dersom du oppriktig bryr deg om denne jenta/dama hans, så kunne du jo bare ignorere han der idioten fullstendig og trukket deg ut av det hele.

Det er ikke vanskeligere enn det dersom du personlig ønsker å være moralsk "riktig" ovenfor din "medsøster".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har gjort ditt, men dersom du oppriktig bryr deg om denne jenta/dama hans, så kunne du jo bare ignorere han der idioten fullstendig og trukket deg ut av det hele.

Det er ikke vanskeligere enn det dersom du personlig ønsker å være moralsk "riktig" ovenfor din "medsøster".

For å være helt ærlig syntes jeg ikke noe om damen hans i det hele tatt. Men jeg syntes ikke noe om det som har skjedd, selv om jeg så klart også har litt skyld i dette når jeg har latt det gå for langt. Samtidig er jeg singel og har ikkje noe ansvar ovenfor henne, men det har han. Ønsket ikke lyve for henne fordi jeg ville ønsket at noen var ærlig med meg.

TS

Skrevet

For å være helt ærlig syntes jeg ikke noe om damen hans i det hele tatt. Men jeg syntes ikke noe om det som har skjedd, selv om jeg så klart også har litt skyld i dette når jeg har latt det gå for langt. Samtidig er jeg singel og har ikkje noe ansvar ovenfor henne, men det har han. Ønsket ikke lyve for henne fordi jeg ville ønsket at noen var ærlig med meg.

TS

Hvorfor er du involvert med fyren når han er en fullstendig kald asshole mot kjæresten sin? Blir du ikke skeptisk? Personlig hadde jeg aldri funnet en slik kar tiltrekkende i de hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du involvert med fyren når han er en fullstendig kald asshole mot kjæresten sin? Blir du ikke skeptisk? Personlig hadde jeg aldri funnet en slik kar tiltrekkende i de hele tatt.

Vi er jo ikke involvert annet enn at han sender mye "drøye" meldinger og jeg til tider har svart. Er ikke interessert i han utenom vennskap, men i de sene nattestimer har også jeg en sjelden gang blitt revet med.. Ofte bedt han tenke på damen sin.

Kjent damen hans i flere år, syntes ikke hun er særlig hyggelig. Hun har også vært utro mot han så skjønner ikke hvordan forholdet deres går rundt....

TS

Skrevet

Vi er jo ikke involvert annet enn at han sender mye "drøye" meldinger og jeg til tider har svart. Er ikke interessert i han utenom vennskap, men i de sene nattestimer har også jeg en sjelden gang blitt revet med.. Ofte bedt han tenke på damen sin.

Kjent damen hans i flere år, syntes ikke hun er særlig hyggelig. Hun har også vært utro mot han så skjønner ikke hvordan forholdet deres går rundt....

TS

Kanskje det er nettopp derfor forholdet går rundt?

Om jeg var deg ville jeg holdt meg unna dem begge, det høres ikke ut som et særlig godt vennskap uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er nettopp derfor forholdet går rundt?

Om jeg var deg ville jeg holdt meg unna dem begge, det høres ikke ut som et særlig godt vennskap uansett.

TS her

Ja det har vel ligget i vente ganske lenge, men som sagt har jo han overbevist henne om at det er kompisene hans som har tullet med facebooken hans, og at "vitnet" til tafsingen lyver, så de får gjøre som de vil.

Velger å ikke ha mer kontakt med de enn nødvendig. Møtes i jobbsammenheng og felles hobby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...