Lemon Skrevet 10. juni 2004 #1 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei! Jeg skal til Syden i sommer, og i løpet av oppholdet er det store muligheter for at jeg kommer til å få mensen en av dagene. Har ikke regelmessig mens, og det er derfor vanskelig å beregne når den kommer. Men, det er altså en sjangs for at jeg kan få den. Så, det jeg lurer på: er det "farlig" å ta piller for å forskyve mensen selv om jeg ikke får mensen i løpet av de dagene? Gjør alt for å unngå mens i løpet av oppholdet, og lurer derfor på hva jeg skal gjøre. Og forresten, hvor henvender jeg meg når jeg skal ha tak i disse pillene? Fastlegen? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. juni 2004 #2 Del Skrevet 11. juni 2004 Du får piller av legen. Det lureste er å utsette mensen før du skal reise (altså slik at du forskyver syklusen din), ikke å gjøre det under reisen. Noen blir nemlig ganske dårlig av hormonpiller når de ikke er vant til det, og det vil du vel ikke oppleve på ferien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #3 Del Skrevet 12. juni 2004 Hei! Hadde det samme problemet i fjor jeg, og jeg fikk piller med legen. Husker det var rett før vi skulle dra, og det var på helg - kom PLUTSELIG på at jeg venta mensen, så da var det bare å ringe til doktoren med en gang. Ringte til lege"vakta", trenger ikke nødvendigvis å ringe til fastlegen!! Du må begynne med pillene tre dager før ventet menstruasjon. Bivirkninger er at en blir litt slapp, og føler seg litt oppblåst - men ellers funka de bra. Tror ikke de er farlige, selv om du ikke venter akkurat de dagene du tar de. Jeg var heller ikke sikker på om det var akkurat DA jeg kom til å få det, men tok de for sikkerhets skyld. Lykke til, og god ferie!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå