AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Nå har jeg fått brev fra NAV om at jeg er innkalt til et møte med dem i mai. Noe jeg lurer på hvorfor. Har nylig fått innvilget retten til dagpenger, og lurer da på hva dette kan bety. Stoler ikke de på meg, eller kan noen ha forsøkt å legge inn falsk anklage? Jeg skal gå på dette møtet, med ren samvittighet. Jobbene søker jeg aktivt på, men som småbarnsmamma møter en på fordommer. Og på den måten blir andre ansatt framfor meg.Anonymous poster hash: 98aa6...d29
Faria Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Man skal på møte to ganger i året, altså hvert halvår. Og når man da akkurat har fått en ytelse så skal man i møte med dem pga det, informasjon og planlegging og diverse sånn. Kanskje du får tilbud om jobbsøkerkurs, hvor du lærer deg å skrive ordentlige søknader og hvordan man skal være på intervju. Må si du høres paranoid ut.. 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Man skal på møte to ganger i året, altså hvert halvår. Og når man da akkurat har fått en ytelse så skal man i møte med dem pga det, informasjon og planlegging og diverse sånn. Kanskje du får tilbud om jobbsøkerkurs, hvor du lærer deg å skrive ordentlige søknader og hvordan man skal være på intervju. Må si du høres paranoid ut.. Ja, jeg innrømmer at jeg ble engstelig nå. Har ingen erfaring når det kommer til dagpenger, så lurte bare på om dette var vanlig praksis. De ventet ikke et halvt år her engang, før de kalte meg inn. Det tok bare en snau måned. Jeg er litt redd for at jeg til slutt blir tvunget til å ta et arbeid jeg ikke er kvalifisert for. Slik at jeg ender opp med å få sparken. Har jobbet på sykehjem og gatekjøkken før, og dette var jobber jeg ikke behersket.. Jeg er stort sett underkvalifisert, og vil derfor lett bli utkonkurrert i de vanlige jobbene som jeg har erfaring med.Anonymous poster hash: 98aa6...d29
Faria Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Når du er ny skal du inn på møte med engang, så en gang i halvåret. Du blir ikke tvunget til arbeid du ikke er kvalifisert for, men om du blir tilbudt jobb så kan du bare takke nei noen ganger. Nav tilbyr som regel aldri noen jobb, det er noe du skal finne selv. Husk at dem ser på hele landet som arbeidsplass 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Det kan hende de har et tilbud om kurs til deg, eller de vil hjelpe deg med jobb. her blir jeg innkalt hver tredje mnd fikk jeg beskjed om. Jeg har vært på et Anonymous poster hash: 7c907...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Fikk beskjed i brevet om å ta med jobbloggen:P Så jeg er forberedt på et kryssforhør nå.Anonymous poster hash: 98aa6...d29
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Fikk beskjed i brevet om å ta med jobbloggen:P Så jeg er forberedt på et kryssforhør nå.Anonymous poster hash: 98aa6...d29 Det er standard praksis at man må på infomøte. Ro ned! Anonymous poster hash: 7ede1...a32 6
Faria Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Fikk beskjed i brevet om å ta med jobbloggen:P Så jeg er forberedt på et kryssforhør nå.Anonymous poster hash: 98aa6...d29 Det er INGENTING å bekymre deg over =) Bare ta det som et møte med noen som vil gi deg den oppfølgningen du trenger for å få deg en ny jobb.
Kontormus Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 Jeg var jevnlig til samtaler med saksbehandler, samt annenhver måned på fellesmøter hvor de informerte og kursmuligheter, rettigheter, plikter og svarte på spørsmål. Du må regne med at de vil sende deg på Jobbklubb (jobbsøkerkurs). Det varerer tydeligvis fra sted til sted for lenge det varer, i Oslo går de 6 uker. Du trenger neppe bekymre deg for at de sender til en jobb du ikke er kvalifisert for, de ønsker bare å finne løsninger for at du skal komme ut i jobb igjen så fort som mulig. 2
Adhara Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Hva forventet du, at du bare skulle motta dagpenger og ikke bli innkalt til møter? De varer jo ikke evig disse dagpengene da, er vel greit at NAV prøver å pushe litt på deg for å få deg ut i jobb før du blir stående uten penger også. Som mange andre har nevnt her, du virker litt paranoid. Det er helt vanlig å bli innkalt til møter når man mottar penger fra NAV. 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #11 Skrevet 30. april 2014 Har man rent mel i posen har man intet å frykte.... Anonymous poster hash: ec2d2...1da 2
Chloe- Skrevet 30. april 2014 #12 Skrevet 30. april 2014 Hvilke jobber mener du selv du er kvalifisert for egentlig? Siden du hverken behersker gatekjøkken eller sykehjem, mener jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #13 Skrevet 30. april 2014 Hvilke jobber mener du selv du er kvalifisert for egentlig? Siden du hverken behersker gatekjøkken eller sykehjem, mener jeg. Jeg er ikke hjelpepleier/sykepleier. Fikk vite etter en tid på sykehjemmet at jeg ikke var kvalifisert nok til arbeidet. De vurderte da å sende meg på et kurs hvor jeg ikke får lønn på 4 mnd(uaktuelt for oss med lån). På gatekjøkkenet var jeg ikke rask nok til å få unna arbeidet. Er derigmot veldig komfortabel med å jobbe i kiosker og eller i butikker. Vil helst ikke jobbe tett på mennesker:) HIAnonymous poster hash: 98aa6...d29
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #14 Skrevet 30. april 2014 Hva forventet du, at du bare skulle motta dagpenger og ikke bli innkalt til møter? De varer jo ikke evig disse dagpengene da, er vel greit at NAV prøver å pushe litt på deg for å få deg ut i jobb før du blir stående uten penger også. Som mange andre har nevnt her, du virker litt paranoid. Det er helt vanlig å bli innkalt til møter når man mottar penger fra NAV. Jeg frykter at jeg mister pengene, om jeg blir tvunget til å ta et unyttig kurs på flere måneder. Jeg har et barn å forsørge, i tillegg til lån. Hvorfor straffes for å ha mistet jobben? HIAnonymous poster hash: 98aa6...d29
Gjest celine Skrevet 30. april 2014 #15 Skrevet 30. april 2014 (endret) Hvorfor skulle du miste pengene hvis du går på jobbsøkerkurs eller annet? Endret 30. april 2014 av celine 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #16 Skrevet 30. april 2014 Jeg frykter at jeg mister pengene, om jeg blir tvunget til å ta et unyttig kurs på flere måneder. Jeg har et barn å forsørge, i tillegg til lån. Hvorfor straffes for å ha mistet jobben? HIAnonymous poster hash: 98aa6...d29 Du er TS, ikke HI. Hvorfor straffes for å ha mistet jobben? Det at du har mistet jobben skyldes forhold på din side. Prøv å ta arbeidet mer seriøst neste gang. Det jobber flust av folk i helsesektoren uten å ha relevant utdanning, så det går nok mer på evne til å gjennomføre arbeidet på korrekt måte. Skal du motta dagpenger må du fylle kravene nav setter til deg. Ellers får du basere deg på sosialstønad. Å bli kalt inn til møte nå er helt standard. Anonymous poster hash: 4e74b...e14 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #17 Skrevet 30. april 2014 Hvorfor skulle du miste pengene hvis du går på jobbsøkerkurs eller annet? Det står på NAV sidene at kurs fører til at jeg ikke får dagpenger. Og det har jeg allefall ikke råd til. HIAnonymous poster hash: 98aa6...d29
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #18 Skrevet 30. april 2014 Du er TS, ikke HI. Hvorfor straffes for å ha mistet jobben? Det at du har mistet jobben skyldes forhold på din side. Prøv å ta arbeidet mer seriøst neste gang. Det jobber flust av folk i helsesektoren uten å ha relevant utdanning, så det går nok mer på evne til å gjennomføre arbeidet på korrekt måte. Skal du motta dagpenger må du fylle kravene nav setter til deg. Ellers får du basere deg på sosialstønad. Å bli kalt inn til møte nå er helt standard. Anonymous poster hash: 4e74b...e14 Nei. Er jo aldri arbeidstakernes feil at sjefen ikke har mer arbeid å tilby;) Dette er godt dokumentert heldigvis. HIAnonymous poster hash: 98aa6...d29
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #19 Skrevet 30. april 2014 Nei. Er jo aldri arbeidstakernes feil at sjefen ikke har mer arbeid å tilby;) Dette er godt dokumentert heldigvis. HIAnonymous poster hash: 98aa6...d29 Du skriver jo at du ikke greie jobben i hverken helsevesenet eller på gatekjøkken, ikke at sjefen ikke hadde mer arbeid å tilby. Det er ikke akkurat hjernekirurgi, det er noen av de enkleste jobbene du kan ha. Da MÅ man skjerpe seg. Og igjen: du er ikke HI, HI står for hovedinnlegg, innlegg nr 1. Du er TS = trådstarter. Anonymous poster hash: 4e74b...e14 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #20 Skrevet 30. april 2014 Det står på NAV sidene at kurs fører til at jeg ikke får dagpenger. Og det har jeg allefall ikke råd til. HIAnonymous poster hash: 98aa6...d29 Kan du vise oss hvor dette står? Kurs i regi av Nav gir selvsagt ikke bortfall av dagpenger. Anonymous poster hash: 5a976...068 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå