Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) jeg har et problem angående en veninne av meg, og vil gjerne høre deres meniner om det.

Saken er den at jeg har en god venninne som jeg har hatt siden barnehagen, og nå går vi første året på VGS. Vi har alltid hatt god kontakt, men hun har bestandig vært sjenert og veldig usikker sosialt, og har tidligere slitt med et par depresjoner. Hun har alltid hatt det vanskelig hjemme, foreldrene er vedlig strenge, blir sinte på henne for små ting og bryter henne på mange måter ned psykisk.

Det virket som om hun hadde det vedlig fint siste del av ungdomskolen og fikk noen nye venner som hun trivdes med. Men hun var bekymret for å begynne på videregående fordi hun synes det er ubehagelig å være rundt mange nye mennesker. Vi havnet tilfeldigvis i samme klasse noe som først virket fint, men etterhvert som jeg har fått meg nye venner har hun trukket seg unna. Hun prøvde først veldig hardt å inkludere seg selv, men gikk ikke overens med dem å ble sittende taus og litt halvklein, og folk undret på hvorfor hun satt der når hun ikke sa noe.

Men nå virker det som om hun har gitt det opp, og sitter ikke med meg og de andre i friminuttene. Det er få av de tidligere vennene som hører mye fra henne, spesielt i det siste. Det er vanskelig å få tak i henne på fritiden og det virker ikke som om hun ønsker å være sammen med meg lengre ,hun tar ikke kontakt med andre heller.

Jeg er redd for at hun tilbringer mye tid alene, hun virker i greit humør når hun er på skolen, men lurer på om det er oppriktig. Jeg vil ikke drive fra henne men hun er vanskelg en person å inkludere, og når hun først er med virker det ikke som om hun har det spesielt hyggelig.

Hva skal jeg gjøre? Har noen noen gode råd eller lignende erfaringer?

:klem1:

Anonymous poster hash: 9459f...af2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden hun er så vanskelig å inkludere, hva med å invitere henne med på ting (som film hjemme hos deg) hvor det bare er dere to.
Høres ut som om hun er ensom, og ved å finne på noe bare du og henne får hun sosialisert seg og bli mer trygg, som videre hjelper henne med å bli trygg på andre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

:blomst:

Endret av Liinneee
Skrevet (endret)

Har hun ingen andre som hun henger med på fritiden?

Endret av Liinneee
AnonymBruker
Skrevet

Siden hun er så vanskelig å inkludere, hva med å invitere henne med på ting (som film hjemme hos deg) hvor det bare er dere to.

Høres ut som om hun er ensom, og ved å finne på noe bare du og henne får hun sosialisert seg og bli mer trygg, som videre hjelper henne med å bli trygg på andre.

Det som gjør det vanskelig er at jeg har prøvd å finne på ting med henne flere ganger, men det er alltid jeg som må ta intiativ og jeg får veldig blanede signaler på om vil være med meg. I tillegg er hun veldig vanseklig å få tak i, tar sjelden telefonen og svarer flere timer/dager senere på meldinger. Hun avlyser og utsetter avtaler ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Har hun ingen andre som hun henger med på fritiden?

Nei, ikke som jeg vet om hverfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...