Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer gjennom 3 år ble sint på meg i går og sa jeg prater hele tiden. Han er selv en ganske stille person, i alle fall når jeg kommer til følelser. Merker at jeg pusher på ekstra mye for å få bekreftelse, og at han trekker seg enda mer tilbake. Vet jeg kanskje må roe ned litt og gi han litt space, men jeg er såret. Vi flytta til et nytt sted for et halvt års tid siden, og ingen av oss har fått noen venner her. Føler meg ensom, og nå som samboer sier jeg prater for mye er jeg rett og slett knust. Noen tips og råd?

Anonymous poster hash: c88ed...00f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samboer gjennom 3 år ble sint på meg i går og sa jeg prater hele tiden. Han er selv en ganske stille person, i alle fall når jeg kommer til følelser. Merker at jeg pusher på ekstra mye for å få bekreftelse, og at han trekker seg enda mer tilbake. Vet jeg kanskje må roe ned litt og gi han litt space, men jeg er såret. Vi flytta til et nytt sted for et halvt års tid siden, og ingen av oss har fått noen venner her. Føler meg ensom, og nå som samboer sier jeg prater for mye er jeg rett og slett knust. Noen tips og råd?

Gje han 2 timar stillhet kvar dag. Faste tider, slik at du hugsar det. Feks 18.00-20.00. Han kjem til å ææælske deg!

Anonymous poster hash: 07dd3...10e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke slutt å vær deg selv.

Kanskje du trenger en som er mer pratsom og utadvendt?

Anonymous poster hash: 37449...082
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke slutt å vær deg selv.

Kanskje du trenger en som er mer pratsom og utadvendt?

Anonymous poster hash: 37449...082

Pff. Hva skjedde med å benke seg litt etter partneren?

Hvis TS skal ha ny type må hun se etter en døv fyr. 2 skravlebøtter blir nok i meste laget.

Anonymous poster hash: 07dd3...10e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Bekreftelse"? Hva trenger du "bekreftelse" på? Det er så utrolig tåpelig. Hvis du vil ha noe, si det rett ut.

Anonymous poster hash: e96f2...a7f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Universalløsningen på alt? Finne seg en ny type?

Om dere ikke har fått venner enda, så betyr det vel at dere har gått oppi hverandre hele tiden siden dere flyttet? Og det kan slite på forholdet. Så en grei start kan vel være å få et sosialt liv, evt interesser som tar dere ut av huset (kanskje litt hver for dere også?).

I tillegg er dere to i dette huset, og det er vel greit at alle trives? Har du en tendes til å prate hele tiden, så kan det være greit å dempe seg litt. Det er ikke alle som er like glad i prat hele tiden, og selv om man er sammen så må man vel ikke kommunisere med hverandre konstant? Sett av litt tid til deg selv. Les en bok, se en film/serier, gjør noe håndarbeid, tren etc.

Anonymous poster hash: b56c2...864
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Bekreftelse"? Hva trenger du "bekreftelse" på? Det er så utrolig tåpelig. Hvis du vil ha noe, si det rett ut.

Anonymous poster hash: e96f2...a7f

Tåpelig? Jeg vil at han skal si at han elsker meg, gi komplimenter etc. Det har jeg også sagt, men han tar ikke det seriøst. Han tror jeg tuller. Faren hans er på samme måten, har aldri hørt han gi noen et kompliment eller si han er glad i noen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forståelig:

https://www.youtube.com/watch?v=aY_CidIS8YM

Anonymous poster hash: 98685...fef
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en pratsom person, trodde jeg, inntil jeg møtte en ny kollega av meg. Har aldri møtt et menneske som snakker så mye. Han snakker absolutt hele tiden, forteller historier og passer på å få med seg alle små detaljer. Han er veldig koselig, men jeg blir sliten av all snakkingen :laugh:

Er forhold fungerer ikke dersom en ikke har noe å snakke om eller kan snakke med hverandre om hverdagslige ting, men litt stillhet nå og da er bare fint.

Anonymous poster hash: 2c32c...cb5
Skrevet

Det er slitsomt med folk som prater mye og maser etter bekreftelse hele tiden. La han være den han er. Viser han sin kjærlighet på andre måter?

• Liker 4
Skrevet

Er ikke alle som er født med munndiare eller som forteller alt med ord. Det viktigste er vel at han viser at han er glad i deg på andre måter!

Samboeren min er også en skravlebøtte og det hender faktisk at jeg må be han om å være stille litt :ler:.

AnonymBruker
Skrevet

Nå startet ikke jeg denne tråden for å diskutere hvor mye jeg prater. Han mener jeg prater for mye, jeg mener han prater for lite. Hvor mye man "skal" prate er ikke noe man kan si sånn kvantitativt sett, men det er nå en gang slik at det er et problem vi har.
Han viser med tjenester at han elsker meg, men han sier aldri at jeg er pen, flink etc. De få gangene han har sagt noe pent om meg, har det vært til andre mens jeg hører på.
Forstår at det er slitsomt å bli mast på hele tiden, men det må da vel være mulig å møtes på midten? Er det virkelig sånn som dere sier at jeg skal holde kjeft, og det er det?

TS

• Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Ingen liker å bli mast på. Slutt å mas etter bekreftelse. Hvis han ikke er en person som gir komplimenter så faller det ikke naturlig for han. Du har vært sammen med han i 3 år, begynn å aksepter personligheten hans

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selv om han elsker deg har dere garantert ikke helt like interesser, og det blir jo kjedelig å høre på for han om du skal skravle om alt og ingenting. Det er det verste jeg vet, å måtte høre på ting som ikke interesserer meg dagen lang! Jeg hadde aldri orket å være sammen med en sånn dame! Kan du ikke ringe en venninne eller moren din?

Han høres ut som en taus type, ikke mye du kan få gjort med det. Men du kan vel skravle litt mindre? Jo mer du skravler jo tausere kommer han til å bli!

Nå startet ikke jeg denne tråden for å diskutere hvor mye jeg prater. Han mener jeg prater for mye, jeg mener han prater for lite. Hvor mye man "skal" prate er ikke noe man kan si sånn kvantitativt sett, men det er nå en gang slik at det er et problem vi har.

Han viser med tjenester at han elsker meg, men han sier aldri at jeg er pen, flink etc. De få gangene han har sagt noe pent om meg, har det vært til andre mens jeg hører på.

Forstår at det er slitsomt å bli mast på hele tiden, men det må da vel være mulig å møtes på midten? Er det virkelig sånn som dere sier at jeg skal holde kjeft, og det er det?

TS

Anonymous poster hash: e25f2...9ad

Gjest lillelarve
Skrevet

Vær helt stille en dag og se hvordan han reagerer på det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du burde vise litt hensyn

Anonymous poster hash: 3c481...723
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kan forstå dere begge, men skjønner det ikke hjelper deg ts :)

Jeg synes du beskriver to ting.

Du føler deg ikke sett, og han er introvert og blir sliten av for mye ord/lyd og av å ikke få tid til å være bare i seg selv.

Det burde være mulig å få plass til begge i et forhold.

Det å aldri få høre noe positivt eller hyggelig fra den man er sammen med er ikke morsomt og det går lett utover selvtillitt og selvverd. Spørsmålet er kanskje om du kan ta klemmen han gir deg, hånda som stryker deg over ryggen, at han lager noe godt til deg som han vet du liker, ... som hans "språk"? Kanskje tenke for deg selv: se der ja, han er glad i meg og viser det :) Bare ord uten at noen viser at de mener det er ikke verdt noe. Jeg synes selv handling er viktigst, selv om det gjør godt med verbal bekreftelse også. Det går an å lære seg nye ting, selv om det ikke faller naturlig med en gang.

Samtidig (om han er introvert) sliter det veldig å aldri ha "ro" rundt seg. Det er lite diplomatisk å si at noen prater for mye, og jeg forstår at du blir såret av det. Spesielt om han aldri sier positive ting om den du er. Men kanskje dere kan bli enige om noen "kjøreregler"? Dersom han kommer sliten hjem fra jobb eller noe, at han får en time eller to til å lade batteriene og "lande"? Og så at du kan fortelle om dagen etterpå eller at dere gjør noe sammen?

Jeg vet jo ikke noe om dagene deres og hvordan dere gjør ting, men det burde gå an å forhandle seg frem til noe som gjør at begges behov blir greit dekket, og jeg tror det er lettere om man begynner med å spørre åpent om hva den andre trenger fremfor å "mase" om egne behov - noe som lett setter den andre i forsvar.

Anonymous poster hash: 4cca3...be7
  • Liker 7
Skrevet

Vær helt stille en dag og se hvordan han reagerer på det. :)

Ja, da hadde du fått reaksjon :)

Jeg er ofte litt stille bevisst for jeg vet han har noe å si, bare jeg gir det itt td :)

AnonymBruker
Skrevet

Han viser deg at han elsker deg med tjenester. Og har skrytt om deg til andre om deg mens du hører på. Kan du ikke være fornøyd med det? Ikke alle prater til en hver tid, og strør seg om med komplimenter tross alt.

Siden du blir knust av at du ikke kan prate konstant og det sårer deg at han ber deg være stille en gang i blandt så handler det vel om at du prater mye også...

Anonymous poster hash: b56c2...864
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kan forstå dere begge, men skjønner det ikke hjelper deg ts :)

....

Anonymous poster hash: 4cca3...be7

Takk, endelig et svar som faktisk kan være til nytte. Jeg er absolutt villig til å møtes på midten, selv om jeg må innrømme av stoltheten min er ganske såret akkurat nå. Det føles litt som at man ikke betyr noe, når han tydeligvis ikke har noe pent å si, og heller ikke synes det er givende å snakke med meg. Får se, skal prøve å dempe meg litt og se hva som skjer. Er uansett lei av å måtte ta ansvar i forholdet for alt som skjer (jeg er i stor grad organisator, uten min innsats hadde ikke det blitt julemiddag eller ferie...), så om det ikke blir noe orden på det så passer vi kanskje ikke sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...