Gå til innhold

Ønskeliste 1-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan en ønske seg til en ettåring? :) tips?

Anonymous poster hash: 9ee39...cb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår har bursdag på vinteren, men om han hadde på sommeren hadde jeg helt klart ønsket at han skulle få uteleker. Huskestativ er en fin ting for flere å spleise på:)

Til mini sin 1 årsdag ønsket vi oss bøker m lyder, akebrett, kjøkkenutstyr(vi kjøpte kjøkken selv, kjempe suksess!!), og penger.

Penger inn på kontoen til de små er bedre enn ting man egentlig ikke trenger mener jeg da:)

Anonymous poster hash: f1726...79b

Skrevet

- Bøker, gjerne med store fine bilder og/eller lyd. Eller eventyrbøker/ "Den store boka om..."

- Puslespill.

- Barnecdspiller med mikrofon og cder med eventyr eller barnesanger.

- Bil/traktor/gåbil eller lignende som de han sitte på, og etterhvert ake seg fremover på med beina.

- 3 i 1 trehjulssykkel var en kjempehit her!

- Lekekjøkken med tilbehør.

- Musikkinstrumenter/ rytmeinstrumenter. Ikke slik plastikkdrit, gjerne fra musikkforhandler.

- Brio togbane og duplo. Vi ønsket oss det da minien vår ble 1 år, selvom han var for liten. Like greit å starte samlinga :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be ev. givere å begrense seg. Barn nå om dagen får altfor mye, og de blir da bortskjemte. Ikke bra.

Anonymous poster hash: 5b503...d51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Be ev. givere å begrense seg. Barn nå om dagen får altfor mye, og de blir da bortskjemte. Ikke bra.

Blir de automatisk det?

Anonymous poster hash: ea649...8b2

• Liker 1
Skrevet

Bortskjemt av å få gaver fra familie og venner på bursdagen? Å bli bortskjemt skjer vel heller om de får alt de vil i hverdagen, ikke om de får gaver av folk som er glad i dem når de fyller år.

Men isteden for gaver er jo penger på sparekonto alltid en fin ting. Det ønsket vi oss på vegne av 1-åringen. I tilegg til babydisse, uteleker, duplo og rytmeinstrumenter i tre.

Skrevet

Tja, er litt enig med deg. Men jeg føler det er mer alt de får utenom bursdager (og jul) som gjør de bortskjemte. At de får alt de peker på og vil ha i det daglige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hoppeku er gjerne en stor hit i den alderen! Eller tenk om det er noe dere "trenger", feks. et plaskebasseng til sommeren.. :)

Anonymous poster hash: 08c9e...b8c
Skrevet

Penger på konto de kan få når de er eldre.

Ellers kan f.eks besteforeldre spleise på huskestativ, minikjøkken e.l.

AnonymBruker
Skrevet

Be ev. givere å begrense seg. Barn nå om dagen får altfor mye, og de blir da bortskjemte. Ikke bra.Anonymous poster hash: 5b503...d51

Nei. De får gi hva de vil, og dersom de ber om ønskeliste eller ønsker, har jeg i allefall noen forslag å komme med. Det er ettårsdagen, vi har ikke akkurat så mye leker enda at ungen er bortskjemt gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo litt hvor mye dere har fra før :)

Vi har mye leker og bøker til vår ettåring etter storebror, så vi ønsker oss hoppeku og ellers klær (regntøy, sandaler, ulltøy i litt større størrelser fram til barnehagestart). Å drukne i leker gjør nok barn bortskjemte, men det er ikke sikkert TS har det sånn. Vi holder derimot på å drukne allerede, så vi prøver å pense det inn mot praktiske ting (for storebror: også klær, pentøy, matboks, sekk osv). Nyttige ting :)

Anonymous poster hash: d119b...724
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke arvet noe og har ikke så veldig mye leker, særlig ikke uteleker (ingen) :)

Tenkte å kanskje si at de kunne spleise på et huskestativ. Det er ikke så dyrt så jeg.

Skrevet

Treleker, her er stableklovnen fra brio den store favoritten.

Bøker.

Dvd-spiller til bil om dere kjører mye.

Uteleker angrer jeg veldig på at vi ikke ønsket oss til vår!:) Spes rutsjebane.

Lekekjøkken

Rytmeinstrumenter

Bondegård, gjerne med lyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...