vaniljeglasur Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Noen som jobber i helseyrket som ikke har 100 prosent stilling? Hvordan går det da med boliglån og diverse? Hvordan vil banken ta stilling til at en person har feks 50% fast og resten ekstravakter slik at lønnen hver måned egentlig utgjør en 100%? Vil jeg da kunne få et like bra lån som hvis jeg hadde hatt 100% fast stilling? Er det slik at banken ser på de tre siste lønnslippene og vurderer boliglån ut av dette? Nå er vi to stk som skal ta lån sammen hvor den ene har full jobb med god lønn (bedre enn helseyrket). Har også hørt at banken vet at det er lett å få ekstra jobbing innen for helseyrket, at de teller det som at en har fulltids jobb. Stemmer dette?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Banlkrn kan kun ta hensyn til den faste arbeids-%. Resten er faktisk ganske så usikkert, selv om man er nesten garantert full jobb.Anonymous poster hash: 771d0...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Min bank godtok faktisk at jeg ikke hadde 100%. Jeg er ansatt 40% i kontrakten, men har siden oktober jobbet 100%. Sendte de 3 siste lønnslipper, lagde et realistkk budsjett og fikk lån. Dette var forrige uke faktisk Hadde ca 15% ek og fikk lån på resten. I min jobb er det hele tiden mulig for å jobbe ekstra og mye hele tiden.. Anonymous poster hash: 24d6f...481 1
JotunHuldra Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Fikk i sin tid lån med min faste inntekt og det jeg tjente frilans som grunn. Som frilans varierte inntekten fra 0 til 30 000 i måneden. Banken tok et snitt av hva jeg hadde tjent og la dette til grunn. Den gang hadde jeg med papirer som viste den variable inntekten over 2 år, og det godtok de. Som du sier, det er enkelt å få ekstravakter i helsevesenet. Det burde derfor ikke være noe problem at de også legger det til grunn. Men du bør kanskje vise til flere enn tre måneder :-) 1
strawberry Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Banlkrn kan kun ta hensyn til den faste arbeids-%. Resten er faktisk ganske så usikkert, selv om man er nesten garantert full jobb.Anonymous poster hash: 771d0...f0d Det stemmer ikke. Noen banker holder seg kanskje til det ja, men absolutt ikke alle, det varierer veldig. Vet om flere her som har en veldig lav stillingsprosent men jobber mye ekstravakter (type uten utdanning, så ikke mulig å få stor fast stilling). De har vært overrasket når de har dratt i banken, for de har ikke hatt noen problemer med å få boliglån, siden de kan vise til lønsslipper som viser en mye høyere lønning. Dersom de får problemer med å betale lånet er jo det lånetaker sitt problem, banken vil da ha garanti i boligen.
Helen Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Da vi kjøpte hus for litt over ett år siden, fikk vi låne 100% av kjøpesummen. Jeg var under utdannelse, gikk siste året på vernepleien. Jeg gikk da på aap og hadde i tillegg en 13% fast stilling. Så det er mulig for bankene og vise skjønn, hvis de vil
vaniljeglasur Skrevet 30. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2014 Håper det er sånn som noen av dere sier Ellers er det jo helt umulig å få lån
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Jeg hadde kun ekstravakter i helseyrke, og fikk allikevel boliglån. 6 år siden, dnb. Fikk fast, stor stilling etterhvert. Anonymous poster hash: 574e8...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå