AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Jeg syns den e lite heldig. Tenker på hun som la ut selfie på motorveien og var SÅÅÅÅÅÅ lykkelig, for så å dø i neste minutt. Tragisk! Jeg har sletta face og insta, og har null sosiale medier. Savner det overhodet ikke. Dere? Anonymous poster hash: ea6d6...baf 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Bruker Facebook og Instagram. Har Twitter, men bruker sjelden. Liker jeg ikke noens oppdateringer fjerner jeg dem. Synes uansett det er fint å ha en (gratis) måte å holde kontakt med venner på, ettersom mange bor i andre land. Anonymous poster hash: bde55...de1
Gjest Imaginary Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Bruker facebook, men er ikke aktiv. Sosiale medier er kjedelig.
Gjest Corto Maltese Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 jeg bruker ingen sosiale medier.
Nuttery Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Kommer nok til å dø i trafikken en dag. Eller drepe noen andre. Trist tanke.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 jeg bruker ingen sosiale medier. Forum regnes jo som "old school" sosiale medier, så er du jo på et. Anonymous poster hash: 9c80e...a6d 2
Vulpes Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Jeg er veldig glad i Facebook, er innom daglig. Synes det er en genial side for å holde kontakten med venner man ikke ser så ofte, se hva for noe artig venner og bekjente har gjort i det siste, planlegge ferieturer, fester og andre sosiale greier, engasjere seg i ting man er opptatt av, skaffe nye bekjentskaper osv. Går jo an å bruke Facebook på en fornuftig måte, trenger ikke å være enten/eller. Instagram var mye morsommere før. Nå er det alt for mange bilder med teite engelske «visdomsord» på feeden min. Men det er jo bare å titte innom sjeldnere, itno stress. Twitter har jeg aldri helt lært meg, føler at man må være enten veldig morsom eller politisk aktiv for å henge der Prestasjonsangst!
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Forum regnes jo som "old school" sosiale medier, så er du jo på et. Anonymous poster hash: 9c80e...a6d Jo du har jo rett i det. Ok jeg bruker forum men ingen av de nye moderne tingene
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #9 Skrevet 30. april 2014 Kommer nok til å dø i trafikken en dag. Eller drepe noen andre. Trist tanke. Hvis du tror du kan drepe noen i trafikken ved sosiale medier så burde du kanskje ta grep allerede nå? Anonymous poster hash: d5624...283
Nuttery Skrevet 30. april 2014 #10 Skrevet 30. april 2014 Hvis du tror du kan drepe noen i trafikken ved sosiale medier så burde du kanskje ta grep allerede nå? Anonymous poster hash: d5624...283 Altså, jeg er jo som "alle andre". Svarer på meldinger, sjekker instagram osv. Prøver å gjøre det til vane å legge mobilen i baksetet.
wilmap Skrevet 30. april 2014 #11 Skrevet 30. april 2014 Jeg syns den e lite heldig. Tenker på hun som la ut selfie på motorveien og var SÅÅÅÅÅÅ lykkelig, for så å dø i neste minutt. Tragisk! Jeg har sletta face og insta, og har null sosiale medier. Savner det overhodet ikke. Dere? Anonymous poster hash: ea6d6...baf Aldri hatt noen av de greiene jeg og har aldri noensinne hatt lyst på det. Klarer meg fint uten disse tingene.
Gjest crazycatlady Skrevet 30. april 2014 #12 Skrevet 30. april 2014 Har face, men bruker det sjeldent. Insta og Twitter har jeg aldri brukt. Nettopp fått meg snapchat og digger det. Sender og mottar bilder stort sett bare av hester og andre dyr siden jeg bare har hestefolk på snap. Syns sosiale medier er ok så lenge det ikke blir for mye av det. Må man oppdatere face hvert kvarter blir det for mye.
Gjest Tris Skrevet 30. april 2014 #13 Skrevet 30. april 2014 Jeg har ikke face og insta. Vurderer twitter, men det virker litt kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #14 Skrevet 30. april 2014 Det mest bekymringsverdige, sett bort ifra å være en dust med mobilen i trafikken, er jo at dagens unge kanskje ikke tenker over de negative konsekvensene av å dele ALT med seg selv, for alle og søke på i årene som kommer. Jeg er sjeleglad jeg var såpass voksen når alt dette "del alt ved deg selv" opplegget (sosiale medier) ble populært, og hadde garantert vært veldig flau og lei meg hvis fjortisversjonen av meg selv kun var et google søk unna. Og tenk hvor ille mobbingen har blitt... Nei huff, medaljen har sin mørke bakside. En annen ting er jo hvordan forhold har fått helt nye fallgruver. "Han snakker med eksen på Facebook" er jo kjente problemstillinger i våre dage, noe som helt klart ikke var like lett før når man bokstavelig talt kunne komme seg videre i livet, uten og ha 15 tidligere elskere og kjærester ett tastetrykk unna. Vurderer selv å melde meg ut også. Det eneste som er synd er at takket være disse sosiale mediene, så kan jeg følge med på venner, familie og bekjente jeg faktisk VIL følge med på også. Uten denne muligheten hadde jo det blitt ganske umulig. Anonymous poster hash: 1617b...1b0
Colargol Skrevet 30. april 2014 #15 Skrevet 30. april 2014 (endret) Har både Facebook som jeg nesten ikke bruker til annet enn personlige meldinger, og Twitter som jeg ikke bruker i det hele tatt. Ja, og ugh-ugh, en gammel MySpace-konto. Men MySpace har endret seg, kan hende jeg kunne hatt mer bruk for den nå. Har også rundt 6-7 forum jeg er medlem av, blant annet tapatalk og Kg. Couchsurfing bruker jeg også, men det er ikke bare et forum, gjennom dem møter jeg opp på cafè innimellom der jeg er, og møter andre som har de samme interessene som meg. Jeg tror vel generelt at det kunne blitt mer interessant om man kunne ha et sosialt media som ga oss et tydelig skille mellom de som faktisk er venner og familie, og "resten". Og et skille mellom den personlige hverdagen og det som skjer av nyheter, politikk og samfunnsrelaterte spørsmål. Nå i dag kan man fikse opp i dette litt selv, men for folk som har brukt siden aktivt betyr det en massiv opprydning, nesten så en føler en må starte på nytt med ny konto flere steder. Ja takk til et bedre brukergrensesnitt! Det private markedet har endret seg for de som driver med sitt eget foretak eller mindre bedrifter, jeg er selv i oppstartsfasen og akkurat nå tror jeg komboen blogg/nettside+(portefølje)+Twitter+Facebook+LinkedIn er fin for mange. Da kan man trekke inn andre sider litt på siden for å få en kombinere som funker akkurat for hva en driver med. Personlig så trenger man vel egentlig bare..tja...en mobiltelefon og mer grilling i parken med gode venner? Folk er alt for opptatt av å sitte med nesa i smarttelefonen sin, så selv om vi har tilgang så burde vi selv ta ansvar for å ikke la det ta over. Skype og Viber har blitt mine to yndlinger for å kunne snakke gratis med venner utenom nett eller face to face. Endret 30. april 2014 av Colargol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå