Gå til innhold

I morgen går "fristen" ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, i morgen går svarfristen til bryllupet ut, og vi har fått svar fra kanske 15 stk, av totalt 72. Utrolig irriterende i disse dager at folk ikke klarer å ringe, sende en sms, skrive på face, sende en snap eller hva som måtte passe best for å gi oss et svar.

Så hva skal jeg gjøre nå? Skal jeg sende en sms til de 57 som mangler? La det gå via jungeltelegrafen at vi ønsker svar? Få mamma til å mase? Vi bor utenbys ifht bryllupet, så vi møter ikke tilfeldigvis på noen av de som er bedt, så det er ikke noe å satse på akkurat.

Irriterende..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send en påminnelses-SMS i kveld.

Anonymous poster hash: f15c0...edf
  • Liker 1
Skrevet

Send en påminnelses-SMS i kveld.

Anonymous poster hash: f15c0...edf

Er ikke det veldig masete?

Skrevet

De fleste venter nok til siste frist, men send en påminnelse du! En kort og hyggelig sms :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

De fleste venter nok til siste frist, men send en påminnelse du! En kort og hyggelig sms :)

Sånn egentlig så haster det ikke så utrolig med svar, men man må jo bare sette en dato så vi har noe å forholde oss til. I morgen er det 3 mnd igjen, så da tenkte vi det var ok.

Kan jeg skrive ute på Facebook? Noe alá "til alle dere som er bedt i bryllupet vårt så ville vi bare minne om svarfristen den 1. Mai :) "

Eller? Jeg føler ALT blir kleint :P

Jeg ser nå at jeg har skrevet feil, på torsdag går fristen ut!

Endret av Gray
Skrevet

Hvis du har tålmodighet til å vente til fredag, kan du jo sende ut melding da. "Hei! Dere har fått invitasjon til bryllupet vårt xx.xx.14, og vi vil bare minne om at svarfristen gikk ut i går. Håper dere kan svare i løpet av helgen!"

Jeg ville sendt direkte til de det gjelder, men du får gjøre som du vil :)

• Liker 16
Skrevet

Ikke bare irriterende, men respektløst! Håper det ordner seg.

• Liker 8
Skrevet

Du må vente til fredag iallefall. Du skal se det ramler inn en del svar på fristen.

Gjest heihade
Skrevet

Dagen etter fristen ville jeg sendt en hyggelig, dog noe bestemt, melding til de gjenværende om at jeg trenger svar.

Jeg ville ikke lagt det ut på Facebook. Det er mye som blir sortert vekk fra tidslinjen og du kommer i beste fall bare til å få svar fra en brøkdel på denne måten. Ta heller direkte kontakt med de det gjelder.

• Liker 1
Gjest Hjertesukk
Skrevet

3 mnd igjen?? wow! vi har su 3 UKER før :) ville sendt en sms ja, de fleste gjester begynner nok ikke å tenke på su før (tidligst) et par mnd før. :P

Skrevet

Ville sendt ut sms dagen etter fristen gikk ut med en påminnelse, og beskjed om at dere vil ha svar ila. helgen.

• Liker 2
Skrevet

3 mnd igjen?? wow! vi har su 3 UKER før :) ville sendt en sms ja, de fleste gjester begynner nok ikke å tenke på su før (tidligst) et par mnd før. :P

Ja! Jeg vet, det er tidlig.. :sjenert: Vi satte bare en dato ganske tidlig når vi bestilte invitasjonene, men ser jo nå at vi ikke trenger svar (sånn egnetlig) før en måneds tid før, catering og lokale er fleksible på den måten.

Så det er sikkert derfor jeg syntes det er litt kjipt å mase, men jeg syntes jo at folk kunne forholdt seg til datoen som er satt alikevel da. De vet jo ikke hvordan det ligger an hos oss ifht til avtaler osv.

Skrevet

Vi har også svarfrist i gid tid, to måneder. Er en del av planleggingen som avhenger av å vite antall og hvem som kommer, så jeg syns ikke det er noe rart med tidlig svarfrist. Problemet ligger ofte i at folk generelt har glemt av hele invitasjonen litt. De ser datoen for selve bryllupet og plassserer det i sin mentale kalender og glemmer å lagre svardatoen. Vi har også en gid del som ikke har gitt pip fra dere enda, men vi sender ut mail til de som mangler svar dagen etter fristen er gått ut. Det er ikke flaut og ingen vil synes at du er rar 😊

AnonymBruker
Skrevet

Enig, send ut sms. Men vær hyggelig i tonen! Vi er bedt i bryllup og har fått påminnelse på sms. Det var min mor som skulle si fra på vegne av alle oss i familien min, mulig at hun ikke hadde uttrykt seg tydelig nok. Hadde jeg fått en streng sms, ville det vært litt kjipt. Men absolutt på sin plass å minne på folk. Det er vel folk vant til i disse dager... :-)

Anonymous poster hash: 3d7ca...1f5
Skrevet

Jeg sendte en sms nå, en veldig hyggelig en med "vi håper virkelig dere kan komme! :) " så nå gjenstår det å fakrisk få svar da..

2/3 av mannens side kommer ikke, så det er jo veldig kjedelig da.. Svigermor sa i ramme alvor at familien/slekta ikke orket prioritere det.

Skrevet

Jeg sendte en sms nå, en veldig hyggelig en med "vi håper virkelig dere kan komme! :) " så nå gjenstår det å fakrisk få svar da..

2/3 av mannens side kommer ikke, så det er jo veldig kjedelig da.. Svigermor sa i ramme alvor at familien/slekta ikke orket prioritere det.

:hakeslepp:

Orker ikke prioritere bryllupet? Snakker vi om veldig nær familie eller helt perifere slektninger? Uansett, er jo en forferdelig stygg ting å si!

• Liker 5
Skrevet

:hakeslepp:

Orker ikke prioritere bryllupet? Snakker vi om veldig nær familie eller helt perifere slektninger? Uansett, er jo en forferdelig stygg ting å si!

Tanter, onkler, besteforeldre, kusiner og fettere. Søsken og foreldrene hans kommer heldigvis! Men alle andre -alle- har meldt avbud.. :hakeslepp: Jeg syntes det er helt fælt på hans vegne...

• Liker 6
Gjest Magdalene
Skrevet

Tanter, onkler, besteforeldre, kusiner og fettere. Søsken og foreldrene hans kommer heldigvis! Men alle andre -alle- har meldt avbud.. :hakeslepp: Jeg syntes det er helt fælt på hans vegne...

Så trist. Eier de ikke folkeskikk?

• Liker 2
Skrevet

Horribelt! Må jo føles veldig sårt for mannen din kan jeg tenke meg :(

• Liker 2
Skrevet

Så trist. Eier de ikke folkeskikk?

Ærlig? Nei, det er ikke mye folkeskikk å spore.. Svigermor sa "jammen, da har de jo FERIE. Da skal man ha FRI, ikke reise rundt i bryllup å sånn.." Jeg er fortsatt litt slik: :hakeslepp:

Horribelt! Må jo føles veldig sårt for mannen din kan jeg tenke meg :(

Ja, når det kommer 3 stk av hans familie, når vi ba 23 er passe kjipt for han gitt :(

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...