AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 I noen tråder her har jeg lest at det er kvinner som står bak oppfinnelser som har bedret livene våre betraktelig. Jeg lurte på om menn står bak noen av oppfinnelsene og et kjapt søk viste meg dette fra biographyonline: Thomas Edison (1847 – 1931)Edison filed over 1,000 patents. He developed and innovated a wide range of products from the electric light bulb to the phonograph and motion picture camera. The Wright Brothers Successfully designed, built and flew the first powered aircraft, showing that man could fly. One of most important inventions of Twentieth Century. Benjamin Franklin (1705 - 1790) Polymath who discovered electricity and invented the Franklin stove Charles Babbage (1791 – 1871) - Created first mechanical computer, which proved to be the prototype for future computers. Considered to be the 'Father of Computers' James Watt (1736 – 1819)Inventor of the steam engine, which was critical in the industrial revolution. His invention of a separate condensing chamber, greatly improved the efficiency of Alexander Bell (1847 – 1922)Credited with inventing the first practical telephone. Also worked on optical telecommunications, aeronautics and hydrofoils. Leonardo Da Vinci (1452 – 1519)One of the greatest ever minds, invented models that proved workable 3-500 years later. Galileo (1564-1642) Developed a powerful telescope and confirmed revolutionary theories about the nature of the world. Also developed an improved compass. Tim Berners LeeDeveloped the http:// protocol for the internet. Making the world wide web freely available. Archimedes (287 BC – c. 212 BC) Amongst other things worked out pi and developed the Archimedes screw for lifting up water from mines or wells. http://www.biographyonline.net/scientists/top-10-inventors.html Så er det noen andre som vet om noen store betydningsfulle mannlige oppfinnere så er det bare å fylle på. Anonymous poster hash: c311a...f86
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Lurte du seriøst på om det sto noen menn bak noen oppfinnelser? Måtte du google for å finne ut hvem som fant opp telefon og lyspære? Jeg har lest mye klaging på at den norske skole svikter, men at det sto såpass ille til visste jeg ikke.. 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Lurte du seriøst på om det sto noen menn bak noen oppfinnelser? Måtte du google for å finne ut hvem som fant opp telefon og lyspære? Jeg har lest mye klaging på at den norske skole svikter, men at det sto såpass ille til visste jeg ikke.. Hva mener du? Anonymous poster hash: c311a...f86
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Hva mener du? Anonymous poster hash: c311a...f86 Alle vet jo at det finnes mannlige oppfinnere.. Jeg lurer mer på hva du mener med innlegget ditt. 2
Ultiva Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Kunne du ikke ha postet dette i en av de tusen andre trådene som omhandler det samme?
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Kunne du ikke ha postet dette i en av de tusen andre trådene som omhandler det samme? Åja, er det en greie på KG.. jeg har ikke fått med meg opptakten. Hva nå TS, er det noen som har våget å påstå at kvinner har oppfunnet alt av verdi eller noe, i en opphetet debatt av hva som er best av å ha innovertiss og utovertiss? 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Kunne du ikke ha postet dette i en av de tusen andre trådene som omhandler det samme? Fant ingen. Er det ingen som har noe å bidra med her altså? Er det så få mannlige oppfinnere? Anonymous poster hash: c311a...f86
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Åja, er det en greie på KG.. jeg har ikke fått med meg opptakten. Hva nå TS, er det noen som har våget å påstå at kvinner har oppfunnet alt av verdi eller noe, i en opphetet debatt av hva som er best av å ha innovertiss og utovertiss? Er det noen grunn til at du kun har oppgulp å komme med i denne tråden og ikke kommer med et eneste bidrag til temaet? Og hva er grunnen til at kvinner som var så ivrig etter å lete etter kvinnelige oppfinnere i alle kroker og hjørner av historien i den andre tråden er helt tyste her? Anonymous poster hash: c311a...f86
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Er det noen grunn til at du kun har oppgulp å komme med i denne tråden og ikke kommer med et eneste bidrag til temaet? Og hva er grunnen til at kvinner som var så ivrig etter å lete etter kvinnelige oppfinnere i alle kroker og hjørner av historien i den andre tråden er helt tyste her? Anonymous poster hash: c311a...f86 Kanskje fordi ingen noen sinne har forsøkt å benekte at mannlige oppfinnere finnes.Anonymous poster hash: fef76...93b
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Er det noen grunn til at du kun har oppgulp å komme med i denne tråden og ikke kommer med et eneste bidrag til temaet? Og hva er grunnen til at kvinner som var så ivrig etter å lete etter kvinnelige oppfinnere i alle kroker og hjørner av historien i den andre tråden er helt tyste her? Anonymous poster hash: c311a...f86 Ja, da hadde jeg åpenbart rett da, i det du ikke gadd å svare på og kalte for oppgulp. Det er mulig du har misforstått noe, eller krisemaksimert. Hva vet jeg, du gidder jo ikke si hva opptakten eller bakgrunnen for det lavpanna startinnlegget ditt er, og overlater det til oss å gjette poenget med det. Det er helt klart mange flere mannlige oppfinnere enn kvinnelige gjennom historien, dersom det er det du vil frem til? Jeg vet ikke hva "den andre tråden" du sikter til er, så jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt deg at jeg skal svare på det spørsmålet uten å lenke til den. Men de gangene jeg ser kvinnelige oppfinnere bli nevnt, så er det når en mann slår seg på brystet (eller, klasker seg på penisen er vel mer passende) med at menn er så mye bedre enn kvinner fordi de har oppfunnet alt. Og så kommer noen indignerte damer drassende med Marie Curie, eller hun som oppfant oppvaskmaskinen eller noe. For å bevise at kvinner også kan være oppfinnere, eller peke på de kulturelle hindringene som har vært eller noe. Men uten å bestride at det finnes mannlige oppfinnere. Det er her jeg tror du har overdrevet eller misforstått. Dersom dette ikke er opptakten, og det i den sagnomsuste "andre tråden" faktisk hevdes at det kun er kvinner som har oppfunnet noe av verdi, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare poster dette innlegget ditt der? Det er en jo ren faktafeil som lett kan bestrides av de fleste, uten å google eller slå opp i leksikon engang. Gi meg tråden, så skal jeg gå inn og fortelle dem det selv. Jeg hater faktafeil og løgner. Dog så tror jeg diskusjonen du har vunnet ved å peke på at lyspæren ble oppfunnet av en mann, er en diskusjon som eksisterer i ditt eget hode. Vi er alle enige i konklusjonen din om at det finnes mannlige oppfinnere, det er derfor denne tråden med oppfordring til å ramse dem opp fremstår som helt meningsløs. Post det i tråden hvor det var relevant. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #12 Skrevet 1. mai 2014 Jeg vet ikke hva "den andre tråden" du sikter til er, så jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt deg at jeg skal svare på det spørsmålet uten å lenke til den. Den ligger på forsiden av dette underforumet. Så vanskelig kan det vel ikke være for deg å lese noen linjer? Når det gjelder resten av ditt oppgulp så ser jeg at du fremdeles ikke klarer å holde deg til trådens topic og at du også oppfordrer meg til å poste of topic i en annen tråd som da handler om kvinnelige oppfinnere, ikke mannlige. Og frasen "det står en sterk kvinne bak enhver stor mann" som dukker opp i enhver slik tråd er vel mer en godt nok bevis på kvinners latterlige grep etter halmstrå for å prøve å hevde kvinner som overlegene. Anonymous poster hash: c311a...f86
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 1. mai 2014 #13 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Den ligger på forsiden av dette underforumet. Så vanskelig kan det vel ikke være for deg å lese noen linjer? Når det gjelder resten av ditt oppgulp så ser jeg at du fremdeles ikke klarer å holde deg til trådens topic og at du også oppfordrer meg til å poste of topic i en annen tråd som da handler om kvinnelige oppfinnere, ikke mannlige. Og frasen "det står en sterk kvinne bak enhver stor mann" som dukker opp i enhver slik tråd er vel mer en godt nok bevis på kvinners latterlige grep etter halmstrå for å prøve å hevde kvinner som overlegene. Anonymous poster hash: c311a...f86 Det er vel ikke så vanskelig for deg å lenke til den heller, du må da skjønne at folk ikke gidder å i det hele tatt begynne å lete etter en tråd på KG når man ikke vet hvilket underfora den ligger i eller hva den heter. Og spesielt ikke når den eneste grunnen til at man blir overlatt til å lete er for å tilfredsstille en kronidiot av en trådstarter som har slått seg helt vrang fordi han taper en diskusjon før han har startet engang. Hva gir du meg. OK, her er det du kaller on topic, og som jeg vet er så langt fra det egentlige poenget med og bakgrunnen for tråden, med mindre du faktisk ikke trodde det fantes mannlige oppfinnere: Bruno Abakanowicz (1852–1900), Poland/Lithuania/Russia/France – Integraph, spirograph Valerian Abakovsky (1895–1921), Latvia/Russia – Aerowagon Vitaly Abalakov (1906–1986), Russia – camming devices, Abalakov thread (or V-thread) gearless ice climbing anchor Ernst Karl Abbe (1840–1905), Germany – Condenser (microscope), apochromatic lens, refractometer Carl Roman Abt (1850–1933), Switzerland – Abt rack railway system Hovannes Adamian (1879–1932), Armenia/Russia – tricolor principle of the color television William Edward Addis (1844–1917), Scotland – Toothbrush Robert Adler (1913–2007), Austria/United States – wireless remote control (with Eugene Polley) Jabir ibn Aflah (Geber) (c. 1100–1150), Islamic Spain – portable celestial globe Samuel W. Alderson (1914–2005), USA – Crash test dummy Anatoly Alexandrov (1903–1994), Russia – anti-mine demagnetising of ships, naval nuclear reactors (including one for the first nuclear icebreaker) Alexandre Alexeieff (1901–1982) Russia/France – pinscreen animation (with his wife Claire Parker) Rostislav Alexeyev (1916–1980), Russia – ekranoplan Zhores Alferov (1930), Russia – heterotransistor, continuous-wave-operating diode laser (together with Dmitri Garbuzov) Genrich Altshuller (1926–1998), Russia – TRIZ ("The Theory of Solving Inventor's Problems") Bruce Ames (1928–), USA – Ames test (cell biology) Giovanni Battista Amici (1786–1863), Italy – Dipleidoscope, Amici prism Momofuku Ando (1910–2007), Japan – Instant noodles Vasily Andreyev (1861–1918), Russia – standard balalaika Hal Anger (1920–2005), USA – a.o. Well counter (radioactivity measurements), gamma camera Anders Knutsson Ångström (1888–1981), Sweden – Pyranometer Ottomar Anschütz (1846–1907), Germany – single-curtain focal-plane shutter, electrotachyscope Hermann Anschütz-Kaempfe (1872–1931), Germany – Gyrocompass George Antheil (1900–1959), together with Hedy Lamarr (1914–2000), USA, Frequency-hopping spread spectrum Oleg Antonov (1906–1984), Russia – An-series aircraft, including A-40 winged tank and An-124 (the largest serial cargo, later modified to world's largest fixed-wing aircraft An-225) Et utdrag fra bokstaven A, resten av listen finner du her (dessverre noen damer iblant, men du vil finne nok av menn): http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_inventors Dette er kjempespennende, kom igjen folkens, fyll på lista.. Etterpå kan du jo starte en tråd om at det finnes mannlige statsoverhoder. Jeg leste nemlig et sted her på forumet at noen hyllet kvinnelige statsoverhoder. Som om det gjør kvinnen overlegen liksom. Jeg lurte på om det har vært noen mannlige statsoverhoder, og et kjapt google-søk viste at det har vært mange menn som har vært konger, presidenter og statsministre. Dette må du lage en tråd om, og vise de fittene som tror de er noe fordi det har vært en eller annen dame ved makten i Den sentralafrikanske republikk eller Island eller noe, eller fordi de innbiller seg at noen mødre eller koner til noen store konger og erobrere har hatt noe å si. En topp 10 mannlig statsoverhode-liste fra et sted på internettet burde få de kvinnene til å holde kjeft om at kvinner liksom har betydd noe for historien eller betyr noe som helst i dag, det er jo slettes ikke interessant å diskutere noe historie eller kultur rundt disse tingene, bare liste dem opp og kåre en vinner av kjønnene etterpå. Vi er jo for all del ikke bare mennesker alle sammen, vi er bare det som er mellom beina. Endret 1. mai 2014 av Hooty McOwlface 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #14 Skrevet 1. mai 2014 Vi er jo for all del ikke bare mennesker alle sammen, vi er bare det som er mellom beina. Det ser da unektelig slik ut her på KG. Kvinner ditt og kvinner datt, og de ekle ufyselige mennene som burde tortureres, drepes og kastes i fengsel hele gjengen. Anonymous poster hash: c311a...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå