Gå til innhold

Spiser sinnsykt mye gulerøtter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt min elsk på gulerøtter, og på en god dag kan jeg finne på å spise 1 kgs-pose, syns det er så sinnsykt godt. Men er samtidig livredd for å legge på meg! En typisk matdag kan se slik ut:

Frokost: 40 g havregryn kokt på vann med sukrin og kanel + to gulerøtter
Lunsj: Ett Pink ladyeple og gulerøtter

Middag: 150 g kyllingfilet med MASSE isbergsalat + to gulerøtter

Kvelds: 4 yoplait vaniljeyoghurter + 1-2 gulerøtter eller ett eple

Risikerer jeg å legge på meg av dette? Er 158 høy og veier 52 kg.

Anonymous poster hash: 946eb...5b8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er endel sukker i dem.

Anonymous poster hash: 1c11c...983

AnonymBruker
Skrevet

Gulrøtter er sunt, men ellers syns jeg du har et veldig mangelfullt kosthold.

Det er 36 kalorier pr. hundre gram, altså ingenting å være redd for. Anonymous poster hash: cfa33...8f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du begynt å bli gul?

Anonymous poster hash: 16637...784

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du legger neppe på deg av grønnsaker.

Kostholdet ditt er imidlertid heller dårlig, men det er ikke på grunn av gulrøttene.

Anonymous poster hash: 3fe41...fd0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du spiser såpass lite i løpet av en dag, kan du risikere at kroppen legger over i spareblus og du vil legge på deg ja.

Av så mange gulerøtter per dag, vil du ganske snart få en gullaktig/orangeaktig hudtone. Men farlig er det nok ikke, ikke mange kalorier heller.

Anonymous poster hash: 26bbc...411
AnonymBruker
Skrevet

Har du begynt å bli gul?

Anonymous poster hash: 16637...784

Nei, er vel bare ett spørsmål om tid, hahah. Har bare fått kommentarer på at jeg har fått mer gyllen hudfarge.

Du legger neppe på deg av grønnsaker.

Kostholdet ditt er imidlertid heller dårlig, men det er ikke på grunn av gulrøttene.

Anonymous poster hash: 3fe41...fd0

Hvorfor dårlig? For lite proteiner?

Ettersom du spiser såpass lite i løpet av en dag, kan du risikere at kroppen legger over i spareblus og du vil legge på deg ja.

Av så mange gulerøtter per dag, vil du ganske snart få en gullaktig/orangeaktig hudtone. Men farlig er det nok ikke, ikke mange kalorier heller.

Anonymous poster hash: 26bbc...411

:sjokkert: Vil jeg automatisk legge på meg fordi kroppen går i sparebluss?

AnonymBruker
Skrevet

MASSE isbergsalat

Hvorfor i alle dager spiser du masse isbergsalat? Kan du ikke velge noe med næring i? Det er ikke akkurat så mye smak heller. Du kan velge cirka hvilken som helst annen grønnsak og få bedre utbytte.

Og det at du spiser 4 yoghurter til kvelds viser at du bør spise mer til middag. Gå for mat som metter mer og har mer næring.

Anonymous poster hash: 03d5f...481

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager spiser du masse isbergsalat? Kan du ikke velge noe med næring i? Det er ikke akkurat så mye smak heller. Du kan velge cirka hvilken som helst annen grønnsak og få bedre utbytte.

Og det at du spiser 4 yoghurter til kvelds viser at du bør spise mer til middag. Gå for mat som metter mer og har mer næring.

Anonymous poster hash: 03d5f...481

Spiser masse isbergsalat fordi jeg syns det er godt, samme med yoghurten.

Skrevet

Du kan risikere å bli temmelig orange.

Jeg måtte bare lete opp denne historien om Leo Fender og hans konsum av gulrøtter, da de utviklet den berømte Stratocasteren http://books.google.no/books?id=5JZMAgAAQBAJ&pg=PT87&lpg=PT87&dq=fender+stratocaster+carrots&source=bl&ots=Fyu_OtWpmf&sig=i5jvjiWipr-zyhGhKUiN7kxUSxI&hl=no&sa=X&ei=d_1fU9mNKMmoyAOUuIHoAg&ved=0CFMQ6AEwBQ#v=onepage&q=fender%20stratocaster%20carrots&f=false

Skrevet

Du risikerer først og fremst å bli gul, og det er ikke ment som en spøk. Du spiser lite og ensformig, så der ville jeg heller investert bekymringene mine. Du legger tvilsomt på deg med det kostholdet, men du bør bytte ut litt av det som gjentar seg fra dag til dag med andre matvarer - for å gjøre en lang historie kort.

• Liker 1
Skrevet

Må nok litt mer gulrøtter til før man blir gul, men det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...