Gå til innhold

Broren til min relativt nye kjæreste skal ha dyrt bryllup i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup til broren til kjæresten om to uker. Bryllupet skal være i utlandet og gjestene betaler alt selv utenom bryllupsmiddagen. Jeg synes egentlig det hele ble for dyrt, men siden det var viktig for kjæresten min at jeg ble med takket jeg ja, og vi ble enige om at han skulle betale for overnattingen, samt for middag og en utflukt dagen før bryllupet. Selv betaler jeg for flyreisen, samt overnatting og alle måltider utenom de tre dagene bryllupet varer (vi skal være to dager ekstra) Bare dette har kostet meg 5000, samt at jeg måtte kjøpe ny kjole for kr 1000. Jeg er nå nærmest blakk allerede før bryllupet har begynt, men så gjenstår i tillegg bryllupsgaven. Siden det er hans eneste bror som gifter seg regner jeg med at han kommer til å kjøpe noe dyrt. Jeg føler allerede jeg har brukt nok penger på dette bryllupet, men vil jo ikke komme uten gave heller, og har allerede dårlig samvittighet overfor alt kjæresten betaler (selv om det var han som insisterte). Hvor mye er det rimelig at jeg spytter inn i bryllupsgaven? Og bør jeg ha dårlig samvittighet fordi han betaler så mye (til sammen sponser han vel ca 2000)?

Vi har forressten vært sammen i 10 mnd.

Anonymous poster hash: b594c...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 mnd sammen er ikke lenge nok til at du skal trenge å bekymre deg for å ha dårlig samvittighet. Bare bli med på gaven til broren din og betal så lite som mulig på den, det at du kommer får være gave nok i seg selv siden det koster 5000 kr.

Gjest Idollet
Skrevet

Det var egentlig stygt gjort av de!

• Liker 1
Skrevet

Men nå sa du jo ja til å bli med, du burde ha sjekket pris på flybilletter+overnatting før du sa ja.

Skrevet

Hvis jeg er med min kjæreste i bryllup til HANS venner eller familie så gir han gave fra oss begge.... sånn funker det også omvendt...

• Liker 2
Skrevet

Synes faktisk det er litt egoistisk å invitere til bryllup utenlands hvis det blir så dyrt... Kan ikke bli snurt om det blir labert oppmøte! Hadde ikke brukt så mye penger på broren i ett så ferskt forhold om det gjorde att jeg fikk dårlig økonomi

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg som synes at 10 måneder faktisk ikke er et nytt forhold? Hadde jeg vært sammen med min kjæreste i 10 måneder og deretter blitt bedt i bryllup så hadde jeg dekket mine kostnader selv og spyttet i en god del på gaven.

Hadde jeg ikke hatt økonomi til det, så hadde jeg sagt nei eller latt kjæresten betale alt om han har økonomi til det.

Vi var i konfirmasjon (ikke helt det samme) når vi hadde vært sammen i 5 måneder. Da betalte jeg halvparten av utgiftene vi hadde, men min økonomi var god da. Etter 10 måneder hadde vi kjøpt hus og forlovet oss, 16 måneder ut i forholdet var vi gift. Dette farger kanskje mitt syn på forhold ;) Men fortsatt gift 15 år senere.

Anonymous poster hash: 1607a...9a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...