Tina75 Skrevet 10. juni 2004 #1 Skrevet 10. juni 2004 Åssen gjør dere det i forhold til røyking på festen? Lov under middag?Festen etterpå?Ikke i det hele tatt? Har tenkt på å kanskje ha forbud frem til desserten...
Glossy Skrevet 10. juni 2004 #2 Skrevet 10. juni 2004 UT å røyke!! Har satt opp telt utenfor så der må de stå..
Isiselin Skrevet 10. juni 2004 #4 Skrevet 10. juni 2004 Ut å røyke, ja... Dessuten ingen røykepauser under middagen. Klarer de ikke å holde ut uten giftpinnen i par-tre timer mens de spiser så synd for dem... :ond isiselin-smiley:
Lissemor Skrevet 10. juni 2004 #5 Skrevet 10. juni 2004 Har ikke bestemt oss helt,mulig vi lar folk røyke inne om kvelden etter at alle barna er dratt,og festen er kommet godt igang.
Gjest Madley Skrevet 10. juni 2004 #7 Skrevet 10. juni 2004 Var det meg?? :oops: hehe..Var ikke så sinna ment altså...
*Lene* Skrevet 11. juni 2004 #8 Skrevet 11. juni 2004 Toastmaster ga beskjed om at det ville bli satt ut askebegre etter hovedretten.. (Vi hadde 6 retter) Men tror dere gjestene brydde seg?? Neida...de gikk ut de...slik at vi ble sittende å vente! Det endte med at noen måtte gå ut og hente dem! Syns det var skikkelig uhøflig!!!
rmtm Skrevet 11. juni 2004 #9 Skrevet 11. juni 2004 Etter at den nye røykeloven ble innført, er det jo ikke lov å røyke inne. Dette innebærer at våre gjester må ut av selskapslokalet for å røyke. Vi har ingen tro på at røykerne i vår familie klarer seg uten røyk under hele middagen, så vi legger inn en pause før desserten. På den måten håper vi å unngå at folk går når de føler for det. Jeg synes nemlig det blir kjemperotetet at folk skal komme og gå som de finner det for godt og ikke minst uhøflig overfor de som skal holde tale eller har skrevet sang.
nessi Skrevet 11. juni 2004 #10 Skrevet 11. juni 2004 Hos oss må folk ut. Vi setter opp partytelt utenfor, dersom vi er uheldige med været (noe vi selvfølgelig ikke blir *håpe* *håpe*). Vi skal ha buffet, så folk får muligheten til å snike seg ut og ta en røyk under maten.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #11 Skrevet 11. juni 2004 Hos oss blir det svært få røykere. Heldigvis for det, sier jeg som den anti-røyke-fanatisten jeg er. Vi ville ikke ha tillatt røyking innendørs uansett om den nye røykeloven hadde trådt i kraft eller ikke, men jeg tror faktisk ikke det er veldig mange som kommer til å tenne seg en eneste røyk den kvelden. Og hvis noen mot formidning ikke klarer å la være, må de gå ut.
Seterjenta Skrevet 11. juni 2004 #12 Skrevet 11. juni 2004 Vi kommer ikke til å ha røyking inne overhode. De som må, får gå ut!!
Grooo Skrevet 11. juni 2004 #13 Skrevet 11. juni 2004 Toastmaster gav beskjed med en gang vi satte oss til bordet om at det ville bli røykepause før desserten. Og at all røyking selvfølgelig måtte foregå ute. Fungerte fint. Alle var glade for denne lille pausen, det var en varm dag så det var godt for flere å komme ut i frisk luft noen minutter. Kjøkkenpersonalet syntes det var deilig å få litt bedre tid på å rydde bort middagstallerkner og sette ut desserten uten å måtte balansere alt over gjestene, og det var lang dokø...
diddi Skrevet 11. juni 2004 #14 Skrevet 11. juni 2004 Ja, jeg har også opplevd at en stor del av gjestene måtte hentes inn til taler fordi de gikk ut under middagen for å røyke. I vårt bryllup så vi først på hvor stort lokalet var og hørte med betjeningen. De sa at det var god lufting. Vi hadde fire retter, så toastmaster opplyste om at det ville bli en 10 min. pause etter 2. rett. Det var fint for alle oss tissetrengte også!!! Etter 3. retten ble det satt ut askebegre, og det ble stående resten av tiden. Men det ble ikke noe problem. Sleipe meg (jeg synes jo egentlig ikke noe om røyk!!) hadde plassert ikkerøkere og festrøkere sammen, slik at det var vanskeligere for en festrøyker å tenne en røyk ved bordet når det ikke er noen rundt en som røyker. Da ble det automatisk mindre røyk ved bordet. Og jeg merket faktisk ikke noe til røyken i det hele tatt. (Det gjorde heller ikke forloveren min, som er litt allergisk.
Eiline Skrevet 11. juni 2004 #15 Skrevet 11. juni 2004 Det er ikke lov å røyke inne i den gården vi har leid, så vi slipper å ta den avgjørelsen. Men hadde det vært opp til oss, hadde alle måtte gå ut alikevel. Ærlig talt, de som røyker må da kunne holde suget i en 3-4 timer? Så kan de som ønsker det røyke etter middagen. Hvis noen begynner å gå ut under middagen å røyke, vil de ikke bli tatt hensyn til og taler blir holdt og retter servert. Nå er det ikke så mange hos oss som røyker, men mine svigerforldre er reine dampmaskiner. Så det skal bli spennende å se om de holder ut :-) Hvis de ikke klarer det vet jeg om en som kommer til å blir sint
diddi Skrevet 11. juni 2004 #16 Skrevet 11. juni 2004 Det er helt utrolig, men det er fakstisk en del som "lurer seg unna" midt i middagen for å ta seg en røyk. Det er derfor lettere å ha en liten pause enn å måtte hente inn folk. Og mange trenger å tisse litt under en 3-4 timers middag. En pause trenger derfor ikke å virke ødeleggende fo middagen. Det å hente inn store deler av selskapet er derimot kjipere. (også blir det så tomt for de som siter igjen. Spesielt dersom røykerne sitter samme sted.)
Gjest Lompa Skrevet 11. juni 2004 #17 Skrevet 11. juni 2004 :o ER virkelig folk så uforskammet at de reiser seg opp og går ut for å røyke midt under middagen???!!! Jeg hadde blitt hoppende gæærn om det var noen av mine/våre!! Sikkert lett å fordømme for oss som ikke røyker, men dog.... Kan ikke noen av dere som røyker, komme med et par kommentarer på dette? Så vi får en litt annen vinkling på dette? ER 3-4 timer uten røyken hardt?Har aldri prøvd selv, så jeg har null peiling.Men synes det er grovt frekt å bare forsvinne ut sånn "just like that".... Da er det kanskje en idè å legge inn en liten røykepause,ja....
minniepus Skrevet 11. juni 2004 #18 Skrevet 11. juni 2004 Er ikke lov å røyke lenger i våre lokaler, like greit. Legger nok inn en do-/røykepause.
Piarina Skrevet 11. juni 2004 #19 Skrevet 11. juni 2004 For en fast-røyker er nok 3-4 timer litt lenge ja. Og mange føler aller størst røykebehov rett etter middager, eller sammen med alkohol. Selv røyker jeg ikke til hverdags, men jeg liker gjerne å ta et par røyk hvis jeg drikker alkohol. Men jeg har aldri røyket foran familien, og jeg syns det er en litt unødvendig overraskelse akkurat på bryllupsdagen min... Så jeg kommer ikke til å røyke, og de som må får gå ut. God ide å ha en innlagt tisse-røyke-og-lufte-seg-pause etter hovedretten!
Tina75 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter #20 Skrevet 11. juni 2004 Ringte lokalet nå, og det er visst forbudt med røyk etter den nye loven...så da slipper vi å tenke på det da! Ser av flere tips at det er lurt å legge inn pause, så da gjør vi kanskje det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå