AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Hva synes dere om dette diktet til en vitnemålsutdeling? (10.trinn)La meg få være trassig tenåring,jeg blir tidsnok voksen.La meg få skrike og springe min vei,jeg kommer alltid tilbake.La meg få finne min egen vei, jeg kommer likevel til å søke.La meg snuble, jeg kommer til å reise meg. La meg få være sur og deppa, jeg kommer til å bli glad igjen. La meg få leve mitt eget liv, jeg vil jo forlate dere snart. La meg få ha hemmeligheter, jeg kommer til å fortelle dem senere. La meg ikke bli såret, jeg stoler jo på dere. La meg få prate når jeg er klar. Men slipp meg ikke helt. La meg få komme hjem igjen og være liten, jeg vil ikke alltid være stor.... Eller noen som har forslag til noen andre dikt? Anonymous poster hash: 67098...879
Pysa Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Det er fint, om det er et dikt til de voksne du skal lese. Her er et dikt jeg liker godt: VÅG Å VÆRE - av Hans Olav MørkVåg å være ærlig våg å være fri våg å føle det du gjør si det du vil si. Kanskje de som holder munn er reddere enn deg? Der hvor alt er gått i lås må noen åpne vei. Våg å være sårbar ingen er av stein. Våg å vise hvor du står, stå på egne bein. Sterk er den som ser seg om og velger veien selv. Kanskje de som gjør deg vondt er svakest likevel? Våg å være nykter Våg å leve nå. Syng, om det er det du vil - gråt litt om du må. Tiden er for kort til flukt, bruk den mens du kan. Noen trenger alt du er og at du er sann!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Det er fint, om det er et dikt til de voksne du skal lese. Her er et dikt jeg liker godt: VÅG Å VÆRE - av Hans Olav MørkVåg å være ærlig våg å være fri våg å føle det du gjør si det du vil si. Kanskje de som holder munn er reddere enn deg? Der hvor alt er gått i lås må noen åpne vei. Våg å være sårbar ingen er av stein. Våg å vise hvor du står, stå på egne bein. Sterk er den som ser seg om og velger veien selv. Kanskje de som gjør deg vondt er svakest likevel? Våg å være nykter Våg å leve nå. Syng, om det er det du vil - gråt litt om du må. Tiden er for kort til flukt, bruk den mens du kan. Noen trenger alt du er og at du er sann! Det der er nydelig! Det fikk jeg innrammet i konfirmasjonen min Anonymous poster hash: 67098...879
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Om man skal dra fram noe som andre har skrevet er dette det beste: Genier lager sitater og idioter gjentar dem.Anonymous poster hash: 00a5b...7b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå