Gå til innhold

Hvor mye kan en dag med fråtsing ødelegge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt, jente, 22 år, 69 kg 170 cm og prøver å gå ned i vekt.

Katasrofedag her om dagen, så lurer på om det finnes noen maksimal grense for hvor mye næring kroppen klarer å ta til seg i løpet av en dag. Eller klarer den å ta opp alt og alt overskuddet blir til fett?

Dette spiste jeg:

- 400 gram potetgull

- 1 boks rømme med holidaydipmix

- 6 pk kvikk lunsj

- 6 tortillalefser

- 6 pitabrød

- 400 g kjøttdeig, 1 pk tacokrydder

- 1 boks mais, salatblanding

- 300 gram kyllingfilet

- 8 hveteboller

- 6 rundstykker

- 2 brødskiver med ost

- 1 kolibriegg

- 400 g melkesjokolade

- 200 g sørlandschips

- 1 freia appelsinsjokolade

- 100 g skumgodte

- 500 g pommes frites, masse ketchup og dressing

- 2 store skåler med havegryn, helmelk og sukker

- 2 store skåler med sjokoladepudding og vaniljesaus

- 3 liter cola

Ikke spør hvordan det er mulig! :P Men klarer kroppen å ta til seg ALL næringen fra denne maten?

Anonymous poster hash: fe65b...462
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

WOW! Imponert. Sorry ikke noe konstruktivt å komme med, annet en nesten beundring for matinntaket.

Men jeg tenker litt på dette. Spiser du så lite og "kjedelig" i hverdagen, at du til slutt går helt amokk i kjøleskapet? Jeg tenker det må være en grunn for at du fråtser så villt en dag.

Anonymous poster hash: de361...253
  • Liker 6
Skrevet

Spiste du alt dette på én dag? Jeg forstår ikke hvordan du klarte det.

Ihvertfall. Det er i utgangspunktet en grense for hvor mye du klarer å ta opp. Men den er styrt av at du til slutt begynner å kaste opp. Kroppen kompenserer noe for et energiinntak over det den trenger ved å øke forbruke noe, men ikke så mye.

Men mentalt så må du se videre. Dette var ikke noe bra, men det gjort og du må komme deg videre.

Er du mye sulten ellers når du går på "diett"?

Skrevet

wow!

jeg kan også fråtse altså....men det her var sinnsykt :sjokkert:

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor spiste du bare ett kolibriegg?

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Spiste du alt dette på én dag? Jeg forstår ikke hvordan du klarte det.

Ihvertfall. Det er i utgangspunktet en grense for hvor mye du klarer å ta opp. Men den er styrt av at du til slutt begynner å kaste opp. Kroppen kompenserer noe for et energiinntak over det den trenger ved å øke forbruke noe, men ikke så mye.

Men mentalt så må du se videre. Dette var ikke noe bra, men det gjort og du må komme deg videre.

Er du mye sulten ellers når du går på "diett"?

Ja...., gjorde nok det. Fordelt over hele dagen altså, jeg spiste stort sett hele dagen.

Det er mulig jeg har spist litt lite dagene i forveien, men ikke så veldig lite, tror jeg.

Jeg får jo ikke gjort noe med dette nå, annet enn at jeg kan spise annerledes denne uka og trene mer kanskje? Vet ikke nøyaktig hvor mange kalorier jeg fikk i meg, men det er kanskje rundt 16000? Vil det da si at jeg har lagt på meg ca 2 kg fett?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spiste du bare ett kolibriegg?

Hadde bare 1 igjen :fnise:

• Liker 4
Gjest Runforit
Skrevet

En dag, uansett hvor mye du spiser, vil kun stagnere vektnedgangen din. Ingenting er ødelagt. Så lenge du fortsetter med godt kosthold og trening så vil det utjevne seg i det hele og store.

Jeg er mer nysgjerrig på grunnen til at følte for å fråtse slike enorme mengder.

Hvor mange kcal spiser du per dag ellers?

• Liker 5
Skrevet

Ja...., gjorde nok det. Fordelt over hele dagen altså, jeg spiste stort sett hele dagen.

Det er mulig jeg har spist litt lite dagene i forveien, men ikke så veldig lite, tror jeg.

Jeg får jo ikke gjort noe med dette nå, annet enn at jeg kan spise annerledes denne uka og trene mer kanskje? Vet ikke nøyaktig hvor mange kalorier jeg fikk i meg, men det er kanskje rundt 16000? Vil det da si at jeg har lagt på meg ca 2 kg fett?

TS

Jeg synes ikke du skal tenke på hvor mye du har lagt på deg. Det er jo irrelevant. Samme med mengden du spiser.

Det at du spiste så mye er egentlig ikke så interessant. Det som er interessant er hvorfor du spiste det. Skal vi følge logikken til klassiske slankeråd er jo det fordi du er et "svakt menneske med dårlig selvkontroll". Siden alle vet at det er kcal inn vs kcal ut som er det eneste som teller.

Vel. Det er bullshit. Hva du spiser påvirker hvordan du føler deg, og hvordan du spiser neste gang, osv. Selvfølgelig teller mengdene du spiser, men ikke så mye at du trenger å finregne på det.

Se dette blogginnlegget om overspising (med vilje, altså ikke slike "sprekker"): http://paljabekk.blogspot.no/2014/04/overspising-kalorier-teller-men-det-er.html

Se fremover og kjør kostholdet ditt tilbake på stell. Hvis konstant sprekking er et problem så er det noe gale med kostholdet ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal hvert fall ikke skje igjen! Svetta som en gris dagen etterpå, magesmerter, diare og var i generelt jævelig forfatning. Det var ikke verdt det.

Vekta viste opp 5 kg, antar at en del av det er vann og dritt som ikke er kommet ut. Ja, ja.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke Sørlandschips potetgull? Stusser litt på proporsjonen av lefse/pitabrød og kjøtt, det må ha vært noen tørre lefser! Eller hadde du pommes frites inni?

Anonymous poster hash: 966aa...968
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Er ikke Sørlandschips potetgull? Stusser litt på proporsjonen av lefse/pitabrød og kjøtt, det må ha vært noen tørre lefser! Eller hadde du pommes frites inni?

Tenkte det samme, med mindre hun brukte sjokolade i lefsene. Kakaobønner er jo vanlig i meksikansk taco, kanskje hun bare er kulinarisk? :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

400 g kims potetgull, 200 g sørlandschips senere. Jeg gikk tom for kjøtt, lefsene ble fylt med kjøtt, pitabrødene ble spist som de er og litt dressing inni. :P

Gjest Belle âme
Skrevet

Herregud :sjokkert: Lurer på kor høgt blodsukkeret ditt etter dette var :is:

AnonymBruker
Skrevet

... og jeg trodde jeg kunne fråtse.

Sorry, er ikke noe til hjelp, men tror ikke det er vits å tenke så mye over det nå. Gjort er gjort.

Anonymous poster hash: f8164...fdc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er mer enn jeg karer å trøkke i meg om jeg muncher en hel dag, jeg er imponert!

Anonymous poster hash: 05efb...8db
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er imponert!! Sorry altså, men nå lo jeg! Jeg kan jo bare gå å legge meg.. :)

Anonymous poster hash: c64e4...61b

• Liker 1
Skrevet

Jeg la sammen hele etegildet på kalorikalkulatoren på slank.no, og det kom opp i 20200 kalorier! Det må være rekord i fråtsing, hehe ^^

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Eg kunne også ha trøkka i meg det i løpet av en dag,men det er relatert til spiseforstyrrelse så da kommer det opp igjen,for eg hadde nok ikke greid å holde på det sånn rent fysisk uten å blir dårlig.

Anonymous poster hash: 3d2fc...a5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...