Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det mange her som tror at tarot kort kan si noe om framtiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesket spår men naturen rår.

Det er hva jeg tror.

Gjest tatorist
Skrevet

jeg tror ikke at den forteller alt det som skjer.. Kortene er et hjelpemiddel for å spå... Man skal ikke lese kortene helt bokstavelig, har jeg funnet ut... Kortene forteller om en vei man KAN gå, HVIS man vil...

Livet består av mange valg og kortene viser bare en vei... eller to...-s-

Den gir en pekepinn på hvilke sproblemer som KAN oppstå og hvordan det som skjer KAN påvirke deg..

De fortller mye om hvem du er av person og hva som rører seg i hodet ditt.. -s-

Jeg bruker kortene for å vite litt om stemningen i det som skjer -s-

Gjest gjest1
Skrevet

Forklar meg litt om disse kortene? Det må da være fullstendig vilkårlig hvordan disse lander etter en stokking???

Gjest TomKrus
Skrevet
Forklar meg litt om disse kortene? Det må da være fullstendig vilkårlig hvordan disse lander etter en stokking???

Hvis framtiden kan forutsees, må den være forutbestemt, likeså må da gjelde for hvordan kortene lander.

Gjest Intuitiv, jordnær kvinne
Skrevet

Jeg tror på intuisjon og at noen har denne bedre utviklet (gjerne også mer talent) enn andre.

Intuisjonen er vårt først "redskap" i det som ansees for å være spådom, men som etter min oppftaning egentlig er livsveiledning.

Det er selvsagt ingen som kan spå 100% sikkert om fremtiden (vi er mennesker med frie valg), men ved bruk av intuisjon kan vi sanse spor i livet...kanskje oppfatte det som ikke er synlig, det som er usagt, sannheten vi ikke ser - og hvordan ting kan bli hvis vi fortsetter slik vi lever...eller hva vi kan gjøre for å endre livene våre...

Tarot er et ett av mange hjelpeverktøy for intuisjon. Tarot bærer i seg mye mytologi og bruk av arketyper, og etter min oppfatning krever kortene mye kunnskap for overhodet å forstå.

Jeg synes tarot er utrolig utilgjengelig!

Tviler på at alle "tarotspåkoner" har kunnskap til å tolke - dermed kan kortene forstyrre mer enn å hjelpe.

At kortene kan falle "riktig" for å gi en beskjed dersom det er meningen tviler jeg ikke på. Jeg tror på "skjebnebestemte tilfeldigheter". Sånn sett kan jo folk få en slags hjelp via en spåkone (like gjerne som en telefon fra en ny arbeidsgiver).

Jeg er imidlertid også kritisk til mye av denne "spådommen" som foregår.

Søk kunnskap i deg selv og ditt hjerte først og fremst.

Skrevet

Moren min hadde en periode hvor hun la tarot nesten hver eneste dag.

Selv tror jeg ikke noe på det.

Gjest -keboll
Skrevet

Det var et fint og klokt innlegg, "intuitiv jordnær kvinne"

Skrevet

Jeg tror ikke at tarotkortene kan si noe om fremtiden. Jeg haqr imidlertid kort selv, og legger dem en gang i blant. Hva bruker jeg dem til hvis jeg ikke tror de kan si noe om fremtiden?

Kortene kommuniserer bra med den kreative hjernehalvdelen min. Jeg har også sans for systemet med arketyper. Jeg bruker kortene til å se ting på andre måter - få nye innfalsvinkler, tenke med den kreative hjernehalvdelen i stedet for den logiske.

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg ble "spådd" i tarotkort for 2 år siden... Vet ikke helt om jeg tror på det, men spennende var det :roll: ... Det hun fortalte meg har stemt veldig bra, så kanskje jeg gjør det om igjen... :wink:

tusjen

Skrevet

Kjøpte meg en tarotbok for noen år siden og noen tarotkort.

Lære sånn halvveis å spå, og når jeg spådde meg selv så stemte utrolig mye...

Fikk b.la ikke tak i en venn og satte meg ned for å spå.

Stilte spørsmål om hvor han kunne være og hva som kunne ha skjedd...

Det kom frem at en ulykke kunne ha skjedd, og noen dager senere ringte han meg og fortalte meg at han hadde vært innlagt på sykehuset for blindtarmen... :riste:

Men fortsatt så tviler jeg på tarot...

Gjest TomKrus
Skrevet
Kjøpte meg en tarotbok for noen år siden og noen tarotkort.

Lære sånn halvveis å spå, og når jeg spådde meg selv så stemte utrolig mye...

Fikk b.la ikke tak i en venn og satte meg ned for å spå.

Stilte spørsmål om hvor han kunne være og hva som kunne ha skjedd...

Det kom frem at en ulykke kunne ha skjedd, og noen dager senere ringte han meg og fortalte meg at han hadde vært innlagt på sykehuset for blindtarmen... :riste:

Men fortsatt så tviler jeg på tarot...

hehe, ser det for meg: "de store kortenes mor sier: det kan ha skjedd en ulykke, eller ikke. Rikdom venter deg, eller kanskje ikke. Du vil treffe en høy mørk mann, eller en lys".

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker tarot-kort som veiledere, hvis jeg for eksempel lurer på om jeg skal gjøre det ene eller det andre...så kan de helle mot en retning. Første gang jeg brukte tarot skremte de meg slik at jeg ikke turde se på den på 2 år, fordi det stemte så utrolig godt. Nå er jeg veldig glad i kortstokken min, og bruker den flittig :P

• 2 uker senere...
Gjest anonym 1
Skrevet

Prøv heller å stol på deg selv og magefølelsen. Den tar ALDRI feil. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...