Gjest Snow Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 (endret) Jeg har vært små-svimmel hver dag i fire dager nå. Hva kan det komme av? synes det er ekkelt å være så svimmel, og vanskelig å få gjort ting når jeg er sånn. Burde jeg gå til legen? synes ikke det er en stor nok ting å gå til legen med (eller?) Forresten så fikk jeg påvist jernmangel for ett år siden, men tror ikke det var noe alvorlig, og jeg gjorde ikke noe med det. Kan det være jeg har jernmangel enda, kan jeg i så fall kjøpe jern-tilskudd og ta det nå, uten å sjekke meg først? Endret 29. april 2014 av Snow
starligt Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Jeg ville dratt til legen så lenge det har holdt på i fire dager og få sjekka det
plix Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Svimmelhet kan være så mangt, så er svimmelheten din vedvarende, og plutselig, så er det ikke en filleting å gå til lege med spør du meg. Drar jeg til legen for småting, så spør jeg alltid meg selv om det er flere ting som har dukket opp, skjønner hva du mener med at du ikke vil løpe ned dørene "for hver minste ting" Drikker du nok? Spiser du nok? Sover nok? Stress? Etc. Leser du nevner jern, du kan jo øke på med jernrikelige matvarer fremover, og drikke mindre melk sammen med jernrike matvarer. Spis mer appelsin eller drikk appelsinjuice, evt annen frukt som gir vitamin C-boost
Gjest Snow Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Jeg sover dårlig og spiser dårlig, men det gjør jeg alltid. Men stresser litt mye for tiden, skal slappe av i helgen heldigvis. Spiste biff til middag i dag i håp om å få i meg litt ekstra jern hadde paprika til, er jo C-vitamin i det Får se om jeg drar til legen i neste uke hvis svimmelheten ikke går over..
plix Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Jeg sover dårlig og spiser dårlig, men det gjør jeg alltid. Men stresser litt mye for tiden, skal slappe av i helgen heldigvis. Spiste biff til middag i dag i håp om å få i meg litt ekstra jern hadde paprika til, er jo C-vitamin i det Får se om jeg drar til legen i neste uke hvis svimmelheten ikke går over.. Ønsker deg god bedring Håper alt er i orden med deg
karella Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Ja det kan være på grunn av jernmangel http://www.apotek1.no/hjerte-og-blodaarer/anemi-jernmangel-og-jernmangelanemi "Ved jernmangelanemi er blodets kapasitet til å transportere oksygen til kroppens celler redusert. Symptomer som kan oppstå er tretthet, svimmelhet, slapphet, nedsatt kondisjon, økt søvnbehov, blekhet i huden, hjertebank og tung pust ved anstrengelser. Det er viktig å være klar over at symptomene ved jernmangelanemi er mye de samme som ved for høyt jernnivå, hemokromatose." Det kan også stamme fra nakkelåsninger, muskelspenninger og kjeve/bittproblemer. Da kan en kiropraktor eller en manuell terapaut hjelpe. Har hatt perioder med svimmelhet når nakken er skikkelig stiv. Det kan vare i noen dager eller flere uker, men da har manuell terapauten hjulpet med det (ved å løsne opp muskulaturen i nakke/skuldre og justert nakken). Pass også på at du spiser nok og jevnlig, det kan også være at du har lavt blodsukker. Dra uansett til legen om det ikke gir seg etter noen dager
xxhmj Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Hvis ikke jerntablettene hjelper, så burde du ta deg en tur til legen. Jeg gikk til lege med svimmelhet, men jeg hadde gått med det i 2 uker. Og de fant noe galt som jeg er på utredning for nå. Men som sagt, svimmelhet kan være så mangt! Vanskelig å si.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå