Gå til innhold

Sykdomsfradrag selvangivelsen, haster!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at alternativ behandling som naprapati ikke dekkes av nav. Men jeg har en alvorlig, varig sykdom som gir mye muskelsmerter. Kiropraktor og fysioterapi hjelper ikke. Prøvde naprapat for første gang i fjor og det hjelper faktisk. Vil jeg få fradrag for det? Brukte kr 5000 på naprapat i fjor, er beløpet for lavt til å få fradrag? I år vil beløpet bli mye høyere, så neste år vil jeg sikkert få igjen. Har fått kvittering fra naprapaten over alle behandlingene, er det vits å sende det eller er beløpet for lavt uansett? Vet jeg er sent ute, jeg har vært veldig dårlig i det siste, så ikke fått gjort noe siden jeg har vært nærmest sengeliggende, men sender jeg idag har de det imorgen, så går akkurat. Medisinene er på blåresept, så bruker ikke mer enn Max 1000 i året på det.

Anonymous poster hash: 9835e...21d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er dessverre noen år for sent ute.

Anonymous poster hash: 10f9d...e2c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Er det ikke fradrag for sånt mer? Jeg er født med sykdommen, men fikk ikke diagnosen før i voksen alder.

Anonymous poster hash: 9835e...21d

Skrevet

Fradrag for sjukdomsutgifter er avvikla, siste fradragsår var i 2011.

Dei som hadde sjukdomsfradrag i åra før, får føre fradrag i likningen for 2012, 2013 og 2014. Denne overgangsordningen gjeld altså ikkje deg, dersom du ikkje har ført fradrag for sjukdomsutgifter tidligare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...