Gå til innhold

norskebunader.no og norskebunadstradisjoner.com

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har kjennskap til disse butikkene?

Ser at norskebunadstradisjoner,com har flere annonser på finn.no, men reagerer på at prisene er veldig lave på cape i forhold til det jeg har fått forespeilet hos to andre leverandører.

Den første butikken får jeg ikke tak i på telefon, men de har flere fysiske butikker det er mulig å besøke.

Skal ha cape til nordlandsbunaden min til høsten tenker jeg, så greit å få sjekket ut prisene på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager ikke de bunadene i Asia?

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

norskebunadstradisjoner.no er så langt jeg vet 'arvtageren' til det selskapet som laget de bunadene som beskrives her.

Du velger selv.....

Skrevet

Det var det jeg var redd for, vil ikke bestille noe på nett i det hele tatt når det kommer til bunaden min. Prisene hos norskebunadstradisjoner.no var veldige gode, og dermed så reagerte jeg på det, men greit å få det bekreftet.

Spørs nok om det ikke blir bestilt fra Andenes da, betaler ikke 4500 kr for noe som ikke er ordentlig i sømmen og holder seg i fasongen akkurat.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Litt historiske data om selskapet og de foregående selskapene forut for det nåværende navnet.....

Full krangel i Bunadworld - Telemark Arbeiderblad

Denne anbefales lest.... nøye

- sa Telemarkingen ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det var det jeg var redd for, vil ikke bestille noe på nett i det hele tatt når det kommer til bunaden min. Prisene hos norskebunadstradisjoner.no var veldige gode, og dermed så reagerte jeg på det, men greit å få det bekreftet.

Spørs nok om det ikke blir bestilt fra Andenes da, betaler ikke 4500 kr for noe som ikke er ordentlig i sømmen og holder seg i fasongen akkurat.

Skal du først bruke såpass med penger, så må det da være bedre å bruke ei vanlig "sykjærring". Kvaliteten vil nok med stor sannsynlighet bli vesentlig bedre og. En cape er ikke allverdens å lage heller. Får den vel ikke til 17. mai i år uansett.

Endret av Cordelia
AnonymBruker
Skrevet

Svindel.no

Anonymous poster hash: 4dfa4...0e1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta med noe av bunaden til den som skal lage capen så han/hun får se stoffet. Da er det lettere for han/hun å finne et stoff som passer. Av samme grunn kan du ikke bestille fra noen som lager capen i utlandet.

Anonymous poster hash: 4fd3a...a8d
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna.Jeg ville ikke gitt dem ei krone om jeg var deg.

Anonymous poster hash: ca859...409
AnonymBruker
Skrevet

Gå til seriøse aktører, og styr langt unna disse!

Anonymous poster hash: 866f2...f39

Skrevet

Jeg har da planer om å velge en seriøs aktør, man må jo få sjekke om nettbutikker er seriøse eller ikke før man velger. :)

Du bør ta med noe av bunaden til den som skal lage capen så han/hun får se stoffet. Da er det lettere for han/hun å finne et stoff som passer. Av samme grunn kan du ikke bestille fra noen som lager capen i utlandet.

Det er ikke noe poeng å ta den med siden capen skal lages i ulldamask og ikke i klede (samme stoffet som bunaden). Bunaden er for gammel til at man får tak i samme stoffet, så da er det ulldamask som er det eneste valget mitt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe poeng å ta den med siden capen skal lages i ulldamask og ikke i klede (samme stoffet som bunaden). Bunaden er for gammel til at man får tak i samme stoffet, så da er det ulldamask som er det eneste valget mitt. :)

Du har rett, jeg tenkte hele bunaden var ulldamask, men jeg ser nå at det er feil. Likevel er det viktig at fargene er ganske like, spesielt blåtonen for grønne og grønntonen for blå bunader.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har da planer om å velge en seriøs aktør, man må jo få sjekke om nettbutikker er seriøse eller ikke før man velger. :)

Ingen nettbutikker er seriøse på dette feltet, det trodde jeg virkelig alle viste. Det er som regel billigere å kjøpe hos husfliden der bunaden kommer fra enn i Oslo.

Anonymous poster hash: 4dfa4...0e1

Skrevet

Du har rett, jeg tenkte hele bunaden var ulldamask, men jeg ser nå at det er feil. Likevel er det viktig at fargene er ganske like, spesielt blåtonen for grønne og grønntonen for blå bunader. Anonymous poster hash: 4fd3a...a8d

Ulldamasken er i en annen utførelse enn selve bunaden, to grønntoner, ingen er like som fargen på bunaden :)

Bestiller nok fra Husfliden på Andenes, bunaden er derifra om jeg ikke husker feil, og fikk beskjed om at ulldamask var eneste alternativet pga alderen på bunaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...