AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Da jeg var liten ble jeg brun på rekordtid, fin dyp brunfarge. Med årene har jeg blitt mindre og mindre brun. Jeg soler meg mye (med spf altså), men jeg blir fader meg ikke brun. Litt farge får jeg, men den dype fine brunfargen kan jeg se langt etter. Flere som har opplevd dette? Er det noe jeg kan gjøre for å reversere brunfargehistorien? Anonymous poster hash: 135cb...8c4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Du var trolig mer utendørs som liten enn du tenker over. I dag soler du deg mer, men når du var liten løp du trolig ute i flere timer hver eneste vår og høst i tskjorteermet og skjorts så snart været tillot det, og selv når det er overskyet så tar man til seg farge. En aktiv ute-unge som ikke ligger i solsteika kan dermed bli mye brunere enn en voksen som jobber fulltid og har noen timer/helger i solsenga hver dag.. Unger har i tillegg tynner dermis (mellomhudlaget) og lettere for pigmentendringer. Så trolig en kombinasjon av ung uutviklet hud + mye tid utendørs for godt og varig brunfarge grunnlag... Tror ikke dette har noe med solkrem å gjøre. For å reversere brunfargehistorien må du trolig få deg en jobb der du er mye ute uansett hver.. Anonymous poster hash: 7ea89...11b 1
Vill Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Du var kanskje meir ute då du var liten? Eg var iallefall ute heile tida og leika då eg var barn. No er det mindre av det. Har ikkje tålmodighet til å sole meg så mykje, og det er begrensa kva eg kan gjøre ute når eg bur i ein by og ikkje har hage. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå