AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Er det bare meg som er sånn? Jeg syns navn er en viktig ting, og det gjenspeiler personen. Hvis en person har et veldig gammeldags navn, typ ernst, sverre, men også dobbeltnavn, bob kåre osv så gidder jeg ikke bli kjent med vedkommende. Anonymous poster hash: 4bcec...320 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Bra for dem at de slipper å bli kjent med overfladiske folk. Anonymous poster hash: efa31...89e
Lea2 Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Men du gidder å skrive et innlegg på Kvinneguiden om det? For meg er navnet helt likegyldig
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Veldig rart. Det er jo ikke personen som har valgt navnet sitt - stort sett er det jo foreldrene. Og de har jo gjerne en litt annen navnesmak enn generasjonen under - pluss at det kan være oppkalling eller sånn. Det kan jo godt være "Ernst" hater navnet sitt også! Rart kriterie å velge på. Min erfaring er at navn vokser med personen. Anonymous poster hash: ffb31...079 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Enig. Det er jo så lett å bare bytte navn nå til dags. Har man et navn som ikke reflekterer hvordan man er som person, bytter man det da bare! Navn burde velges ut i fra hvordan personen som skal bære det er, ikke hva foreldrene syntes var fint midt i hormonhelvete og ammetåke. Anonymous poster hash: 2d5fc...d6f 1
Timza Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Er det bare meg som er sånn? Jeg syns navn er en viktig ting, og det gjenspeiler personen. Hvis en person har et veldig gammeldags navn, typ ernst, sverre, men også dobbeltnavn, bob kåre osv så gidder jeg ikke bli kjent med vedkommende. Anonymous poster hash: 4bcec...320 Du trenger hjelp. Hvordan skal det gjenspeile personen når de aldri har valgt navnet selv? Det kan gjenspeile deres foreldre ja, men ikke deres personlighet. Eller mener du at de ville vært en totalt annen person om de het Martin fremfor Per?
Vill Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Personen har jo ikkje valgt namnet sjølv. Det er stort sett foreldrene som velger namnet - med mindre vedkommande har skifta namn i ettertid. Du må jo gjøre som du vil.. Men tenk så mange flotte mennesker du ikkje blir kjent med...?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Tror ikke det er ekstremt uvanlig akkurat. Jeg ville ikke akkurat vært sammen med noen som het "Juliano Nathanielander" eller noe sånt. (Haha inspirert av den andre tråden her) Mest fordi jeg aldri i livet hadde klart å være seriøs når jeg uttalte navnet Det samme gjelder navn jeg forbinder med andre mennesker, typisk ekser osv.. Anonymous poster hash: 66338...6d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå