Gå til innhold

Sunne frokost/lunsj-retter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg spise til frokost og lunnsj dersom jeg skal prøve å unngå både brødprodukter (gluten) og melkeprodukter? Blir oppblåst og får magesmerter av hvete/gluten (men har ikke cøliaki) og har nettopp funnet ut at jeg blir oppblåst av meieriprodukter også. Spiser havregryn som er glutenfrie og noen salater, men føler at jeg aldri blir ordentlig mett.

Vanskelig å finne noe å spise hver dag, og ender med å spise lite til disse måltidene og stor middag. Noe som ikke funker særlig bra når jeg trener fem dager i uka og prøver å få muskler/mer definert kropp.

Anonymous poster hash: b6542...21e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser havregrøt kokt på vann med rosiner. Så skjærer jeg diverse frukt opp på forhånd, alltid baban som er mettende, litt kokosflak, kakaonibs, ofte frosne blåbær som jeg tar litt av rett opp på tallerkenen på grøten. De tiner på den varme grøten.

Det blir jeg mett av. Noen ganger tar jeg også nøtter og en daddel på. Mmmmm.

Lunsj kan du koke quinoa, glutenfritt, veldig næringsrikt og godt. Du kan ha til kylling, avocado, grønnsaker, igrunnen alt mulig.

Skrevet

Invester i en juicer - fantastisk kickstart på dagen!

Skrevet

Frokost: Kjøtt + nøtter. Drikke: vann (+ kaffe eller te).

Selv har jeg svært god erfaring med kjøtt&nøtter-frokosten. Jeg tar ca 100-150g kjøtt og en neve med blandede nøtter. Er mett i flere timer. Tar gjerne omega-3 tilskudd etter frokosten.

(Ingen grønnsaker, men det tar jeg igjen til lunsj og middag).

Lunsj: Middagsrester, eggeretter, påleggskalker (kjøttpålegg), salater. Pass på at lunsjen har minst 150-200g grønnsaker. Skal ikke mer til en en halv agurk og en hel paprika så er du langt på vei.

Proteinmengde ca 20g rene proteiner. Dvs 100-150g kjøtt. Bruk gjerne en fet saus om du ikke blir mett.

• Liker 1
Skrevet

Spar middagsrester til dagen derpå, heller enn å spise ett stort måltid om dagen.

Fyldige supper, disse kan du varme opp og ha med i mattermos om du skal ut.

Ha kikerter/bønner/linser e.l. i salater for å gjøre de mer mettende. Strø hakkete nøtter over.

Ratatouille eller en form for ovnsstekte grønnsaker kan spises kalde dagen derpå med salat, ris eller noe annet.

Varier havregrøt med hirse- eller quinoagrøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...