AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Fikk nylig høre at man ikke skal bruke håndkleturban på vått hår. Jeg har fra tidligere lært at jeg ikke bør håndkletørke håret (altså tørke hardt eller gnisse håret mellom to håndkleflater)... Så hva gjenstår da? Klemme ut vannet og la det henge nedover ryggen...? Med tykt og langt hår så går ikke det. Men jeg vil ha sunnest hår som mulig. Hva er beste rutinen og mest pleiende for håret om håndkleturban sliter på håret? Anonymous poster hash: 8584b...a47
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Fikk nylig høre at man ikke skal bruke håndkleturban på vått hår. Jeg har fra tidligere lært at jeg ikke bør håndkletørke håret (altså tørke hardt eller gnisse håret mellom to håndkleflater)... Så hva gjenstår da? Klemme ut vannet og la det henge nedover ryggen...? Med tykt og langt hår så går ikke det. Men jeg vil ha sunnest hår som mulig. Hva er beste rutinen og mest pleiende for håret om håndkleturban sliter på håret? Anonymous poster hash: 8584b...a47 Hvorfor ikke? Det gjør jeg... Anonymous poster hash: 6cde0...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Fordi da blir toppen og ryggen helt våt.. Det går kanskje på fridager hvor jeg går i badekåpa en time etter dusjen, men ikke før jobb. Jeg liker ikke å føne håret, for da blir det så stort/høyt. Anonymous poster hash: 8584b...a47
Lea2 Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Klemmer ut så mye som mulig før man går ut av dusjen, så klemme ut ennå mer med et håndkle (uten å gnisse). Bare trykk og klem til det meste av vannet er ute av håret. Med turban så tørker håret enda senere enn of det får lufttørke løst.
snilla Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Bruk gamle t-skjorter som turban! Mye bedre for håret
Thorn Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Favorittfrisøren min pleide å pakke inn håret mitt ved å legge et håndkle over skuldrene mine, brette opp langsiden som er nederst og legge den helt frem til luggen, og deretter brette opp kortsidene og legge dem over hodet. Det skulle vel slite mindre på håret, vil jeg tro? Selv gidder jeg ikke å bry meg, jeg holder meg til turbanen min. Håret mitt tåler heldigvis mye, så jeg tror ikke det utgjør noen forskjell her.
Jade Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 Hvorfor skal man ikke bruke håndkleturban? Det gjør jeg ofte, men ender gjerne opp med hår som står i de merkeligste retninger Det er gjerne derfor :/
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Håndkleturban er ikke bra for håret, men om du har et sunt hår kommer du ikke til å merke noen forskjell på grunn av dette. Hårstrikk sliter også teknisk sett på håret, men det er jo ingen med et normalt hår som har fått håret knekt på grunn av dette. Tror det skal gå bra jeg. Hilsen frisørlærling. Anonymous poster hash: 6c6cb...aea
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Dette gjelder kanskje ikke for alle hårtyper, men for oss med krøllete hår skal "t-skjorte-metoden" ("plopping" på engelsk) være bedre for håret enn å tørke det med håndkle. (Da får det ikke hjelpe at man ser litt spesiell ut mens man går rundt med en t-skjorte knytt rundt hodet!) Jenta i denne videoen bruker en stor, langermet t-skjorte (spør mannen/kjæresten/broren din om å få låne en), men man kan også bruke en kortermet (er bare litt vanskeligere å knyte skikkelig fast). http://youtu.be/r54bdlLwXnI Endret 1. mai 2014 av Bea »-(¯`v´¯)-»
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 5 minutter for å vise og forklare hvordan og hvorfor man tørker håret i en t-skjorte. Er hårtørking NASA-vitenskap?? 1
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 1. mai 2014 #11 Skrevet 1. mai 2014 (endret) 5 minutter for å vise og forklare hvordan og hvorfor man tørker håret i en t-skjorte. Er hårtørking NASA-vitenskap?? He he... du er inne på noe der. Litt off topic, men... jenta i videoen kunne selvfølgelig forklart det der på 1 minutt, i stedet for 5. Jeg har ofte tenkt at mange av disse YouTube-videoene er unødvendig omstendige og lange, med mye småprat og fjas. De kunne forklart det de vil på en brøkdel av tiden. Men... man må ta med i betraktning at de som lager dem som oftest ikke er proffe, men vanlige unge jenter. Endret 1. mai 2014 av Bea »-(¯`v´¯)-»
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå