Gå til innhold

Er det mulig å totalforandre kroppen på 3 måneder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det mulig å gå ned oppimot 30 kilo og stramme opp mage, rumpe, lår og armer i løpet av en 3 måneders tid?

Anonymous poster hash: d7b3c...993
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Livsstilsendring krever total endring av tankemønster. Tar lengre tid enn 3 mnd å endre deler av hvem du er som person. Du må bare godta at endring skal og vil ta tid. Og at nettopp det at det tar tid og er tungt er en del av gleden ved det. Du skal nå legge grunnlaget for hvem du er de neste 60 (eller mer) årene av ditt liv. Du skal lære deg matematikk, ernæringslære, treningsmotivasjon, evnen til selvkontroll skal finslipes, hjernen skal innlæres at ubehag=behag, så det kommer til å ta tid, krefter og innsats.

Å haste gjennom en halvgod jobb ved hjelp av en eller annen luguber diett er likevel flertallets valg. Og så kan en spørre seg selv: er ikke de neste 60 årene av ditt liv verdt NOK for deg til å gjøre det skikkelig? At svaret for de fleste er "nei, jeg ønsker en quick fix" er både trist og forteller noe om hvor lavt selvverdet kan synke.

Anonymous poster hash: 0c4d5...1f9
  • Liker 3
Skrevet

Det spørs helt på hva du veier nå og hvilken innsats du legger inn. Er du veldig overvektig, så er det nok mulig å miste ganske mye vekt de første månedene, om 30 kg er mulig er jeg dog ikke sikker på.

Du kan bli endel strammere i kroppen på 3 måneder, men for kvinner så er lårene, rumpa og og triceps området vanskelige områder, da det er typiske steder der kvinner lagrer fett.

Men trener du hardt med vekter, så vil du se resultater.

Hvis du ikke har trent noe særlig før eller slanket deg, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en som er ekspert på området, slik at du gjør det på en forsvarlig måte.

Skrevet

Det hørtes litt mye ut, på så kort tid.
Jeg har trent medium hard i snart 2 mnd, har kun gått ned 1 full buksestørrelse... ;(

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Jeg har fått et treningsprogram og et kostholdsprogram av en personlig trener, og har begynt å planlegge måltider og treningsøkter for kommende uke på søndag ettermiddag.

Jeg er overvektig nå, og vil gjerne gå ned rundt 30 kg etterhvert (dette er bare grovt sett, jeg vet at målene og fettprosenten er viktigere enn kiloene).

Jeg har ingen planer om å nå optimalvekten min før august, men vil veldig gjerne se bra ut da jeg skal i et bryllup i slutten av august. Jeg ønsker i alle fall og se mer veltrent ut og være litt fastere i fisken da enn det jeg er nå.

Skrevet

TS her!

Jeg har fått et treningsprogram og et kostholdsprogram av en personlig trener, og har begynt å planlegge måltider og treningsøkter for kommende uke på søndag ettermiddag.

Jeg er overvektig nå, og vil gjerne gå ned rundt 30 kg etterhvert (dette er bare grovt sett, jeg vet at målene og fettprosenten er viktigere enn kiloene).

Jeg har ingen planer om å nå optimalvekten min før august, men vil veldig gjerne se bra ut da jeg skal i et bryllup i slutten av august. Jeg ønsker i alle fall og se mer veltrent ut og være litt fastere i fisken da enn det jeg er nå.

Vi mangler en vesentlig bit av informasjon: Hva veier du nå?

Det er stor forskjell på om du veier 90 kg eller 140 kg.

Det dikterer også hvor fort du kan gå ned og i hvilken grad du kan endre kroppsfasongen din.

Så hvis du har mulighet, så legg ved kroppsfett prosenten din.

Gjest Timber
Skrevet

Du kan gjøre mye på 3 måneder. Men 30 kg på så kort tid er vel litt i overkant optimistisk, så sant du ikke melder deg på "Biggest Looser". Du må huske at du ikke bare skal ned i vekt, men også forbli der. 2.5 kg vekttap i snitt i uka er vel ikke helt det anbefalte? Men så er jo det uenighet om det er bra med rask vektnedgang eller roligere, men vil tippe det er forskjell på folk der...

Men du vil garantert merker stor forskjell i form, kondis og styrke på de tre månendene. Men husk at med intens trening vil du også bygge muskler, slik at selv om du går ned i fettprosent, så vil ikke vekta droppe kanskje like mange kilo som du ønsker (men du vil bli strammere i kroppen, miste cm rundt kroppen på forskjellige steder, bli sterkere, få bedre kondis).

Siden du skal jobbe med PT, så er du kanskje tilknyttet et treningssenter? Sjekk om de har mulighet for å måle fettprosenten din nå, og så om tre måneder igjen eksempel, så får du sett hvor mye av fettet du har bytta ut med muskler.

Lykke til!

Skrevet

Det kommer annpå vekten din nå, hvor mye vann du bærer på kroppen og en hel del andre faktorer, men på 3 måneder kan du nok gå ned 15-20 kg, og riktig udnertøy og kjole vil gjøre under for hvordan du ser ut i bryllupet =)

AnonymBruker
Skrevet

30 kg på 3 mnd høres farlig ut, kan ikke være bra for kroppen.

Anonymous poster hash: f2035...5e5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan endre veldig mye på 3 mnd., dog jeg synes 30 kg virker altfor mye.

Jeg begynte å slanke meg i vår, og til å begynne med gikk jeg ned til rundt 1400 kalorier dagen og gikk ned 6 kg på to uker, men deler av dette var selvsagt vannvekt og vekten gikk ned saktere etter det. Det er normalt at du "raser" ned litt i starten men så jevner det seg ut.

Men selvsagt, vekttap kombinert med trening for å stramme opp kan gi veldig mye resultater på 3 mnd.

Anonymous poster hash: 04967...4d0
  • Liker 2
Skrevet

Jeg slanker meg nå, og har gått ned 4 cm rundt livet, men bare gått ned 200g i vekt :) så du kan endre kroppen mye, uten at det gir stort utslag på vekten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du klarer å gå ned så mye i vekt på så kort tid er vel opp til deg, men hardt og tøft for kroppen blir det! Jeg har selv gått ned 5kg på en måned ved å spise veldig sunt og trene. Var en sofagris :) Jeg var akkurat på grensen til overvekt, og lå omtrent 15kg fra trivelsvekten min. Om du har veldig mange kilo til overs så tror jeg du lett klarer 4-5kg i mnd., om ikke mer.

Anonymous poster hash: 52a0e...20f
AnonymBruker
Skrevet

TS her (igjen)!

Jeg veide rundt 87 kg da jeg veide mest, og tror fettprosenten min var på nærmere 30 % (!).

Har hatt et skikkelig stort kjøkkenraid og kvittet meg med snop, potetgull, godteri, sjokolade osv i tillegg til en god del matvarer som er halvfabrikat og helfabrikat. Prøver å lage så mye mat som mulig fra bunnen av og heller spise frukt og grønnsaker i stedet for snop.

Prøver å spise sunt, men ikke nekte meg litt kos innimellom (er redd for å sprekke om jeg nekter meg absolutt alt). Jeg spiser mye mindre karbohydrater og usunt fett enn jeg gjorde før. Har byttet ut vanlig ris, pasta og brød med fullkorspasta, råris/villris og spiser kun brød i helgene (og da spiser jeg grovere brød). Prøver å spise så mye fisk og fugl som mulig (ikke så vanskelig ettersom jeg elsker kylling og laks).

Trener og er aktiv nesten hver eneste dag, og har begynt å svømme (1000m, en eller to ganger i uka). Sykler også en god del ettersom jeg sliter med kronisk beinhinnebetennelse. Sykkelturer blir gjerne en runde på 25km (disse går jo unna uten at jeg nesten tenker over det, elsker vinden i ansiktet og å se på naturen jeg sykler forbi - disse sykkelturene tar jeg når jeg har lyst, hvilket gjerne er en tre eller fire ganger i uka). Syklingen er nesten som terapi for meg, så tenker ikke over at jeg trener en gang når jeg sykler.

Jeg er ikke medlem av noe treningssenter nå lenger, men lurte på om jeg skulle begynne med 30 Day Shred med Jillian Michaels. Jeg har jo styrkeprogrammet jeg fikk av PT, men synes det er litt kjedelig å trene alene hjemme på den måten. Foretrekker å trene ute eller å svømme.

Gjest Tingelinling
Skrevet

Du skal ned til 57 kilo. Hvor høy er du?

For å få fit kropp må musklene trenes. Syklingen og svømmingen tar kanskje noe, men dersom syklingen er på flat mark, blir det ingen muskler av det.

Skrevet

Tror det er litt optimistisk å satse på å gå ned 30 kg på 3 måneder når du veier 87 kg. Hadde du veid 150 kg hadde det vært noe annet, 10-15 kg er mye mer realistisk! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ned til 57 kilo. Hvor høy er du?

For å få fit kropp må musklene trenes. Syklingen og svømmingen tar kanskje noe, men dersom syklingen er på flat mark, blir det ingen muskler av det.

Er 163 cm høy.

Den runden jeg pleier å sykle har både nedoverbakker som jeg slapper av i, og et par ganske lange og tøffe oppoverbakker som jeg får kjørt meg i. Noe av grunnen til at jeg tar akkurat denne runden er fordi jeg får litt variasjon.

Tror det er litt optimistisk å satse på å gå ned 30 kg på 3 måneder når du veier 87 kg. Hadde du veid 150 kg hadde det vært noe annet, 10-15 kg er mye mer realistisk! :)

Oki, takk for svar. Jeg prøver å rette meg etter at det ikke er vekten og kiloene som er viktigst, men heller fettprosenten og centimeterne. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på mange ting, men generelt er det i overkant ambisiøst. Man får heller ingen fit kropp av å bare trene kondis, man må som regel trene styrke og da kan vekten øke på grunn av mer muskelmasse. Folk som seriøst bygger kropp bruker ikke måneder men årevis på å bygge den, så at du skal oppnå det samme på tre måneder er ikke helt realistisk.

Anonymous poster hash: 6e26f...8a9
Skrevet

Det er fysisk mulig, men antagelig ikke veldig sunt. Jeg ville gått rett opp igjen om jeg gjorde det på den måten. Jeg har gått ned rundt 40kg selv, men på mye lengre tid. Begynte for 3 år siden, og mesteparten forsvant i fjor uten at jeg jobbet ekstra for det da matvaner og treninngsvaner er helt forandret hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...