Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger hjelp her...

Bestilte en barnevogn på kjopbarnevogn.no, som da og har en svensk nettside. "Kjøp tollfritt fra Sverige", står det. Butikken er tydeligvis svensk. Så jeg "lot meg lure" og bestilte da en vogn, som jeg trodde var billig, gratis frakt og greier. Så kom jeg nå til å tenke på (uerfaren med å bestille slikt fra utlandet) om jeg må betale merverdiavgift på vogna? (Som da blir hele 800kr :( )

Hvis jeg returnerer varen, får jeg eventuelt tilbake den merverdiavgiften igjen?

Sender den nettsiden fra Norge, siden det er en .no- adresse?

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 2051c...90d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler ingenting ekstra ved å handle på den nettbutikken :-)

Anonymous poster hash: 6bbea...13a
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått vogna hjem? Det letteste vil være å ikke akseptere men få den returnert, da kan du vise til at du aldri mottok den og tollvesenet skulle da dropper mva-kravet (eller fraktselskapet) uten noen problemer.

Men om frakten er gratis og du sparte penger på vognen på nettsiden i forhold til norske butikker, så er ikke 800 kroner for "frakt og mellomlegg" sååå ille? :)

Det kan også være at butikken er svensk men har norsk lager. Finnes et parfymeri i sverige som sender tollfritt til Norge, og der kommer pakkene fra norsk lager.. men jeg handlet på .se til SEK-priser... :)

Anonymous poster hash: a1762...288
AnonymBruker
Skrevet

Ok!

HVIS jeg må betale mva, får jeg vel vite det ved hentestedet? Googlet, så at flere hadde svart at mva er inkludert i prisen man betaler på siden :)

AnonymBruker
Skrevet

Googlet, så at flere hadde svart at mva er inkludert i prisen man betaler på siden :)

Stemmer det.

Har selv handlet der(ikke vogn riktignok). Betalte ingenting ekstra.

Anonymous poster hash: 6bbea...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...