Gå til innhold

Stole på en man har hatt et forhold til mens han hadde samboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man egentlig det?

Lang historie kort. Vi traff hverandre for veldig mange år siden, men omstendighetene gjorde til at det ikke ble oss da. Vi fikk hvert vår forhold og barn. Da jeg ble alene begynte vi å møtes. Nå skal han flytte fra dama. Kan jeg stole på en sånn? Haha jeg vet vel egentlig svaret, men vil så gjerne tro på dette :) Noen der ute som har erfaring?

Anonymous poster hash: 6c594...803

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg spørs helt på situasjonen. Hvor lenge har dere møttes? Gjorde han det slutt med en gang?

Anonymous poster hash: f3e3c...53a
  • Liker 2
Gjest Malanthor
Skrevet

Kommer helt an på situasjonen. Generelt sett vil jeg si at nei man kan ikke stole på slike. Men så finns det selfølgelig unntak.

AnonymBruker
Skrevet

Han bor fortsatt med samboeren, men de har ikke hatt et forhold på mange år (jada, jeg tror pittelitt på det) Han skal flytte fra henne nå. Vi møttes ikke med tanke på å bli sammen, men jo mer vi snakker sammen, jo mer riktig føles det. Men jeg er jo fullstendig klar over det dårlige utgangspunktet her. Men dere vet... Den store kjærligheten man traff som ung, som man aldri helt kunne slippe, og nå står han her (nesten) :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan man egentlig det?

Lang historie kort. Vi traff hverandre for veldig mange år siden, men omstendighetene gjorde til at det ikke ble oss da. Vi fikk hvert vår forhold og barn. Da jeg ble alene begynte vi å møtes. Nå skal han flytte fra dama. Kan jeg stole på en sånn? Haha jeg vet vel egentlig svaret, men vil så gjerne tro på dette :) Noen der ute som har erfaring?

Selvfølgelig ikke. Den eneste "situasjonen" som utgjør et unntak er at han og fruen var enig om at forholdet deres var dødt og begravet, at de forble sammen pga barna og stod fritt til å treffe andre. Om det ikke er tilfelle så finnes det ikke omstendigheter som gjør utroskap ok. Man har som voksen en rekke valg. Når man tar et av dem så står man også last og bram med konsekvensene.

Feks: Valget å bli i et dårlig forhold pga økonomi/manglende ønske om å splitte barn. Konsekvens: total mangel på sex, nærhet og kameraderi. Og den må en bare ta på strak arm. Liker en ikke konsekvensen får en ta et annet valg.

Feks: valget å gå inn i et nytt forhold, og bare se barna fra det gamle 50% av tiden. Konsekvens: konstant savn etter barna som til tider kan være hjerteskjærende vondt og en skyldfølelse som kanskje aldri kan lindres. Konsekvensen må bare leves med.

Anonymous poster hash: d89e9...d4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var noe lignende med eksen min og jeg. Han hadde samboer og barn, etterhvert som det ble mer "seriøst" mellom oss sa han stadig vekk at han skulle gå fra henne. Det ble med ordene frem til jeg ba han velge mellom henne og meg, da valgte han meg. Dumt av han, for det funket ikke mellom oss.

Anonymous poster hash: 1154b...354
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å stole på han?

Anonymous poster hash: 664d2...a71

AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å stole på han?

Gjør egentlig ikke det, derfor jeg måtte høre her om noen hadde opplevd noe lignende og kommet bra ut av det :)

Jeg prøver å si til meg selv at han kommer til å gjøre det samme mot meg bare han blir lei nok ;) Har jo hørt tusen historier om elskerinner som tror alt skal bli så bra, at de er spesielle, at de er den ene ene, og det er derfor de er utro (ingen unnskyldning for å være en dust! Vet! ) blablabla... Men så vil jeg så gjerne tro da, tro at det vi har er spesielt, men skjønner at det kan være jeg blir lurt og lurer meg selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg. Vet ikke hva jeg skal si. Lett forenenkelte å gi deg et "fasitsvar". Jeg er i samme situasjon selv jeg. Det kan godt være at kjæresten min ikke er utro eller vil komme til å være, men ikke det jeg strever med. Grunnen til at jeg spørr deg er at det er dine egne tanker som er drepen på forholdet. Selv om typen min ikke er utro, så er det mistilliten som gjør meg vondt. Jeg har aldri helt fred. Det dukker opp, igken og igjen. Han sviktet samboern, mir yil sitt barn for å være med meg. Jeg vet jo at han skrev like fine brev til henne som til meg, de fant jeg i ettertid. Det var tom. brev skrevet da han og jeg var sammen. Han svek så fryktelig. Deretter fant jeg ut at han var utro mot eksen 2 ganger. Tom. Da hun ventet barn! Jeg er så støpt inn i dette forholdet og tviholder selv på håpet om at jeg er spesiell. Men det plager meg så fryktelig. Nå føler jeg også at dersom jeg dumper han, så sitter han igjen uten familien han forlot og uten meg. Også har vi allerede forlover oss. Finner du en med blanke ark, så er det bedre. Uansett kan han ha rett. Sviket av typen min har gjort meg kapabel til å innlede et forhold med en annen, hvis jeg finner mannen i mitt liv. For jeg klarer aldri til å tilgi helhjeret og stoler aldri på han sånn jeg burde.

• Liker 1
Gjest ashanti
Skrevet

Jeg hadde personlig aldri vurdert engang å ha noe forhold eller noe som minnet om et forhold med en som fortsatt er i et forhold/er samboer.. Og hadde det skjedd, hadde jeg i hvertfall aldri vurdert å ha noe forhold til han selv om etterhvert hadde planer om å forlate dama.

Grunnen er det som blir nevnt over her: at man konstant kommer til å gå rundt å være usikker på om han kommer til å gjenta dette med en annen dame om noen år, når dere ikke er superduper forelsket lenger og hverdagen er et faktum. Plutselig møter han en annen og sier til henne at du og han ikke egentlig har hatt et fungerende forhold på mange år, så sjarmerer han henne i senk og vips så har han en dame som venter på han, mens han skal finne ut av å gjøre det slutt med deg.. Ikke min kopp te, de som gjør sånt!

Jeg driter i om "de ikke har hatt et forhold på mange år", da burde han vel for pokker ha forlatt dama for lenge siden eller?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri innledet et forhold til en gift mann med barn. Herregud, jeg kunne ikke en gang ha innledet et forhold til en mann med kjæreste. Jeg hadde fått dårlig samvittighet og i tillegg ville jeg aldri i verden ha kunne stolt på en sånn mann. Det sier seg selv at en mann som er villig til å gi opp kone og barn fordi han er forelsket i en annen godt kan gjøre det samme på nytt igjen, ikke minst ha lettere for å kunne ty til utroskap dersom sjansen byr seg. En mann som velger forelskelse over ekteskap og barn (særlig der forholdet i utgangspunktet var bra) viser at han tydelig er interessert i noe lidenskapelig og nytt og friskt. Selv med en ny blir det "gammelt" til slutt. Et par år så kommer hverdagen og da innser man nok at kanskje var det ikke så spesielt allikevel... Og den som blir sammen med en gift mann må få vondt i magen hver gang han sitter med mobilen eller hver gang han går ut døra. Nei og nei. Gift mann er ikke noe for meg!

Anonymous poster hash: 61913...c14
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen fasitsvar dessverre. Men erfaringen min, egen og venners, tilsier ett av to:

1. Om han innleder forhold til en ny mens han fortsatt er i et forhold, så kan du ikke stole på ham. Spesielt ikke om forholdet varer over tid og han bruker stadig nye unnskyldninger på hvorfor han ikke flytter fra kjærringa.

2. Om han treffer deg mens han er i forhold og er ærlig på det. Venter med å innlede noe forhold til deg, annet enn platonisk vennskap, gjør det slutt med kjærringa og flytter, og så innleder forhold med deg. Da kan man gjerne stole på dem, eller like mye som man kan stole på noen ;)

Så om dere i dag ikke har noe forhold, han gjør det slutt og flytter og dere deretter får et forhold ville jeg gitt det en sjanse. Om ikke dette er tilfelle så hadde det blitt med en kaffekopp.

Anonymous poster hash: b5062...399
AnonymBruker
Skrevet

Noen damer tror de er mer spesielle for en fyr enn alle andre damer. Derfor går de inn i forhold med sånne menn, og får senere angre. #selvrespekt #verdighet

Anonymous poster hash: 76bd8...8e3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med noen da jeg møtte min nåværende kjæreste. Jeg måtte gjøre det slutt, men det tok litt tid, bare fordi det er en vanskelig nyhet å slenge i trynet på folk. Jeg var i ferd med å såre et menneske. Gjorde det helt slutt etter et par uker med grubling, og forstår i dag at dette kanskje var feil. Jeg hadde ingen kjærlighetsfølelser til eksen mot slutten av forholdet, men jeg var glad i han og ønsket ikke å såre han slik jeg gjorde. Men det måtte til! Jeg og min nåværende kjæreste har vært sammen i mange år siden den gang, og har det veldig, veldig fint.

Anonymous poster hash: 898ba...a9e

Skrevet

Noen damer tror de er mer spesielle for en fyr enn alle andre damer. Derfor går de inn i forhold med sånne menn, og får senere angre. #selvrespekt #verdighet

Hashtags på KG? Virkelig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada, jeg tror at jeg er superspesiell! Alle vil ha meg! Jeg kan få hvem jeg vil, når jeg vil ;) selv om jeg mangler #selvrespekt og #verdighet ;) Vet du, jeg tror ikke jeg er mer spesiell enn andre damer, men spesiell for han ene :) #dumsomjeger :) Hashtagger meg grønn og håper KG i løpet av dagen åpner for slikt, så jeg får spredd tullet mitt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 76bd8...8e3 [/acronym

Nei, men noen skjønner at forhold ikke er like. #moden #erfaring #forståelse :fnise:

Det er mulig at noen er utro i ett forhold og aldri mer. Har gjort det selv, så det burde jeg vite. Det er heller ikke uvanlig at forhold nesten overlapper hverandre, uten at det betyr at de involverte mangler ryggrad og moral. Livet er sjelden sort-hvitt (bortsett fra på KG).

Men veldig mye kommer an på den konkrete situasjonen. Du kjenner jo mannen best, TS, hva tror du selv?

Anonymous poster hash: e8924...ebc

Skrevet

Ville aldri ha stolt på ham, og hadde ikke greid å leve med kronisk mistillit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt, helt, HELT feil å innlede et forhold før man er ute av det forrige.

Når det er sagt kjenner jeg til et par der hun var elskerinnen hans i flere år mens han var gift med eksdama. I dag er han og elskerinnen gifte, har barn, hus og virkelig veldig så lykkelige. Så det kan alltids gå.

Anonymous poster hash: 4a5cb...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...