AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Jeg er litt rådvill på hvor mye koster... Kjole kjøpes brukt Buffet til 60 personer Alkohol (ca 40 flasker vin?) også alt det andre utenom Kake Dress til mannen Blomster Lokale Invitasjoner og borddekorasjoner lager vi selv Anonymous poster hash: cbea4...901
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Nesten umulig å svare på Kjole kjøpes brukt Alt fra 500 til 15000 kroner, kommer jo an på om du vil ha billig-kopi eller en ordentlig designerkjole. Buffet til 60 personer Varierer også voldsomt. Fra 200-400 pr pers er vanlig her i Oslo, men det finnes også billigere og dyrere. Spørs og endel på hvor "fancy" dere vil ha det. Alkohol (ca 40 flasker vin?) også alt det andre utenom Fra polet? Hvis dere bruker litt tid på å undersøke og ber folk som har peiling om råd, så går det an å finne relativt billig og god vin. Også på kartong: da kan dere fylle over på karafler og servere. Det er ikke alt som er godt, men det finnes noen helt ålreite viner til 4-450 kr for en treliters boks. (her synes jeg og man bør se an gjestene sine litt. Er det mange som har peiling på mat og vin, er det en fin ting å legge litt ekstra innsats i dette, og kanske prioritere det litt mer i budsjettet om man har mulighet. Er det derimot mange "vanlige" folk, så kan det bli litt bortkasta). Vi var 51 gjester til middag (treretters, så det vil nok ikke gå like mye vin hos dere), da gikk det med rundt 3,5 l vin til forretten, en 7-9 l vin til hovedretten, og halvannen flaske dessertvin til desserten. Det gikk også endel øl og alkoholfritt (vi sørget for å ha gode alternativer til begge, ting som passet til maten - ikke bare ringnes pils og brus/farris. Igjen: det er sånt man får se an gjestene litt for å vurdere om det er verdt å legge vekt på). Ellers hadde vi kaffe og avec (her gikk det ca 1 fl cognac, 1 fl baileys og 1 fl hjemmelaget likør. Var nok endel igjen på flaskene etter kaffen, men det forsvant i løpet av kvelden) så åpen bar med ulike typer øl, vin, cider, drinker, whisky, cognac, likør, alkoholfritt, brus m.m. Alt kjøpt på polet. TROR det ble drukket for rundt 6-7.000 til sammen i den frie baren. Overraskende lite, men så var også middagen litt sent, og folk ble veldig mette. Ikke hadde vi noen som drakk seg kjempefulle heller. I alt tror jeg KANSKJE vi brukte rundt 15.000 på alkohol. Det var endel igjen, så litt vanskelig å beregne. Kake Bryllupskaka? Eller kaker totalt? Bryllupskaka varierer veldig. En hobbybaker kan sikkert gjøre det for en tusenlapp, mens de finere konditoriene tar fort en 3-4000 for kake til 60 pers. Dress til mannen Aner ikke. Blomster Tenker du på til dekorasjon eller bukett? Igjen: det varierer noe helt voldsomt, du kan gjøre det gratis og plukke markblomster og slikt, du kan bruke en tusenlapp på noe helt enkle greier, og du kan bruke flerfoldige tusen. Lokale Hva er dere ute etter, og hvor bor dere? Pynter og vasker dere selv, eller skal stedet ordne det for dere? Et slitent grendehus på bygda kan koste 1000 kr, en herregård i sentrale strøk kan koste 15.000. Anonymous poster hash: 025d6...d0c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Du må nesten lage litt strammere føringer. Mat, kjole, vin.. det fås i alle prisklasser. Til buffet ville jeg regnet minst en flaske vin per vindrikkende person, og hatt et utvalg med mest rødvin og minst hvitvin (evt omvendt om det er sjømatsbuffet). Lokale og mat går hånd i hånd dersom du velger et sted med servering.. Men her er litt av mitt regnestykke, kanskje det kan gi en pekepinn. Men for at DU skal lage ditt reelle budsjett må du ringe lokale blomsterbutikker og forhandlere og finne ut hvilket lokale.. ring forskjellige cateringselskap eller se prislister på nettsidene deres og begynn å regne ut fra antall gjester. Deler av mine kostnader: Brudekjole ny: 9600 Frisør m prøvetime: 2900 Dress til mannen, med sko, vest og kravat: 4400 Lokale for en helg: 1500 (grendehus) Bordpynt, blomsterdekorasjoner, duker og innleid servise (ønsket ikke grendehuset sitt med logo på..): 9500 Buffet til 75 personer, pluss bryllupskake fra bakeri: 28 000 Lønn til 6 servitører: 9000 Rom på bryllupssuite på brullupsnatten: 3900 Betaling til levende musikk/band: 7000 Alkoholen stod svigerfar og pappa for. Det var foreldrehjelpen vår. Så den kjenner jeg ikke til. Også er det mye andre småkostnader jeg ikke husker.. Invitasjoner, bordkort, takkekort, fotograf (husker jeg ikke hva vi betalte for)... Brudebuketten fikk jeg av min far. Vi lagde kirkeprogrammer selv.... Anonymous poster hash: 8aead...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå