AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Jeg og samboer flyttet til en liten leilighet i byn i februar. Den er 47 km utenom badet. Vi la opp et budsjett på 500 kroner mnd i strøm. Det er en lett leilighet å varme opp og vi har en liten varmeovn som skal koste rundt 2 kroner i timen. I tillegg til dette har vi masse lys stående på. Vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin bruker vi mye. Utenom det dusjer vi begge to ca annenhver dag og da dusjer vi rundt 10 minutter til sammen. Fikk melding av Bkk nå som viser at på de siste to mnd har vi brukt 1300 khw. I følge Bkk sine priser som er 34 øre pr khw blir dette rundt 4-500 kroner for 2 mnd.. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan stemme? Vi har brukt strøm hele tiden. Vi var forberedt på 1500 kroner! Er strøm billigere enn hva jeg tenkte? Anonymous poster hash: 2abf2...ce9
Gjest Wei Wei Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Nå er dagene lyse og dere bruker ikke så mye til oppvarming. Når det gjelder summen dere skal betale, så vent på faktura. Det er mulig at flere ting kommer i tillegg: fastbeløp, nettleie.
Gjest Bud Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 (endret) KWh, kilowattimer - antall tusen watt per time. Endret 29. april 2014 av Bud
Gjest pellepirat Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Som nevnt av de andre kommer nettleie i tillegg, og det er blitt slik i dag at mange plasser er nettleien dyrere enn forbruket. så kanskje regningen blir på 900-1250 en plass?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Jeg syns det var mye på en så liten leilighet. Jeg regner en krone på kwt, det er med alle avgifter. Ser vi har samme pris. Tørketrommel drar strøm, så det bruker jeg ikke. Vi har en bolig på 120 kvadrat. Oppvarming er varmepumpe, og den går fortsatt hele tiden. Skrur mned på natten. Jeg bruker oppvaskmaskin, vaskemaskin. Så har vi to ganger med varmekabler. Det er fliser der, så kaldt uten. De slår vi av når varmen kommer. Varmepumpen har ikke gjort noe særlig nedgang i strømutgifter. Tørkerommelen vår er ganske ny, men ser jo at den bruker veldig lang tid på å få tøyet tørt. Så nå setter jeg et stativ ute, eller på terassen. Tørker fortere enn trommel. Marsregningen var på 1400 kroner. Februarregning var på 1800 kroner. Du kan prøve å kutte ned på å bruke tørketrommel, ikke bruk oppvaskmaskin før den er full. Jeg bruker den annenhver dag, noen ganger hver tredje dag. Vaskemaskin brukes først når det er en del tøy. I dusjen bruker jeg vel 5 min. Jeg får både vasket hår og kropp på den tiden. Det koster å varme opp vannet igjen. Anonymous poster hash: a0186...f2e
Brudalura Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 34,5 øre er bare for nettleie forbruk. I tillegg har du hos BKK 1650 kroner i året i fast nettleie, som fordeles på hver regning. Så har du strømprisen som kan vere alt fra 25 øre til 40 øre for denne perioden, pluss eventuelle påslag og faste avgifter alt ettersom hvilken strømavtale / leverandør du har. Så du kan komme oppunder tenkt pris, 1500 men også mye lavere:)
kråkefjas Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Jeg og samboer flyttet til en liten leilighet i byn i februar. Den er 47 km utenom badet. Vi la opp et budsjett på 500 kroner mnd i strøm. Det er en lett leilighet å varme opp og vi har en liten varmeovn som skal koste rundt 2 kroner i timen. I tillegg til dette har vi masse lys stående på. Vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin bruker vi mye. Utenom det dusjer vi begge to ca annenhver dag og da dusjer vi rundt 10 minutter til sammen. Fikk melding av Bkk nå som viser at på de siste to mnd har vi brukt 1300 khw. I følge Bkk sine priser som er 34 øre pr khw blir dette rundt 4-500 kroner for 2 mnd.. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan stemme? Vi har brukt strøm hele tiden. Vi var forberedt på 1500 kroner! Er strøm billigere enn hva jeg tenkte? Anonymous poster hash: 2abf2...ce9 Du betaler en regning til eieren av nettet, og en til tilbyderen av strømmen. Det kommer mer. Til sammen havner du nok i underkant av 1500
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Jeg trodde ikke BKK var strømleverandør? Kun nettleie?Anonymous poster hash: 2de77...4e8
kråkefjas Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Jeg trodde ikke BKK var strømleverandør? Kun nettleie?Anonymous poster hash: 2de77...4e8 Du får strøm derfra dersom du ikke har tegnet avtale med en leverandør. Men det blir dyrt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå