AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 tror det var dette som ga meg det i utgangspunktet. Var iallefall da jeg fikk dette ømme punktet på innsiden av leggen Erfaringer? Anonymous poster hash: f50b2...17a
ekkoet Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 (endret) I min erfaring så er det når du løper ned igjen bakken at de harde slagene som gir beinhinnebetennelsen kommer. Løpe opp og gå ned tror jeg skal være tingen. Endret 29. april 2014 av ekkoet
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Men hva med bakkeløping på mølle da? Da har man ikke nedover... Anonymous poster hash: f50b2...17a
ekkoet Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Høres ikke dumt ut. Man vil heller ikke da få de harde slagene på foten man får når man løper ned en bakke.
Supraspinatus Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Min erfaring er at dersom du har akutt beinhinnebetennelse så blir det ikke bedre av aktiviteter som irriterer betennelsesområdet. Uansett hvilken aktivitet det er. Dersom man ikke har beinhinnebetennelse så er nok bakkeløp oppover fint for å unngå å få det, samtidig som man ikke er helt garantert fritatt. Jeg tror mye ligger i at de aller fleste tillegger seg en teknikk der de lander foran på foten når de løper oppover og på den måten bruker kroppens naturlige dempesystem, i motsetning til dersom man lander på hælen og må stole på skoens puter.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Min erfaring er at dersom du har akutt beinhinnebetennelse så blir det ikke bedre av aktiviteter som irriterer betennelsesområdet. Uansett hvilken aktivitet det er. Dersom man ikke har beinhinnebetennelse så er nok bakkeløp oppover fint for å unngå å få det, samtidig som man ikke er helt garantert fritatt. Jeg tror mye ligger i at de aller fleste tillegger seg en teknikk der de lander foran på foten når de løper oppover og på den måten bruker kroppens naturlige dempesystem, i motsetning til dersom man lander på hælen og må stole på skoens puter. Takk for svar. Er fortsatt ikke så sikker på om jeg har beinhinnebetennelse… føler jeg mer har vond/øm/stiv soleus muskel i leggen etter å ha sett på bilder. Jeg vet jeg overpronerer også. Men jobber mye med steget og lander på forfot uten å lande på tærne. Nå har jeg ikke løpt siden onsdag, og kjenner ikke noe særlig til det. Bare vet ikke hvor lang hvile man burde ha evt. Føler jeg bare blir stivere og får mer vondt andre steder i leggen av å hvile… Hater å hvile Første gangen jeg opplevde denne "skaden" var etter en heftig runde intervaller som gjorde meg støl. Også fortsatte denn stølheten bare i disse to punktene i leggene mine… men det gikk jo over og var tilbake til å løpe som normalt etter en uke. Så var jeg litt ivrig igjen og det samme skjedde. Tror jeg bare er opphengt i begrepet beinhinnebetennelse, mens det egentlig føles som jeg har stramme/støle legger. Greit nok at det sitter helt inntil benet, men er nå ganske sikker på at det er muselært... Anonymous poster hash: f50b2...17a
Gjest bustyvel Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Jeg ville ha svømt eller syklet en periode...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå