Gå til innhold

Er det ulovlig å spøke om jenters utseende?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg drev og sjekket opp jenter på cupido, og så traff jeg henne her.

"

Meg: You look so scary. Please don't murder me!

Henne: Fuck you jeg kan faen ikke for hvordan jeg ser ut {antok at hun bare tullet her}

Meg: Oh I'm sure it was just bad lighting. If you like I can come over and help you take nicer pictures?

Henne: Igjen. Fuck you. Du er stygg

Meg: Wow :P jeg håper du skjønnte at spøkte? Hvis ikke, ciao

"

Er det bare meg som synes det her er litt rart? Eller var det faktisk ikke åpenbart at jeg spøkte? Spør av nysgjerrighet.

Endret av Eigenrommet
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt spesiel måte å flørte på. Men, derimot. Om ei jente snakker nedlatende om seg selv, utpeker bilringer osv, så er det beste du kan gjøre å spøke med. For det regner de ikke med ;)

Anonymous poster hash: 1654d...043
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes hun egentlig så ganske pen ut (dog uten å smile på profilbilde).

Endret av Eigenrommet
Gjest heihade
Skrevet

Nå har ikke jeg lest Norges lover men jeg er ganske sikker på at det ikke er ulovlig.

Du høres ut som en merkelig skrue, riktig nok. Kanskje det er derfor hun sier fuck you.

• Liker 10
Skrevet

Man kan jo spøke med "ååå så sur du ser ut", men hvem syns det er morsomt, egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke ulovlig. Men det er noe som heter uskrevne regler som kan være greit å forholde seg til

Anonymous poster hash: 0c478...0d9
  • Liker 3
Skrevet

Hadde sikkert lurt på om du prøvde å være morsom(fordi det var ikke morsomt), men hadde ikke blitt sint. Kanske bare tenkt "Jaja, next."

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man burde ikke tulle og være småfrekk om andres utseende når man ikke kjenner de og vet hvordan de vil reagere.

Men at hun så scary ut var jo ikke akkurat så veldig fornærmende da. Eller, det kommer jo an på bildet.

Anonymous poster hash: 4d261...ac5

• Liker 2
Skrevet

Synes det er dårlig taktikk å spøke om utseende før man er blitt skikkelig kjent. Tror det er ytterst få damer som ser humor i det.

Om du absolutt vil skrive at hun f.eks. ser scary ut, så legg ihvertfall til et positivt ladet ord som ikke kan misforstås, på slutten. F.eks. "Scary but nice".

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvis du skal spøke om noens utseende, uansett kjønn, så burde du kjenne personen først, slik at du vet de tåler de.

Og så må det selvfølgelig være morsomt da. Dette var bare teit.

• Liker 7
Skrevet

Hvis en vilt fremmed hadde tilbudt meg å hjelpe meg å ta bedre bilder fordi jeg så skremmende ut, så hadde jeg nok ikke tatt det som en spøk - i hvert fall ikke som en bra spøk.

Og jeg er viden kjent for min ekstreme selvironi, og har ingen problemer med å le av meg selv. Men skal andre spøke med utseendet mitt bør de kjenne meg godt.

• Liker 6
Skrevet

"

Henne: Fuck you jeg kan faen ikke for hvordan jeg ser ut {antok at hun bare tullet her}

Meg: Oh I'm sure it was just bad lighting. If you like I can come over and help you take nicer pictures?

"

Er det bare meg som synes det her er litt rart? Eller var det faktisk ikke åpenbart at jeg spøkte? Spør av nysgjerrighet.

Du ble for teit hvis du begynte kommunikasjonen med det der. Hun kjente deg ikke, hun kunne ikke vite at du bare spøkte.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke særlig taktisk spøk.

Anonymous poster hash: 1a880...f09
Skrevet

Tidenes særeste måte å begynne en samtale på...

• Liker 9
Skrevet (endret)

Må nok bare være litt forsiktig med å skrive slike ting i begynnelsen når man ikke kjenner dem.

Jeg synes forøvrig det var morsomt det du skrev :P Men folk er vel kanskje ikke så sikkker når det kommer til utseende sitt. Hadde hun vært sikker og hatt litt humor hadde hun svart:

Eigenrommet: You look so scary. Please don't murder me!

Henne: If you don't behave, I will :)

Endret av .-L-.
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Ja, fullstendig ulovlig. De klikker som regel i vinkel, og forventer unnskyldninger og greier. De er som å spøke om Muhamed til en muslim.

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

"

"

Er det bare meg som synes det her er litt rart? Eller var det faktisk ikke åpenbart at jeg spøkte? Spør av nysgjerrighet.[/quote

De fleste synes at din tilnærming er rar.

Det er ikke rart at du er singel når du henvender deg til noen på den måten.

Utifra hennes respons ser du vel at det ikke fungerer!

Endret av Snuppi
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva det var som foregikk i hodet på TS når han trodde han kunne bli kjent med ei dame med en sånn "åpningsreplikk" som var så totalt utenfor folkeskikken at man ikke kan annet enn å riste på hodet og le av ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg går aldri ut fra at fremmede mennesker spøker med meg, særlig ikke i tekst der det er helt umulig å se sarkasme, latter og glimt i øyet.

Det er generelt et minefelt å spøke med jenters utseende. Det burde ikke komme som noen overraskelse når man vet hvor stort kroppspress det er og hvor såre og usikre mange kvinner er i forhold til egen kropp, noe man for øvrig må ha bodd under en stein hele livet for å ha gått glipp av.

Man spøker ikke med sånne potensielt følsomme temaer med noen man kjenner! Bare det at du tror dette ville være en kul måte å åpne på, hadde vært nok for meg til å si "fuck you" også.

Hvordan skal hun kunne vite at du bare spøkte? Du sier det sikkert er lyset som får bildene til å se "feil ut", og foreslår for noen du overhode ikke kjenner å hjelpe dem å ta nye bilder? Ojojoj. Du høres ut som en drittsekk. Hun synes sikkert bildene hun brukte var fine. De fleste bruker jo ikke bilder de selv synes er heslige.

Det var ikke åpenbart at du spøkte. Det er ingenting rart med hennes reaksjon. Dette fungerer definitivt ikke. Sånn.

Anonymous poster hash: 87518...f66
  • Liker 8
Skrevet

Menn bør jo vite fra et behaviorelt økonomisk standpunkt at det å gå bort fra folkeskikken kan vær veldig risikabelt hvis det er sånn at de virkelig vil bli kjent med ei dame.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...