Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja den kommentaren fikk jeg og mannen min fra en bekjent.

Var det positivt eller negativt ment ?

Anonymous poster hash: 7d0cb...fd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja den kommentaren fikk jeg og mannen min fra en bekjent.

Var det positivt eller negativt ment ?

Positivt. Bærum er et fint sted og dere skal være glad for at noen synes dere passer inn der. Vi bor i Asker og stortrives.

Anonymous poster hash: d8440...92f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hvem som sier det, hvordan de ser på "Bærumsfolk".

Anonymous poster hash: 0aec8...c2e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS

Vi er ikke østlendinger, noe denne bekjente av oss er.

Trodde kanskje han siktet til at vi var blærete eller hovne eller noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Positivt. Bærum er et fint sted og dere skal være glad for at noen synes dere passer inn der. Vi bor i Asker og stortrives. Anonymous poster hash: d8440...92f

Er jo ikke sikkert de mener det positivt. Mange som får negative assosiasjoner når Bærum nevnes.

Anonymous poster hash: 0aec8...c2e

• Liker 13
Gjest alegria
Skrevet

TS

Fult mulig det var det han mente. Eller det som var skrevet ovenfor.
  • Liker 1
Skrevet

TS

Han mente vel Bergen

• Liker 2
Gjest Blomst83
Skrevet

TS

Jeg hadde nok enten tolka det slik eller at jeg var fin på ting/sossete.Men det er meg :)

AnonymBruker
Skrevet

TS

Hmmm.. Ja er vel ikke godt å si. Kan vel bety begge deler ja

Gjest heihade
Skrevet

Dette kommer heeelt an på hvem som sa det. Noen ser på dette som noe veldig positivt, andre ser på det som veldig negativt. Hadde jeg sagt det kunne du blitt fornærma.

Du får rett og slett bare spørre dem som sa det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok enten tolka det slik eller at jeg var fin på ting/sossete.Men det er meg :)

TS

Vi ER litt fine på ting. Jeg har stor interesse av mote og design, det samme har min mann, samt han har stor interesse for vin, mat og kunst.

Men vi er absolutt ikke overlegne og blærete.

AnonymBruker
Skrevet

Kom igjen da! Har man aldri hørt om "Blærum"? :P

Bærumsregistrerte biler før hadde jo BL= Blærum, BP= Bærumspamp.

Jeg har gått på en videregående skole i Oslo Vest, og flyttet til Bærum. Jeg ble overrasket over hvordan miljøet var. Veldig mange fra Oslo Vest/Bærum ville overhodet ikke snakke med folk som var fra et annet sted, uansett hvor hyggelige, smarte, flinke eller pene de var. De ga dem rett og slett ikke sjansen, og holdt seg til sine egne. Når folk ikke engang kan si hei til noen som de har flere skoletimer i uka sammen med og vet godt hvem er, som det ikke er noe annet i veien med enn at man ikke bor på "riktig" sted, kan de være i fred for min del. Jeg fant heller noen hyggelige mennesker å henge med, og le av sossene og de som strevde så hardt for å bli anerkjent. Det var ekstremt mange jenter som slanket seg og mange med spiseforstyrrelser på den skolen, noe som sier noe om hvor hardt de sosiale kravene kan oppleves. Ikke én eneste jente på skolen var det minste overvektig og det var mye snakk om trening og dietter - i en alder av 17 år.

For min del så er det en negativ kompliment.

Anonymous poster hash: c7783...644

• Liker 6
Skrevet

Klart det er et kompliment. Det er et av de største.

Bærum er dét stedet i landet der alle med suksess samles. Enten det er i akademia, gründere, næringslivsledere, advokater, leger, etc. Listen er uendelig lang. Det er Norges egne lille Hollywood. Selvfølgelig er det et kompliment. Hva ellers skulle det være?

For øvrig er det en kjensgjering at de som har negative fordommer til Bærum er de samme som aldri hadde passet inn, rett og slett fordi de ikke er gode nok til å høre hjemme i settingen. Bærum er toppen av pyramiden. Det er ikke rom for å "bare være seg sjæl" i uredigert versjon uten filter. Bærum er pyntet og fjongt. Liker man slikt flytter man dit. Liker man kuer flytter man til et annet sted. Dette handler i bunn og grunn om perspektiv: De som flytter til Bærum er aktivt med på å opprettholde måten Bærum ligger i tet. De samme menneskene opprettholder også de harde sosiale kravene og "uniformen". Det morsomme er at nesten ingen er opprinnelig fra Bærum. De er innflyttere fra andre landsdeler. De valgte Bærum først etter at de ble suksessrike.

Ja, det er et hardt miljø i Bærum. Harde krav om å se bra ut og ha suksess og penger. Hvis man ikke liker dette holder man seg vekk (noe de aller fleste gjør). Personlig syns jeg det er helt på sin plass at det er ett sted i Norge der det virkelig er ekstreme krav. Hele Norge ellers er jo stort sett en gjeng med suppehuer uten ambisjoner og klasse. Halden, Verdalen, Sogndal, Mo i Rana, Kirkenes.. De har ikke akkurat rykte på seg for å pumpe ut næringslivsledere. Bærum derimot...

Ta det som et kompliment.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en besteveninne fra Bærum.

Hun var det mest ufyslige mennesket jeg noengang har møtt. Hun baksnakket alle. Til og med de hun baksnakket, baksnakket hun også andre til. Slik at alle tilslutt skjønte greien.

Hun så ned på alle. De som var en eventuell trussel for henne (blant annet meg), gjorde hun livet deres til et helvete! Og da mener jeg det bokstavelig talt. Hun fant opp ting om meg som overhodet ikke var sant, prøvde å fryse meg ut, stirret på meg som en psykopat (for å skremme meg), prøvde å ile seg innpå alle mine venner for å få dem imot meg, osv. Ganske slitsomt i lengden.

Så nei, Bærum er ikke så positivt i mine øyne.

Anonymous poster hash: 8657f...c4c
  • Liker 3
Skrevet (endret)

-

Tror jeg er noe av det beste jeg har lest ang Bærums "debatten". Jeg er fullstendig enig. Unntaket blir jo barna som er vokst opp i Bærum men dog med innflyttende foreldre.

Jeg hadde en besteveninne fra Bærum.

Hun var det mest ufyslige mennesket jeg noengang har møtt. Hun baksnakket alle. Til og med de hun baksnakket, baksnakket hun også andre til. Slik at alle tilslutt skjønte greien.

Hun så ned på alle. De som var en eventuell trussel for henne (blant annet meg), gjorde hun livet deres til et helvete! Og da mener jeg det bokstavelig talt. Hun fant opp ting om meg som overhodet ikke var sant, prøvde å fryse meg ut, stirret på meg som en psykopat (for å skremme meg), prøvde å ile seg innpå alle mine venner for å få dem imot meg, osv. Ganske slitsomt i lengden.

Så nei, Bærum er ikke så positivt i mine øyne.

Hun høres ut som en mobber, en som du finner i resten av Norge og. De fleste av "oss" er egentlig generelt veldig hyggelige oppegående mennesker som vil de færreste vondt. Vi er bare blitt oppvokst til å tenke litt større, gå for kvalitet enn kvanitet etc.

Endret av dillyduzit
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg er noe av det beste jeg har lest ang Bærums "debatten". Jeg er fullstendig enig. Unntaket blir jo barna som er vokst opp i Bærum men dog med innflyttende foreldre.

Hun høres ut som en mobber, en som du finner i resten av Norge og. De fleste av "oss" er egentlig generelt veldig hyggelige oppegående mennesker som vil de færreste vondt. Vi er bare blitt oppvokst til å tenke litt større, gå for kvalitet enn kvanitet etc.

En mobber, det kan du trygt si. Rett og slett et forferdelig menneske. Eneste hun gjorde var å skryte av foreldrene sine. Jeg vet jo at folk fra Bærum ikke er så gale, men hun forbinder jo meg med det siden hun er den eneste derfra jeg kjenner. Er sikkert mange hyggelige også.

AnonymBruker
Skrevet

Bærum er en flott kommune med mye skog, litt landbruk, gammel historie og mange spennende mennesker. Det bygges dessverre litt for tett i noen deler av kommunen. Nå jobbes det for å øke kulturlivet i Sandvika. Min familie har bodd her i mange generasjoner og jeg kjenner mange andre med dype røtter her, men det er fantastisk at så mange velger å flytte hit slik at vi kan utveksle kulturer. Jeg synes du skal ta det som en kompliment at de mente dere hadde passet fint inn i miljøet her.

Anonymous poster hash: 3bc81...fe4

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fikk servert noe lignende en gang. Vi tok det til å begynne med som et kompliment med brede smil, før vi i ettertid skjønte at det egentlig var ment som en småspydig kommentar fordi personen synes at vi var litt "fine" og "snobbete".

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Skrevet

Hadde jeg sagt det hadde det vært negativt ment, hadde jeg hørt det om meg hadde det blitt negativt tolket.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...