Gå til innhold

6-åring veldig følsom..? Alt blir galt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente 6år reagerer med et helt spekter av følelser. Ingen mellomting. Enten ekstremt sprudlende, ordentlig sint, ordentlig lei seg osv.

Hun liker ikke endringer. Hun griner som om jeg er den slemmeste om jeg har flyttet på noe som er mitt hjemme. Har ommøblert hjemme, og det liker hun virkelig ikke.

Vi skulle også kutte ned busker ute for at de skal komme tilbake finere, men det ble hun helt fortvilet over.

Hun blir også veldig glad i nye mennesker og alt rundt seg fort. Elsker blomster, dyr og musikk.

Hun er en typisk leder i bhg. Bare blug litt i starten med nye folk.

Bhg sier at hun er en positiv kraft i gruppen. Passer på og ordner opp. Ingen må stå utenfor selv om hun sjefer litt.

Har vist blitt mye bedre gruppe i den nye bhg sies det etter at jenta mi begynte.

Har tenkt tanken på at hun kan være et orkidebarn, men er ikke nok som stemmer.. Men det som stemmer er jo til de grader og det...

Vanlig å reagere slik for sånne ting..?

Anonymous poster hash: 4a79e...b22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du finner noe her?

http://www.hsperson.com/pages/child.htm

Har sett litt på disse sidene. Men mye som ikke stemmer også.

Derfor lurte jeg på om det var flere som var slik..?

TS

Anonymous poster hash: f2964...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min søster da hun var liten. Hun har beholdt dette brede følelsesspekteret hvor alt er veldig enten/eller, hun viser fortsatt følelser veldig tydelig (og ofte mot sin egen vilje), og hun har også beholdt posisjonen som en naturlig "leder" i sosiale settinger. Hun er helt "normal" og har det helt fint :-) Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal lete etter "merkelapper" - det er da bare ulike personligheter det er snakk om?

Anonymous poster hash: 61d6c...aa6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aspbergere liker ikke forandringer i miljø, men de er ofte ikke så flinke til sosialt samspill. Om hun beholder svart/hvitt tenkningen og humørsvingningene hun blir voksen, så kan det utvikle seg til emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

Synes dere burde få en utredning av henne, jeg. Det er jo noe som skiller seg ut fra "normalen" her, og målet må være å finne ut hva det evt er, så dere kan hjelpe henne og stimulere henne til en positiv utvikling.

Anonymous poster hash: f3a19...450

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...