pippip Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Jeg skal nå selge bolig for første gang, men hvordan går jeg egentlig frem? Jeg skal ha megler, men hva er den beste måten og finne den riktige? Og er det noe jeg bør tenkte på ift salget? Det er min første leilighet, så jeg er helt grønn på dette.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Ta kontakt med flere og med om pristilbud. Sjekk også hvilke meglere som kjenner området ditt. Anonymous poster hash: b0ab9...6a6 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Du kan legge ut på mittanbud.no, også intervjuer du flere meglere før du tar valget Anonymous poster hash: 59757...6ea
pippip Skrevet 28. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2014 Takk for svar. Så jeg burde bare ringe til forskjellige meglere i området og se hva de tar i pris? Syns hele greia er litt skummel når jeg virkelig ikke har peiling på hva jeg burde vite
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Ta kontakt med 2-3-4 meglere og be om pristilbud og prisvurdering. Velg den megleren som har best kombinasjon av pris og personkjemi. Anonymous poster hash: 1f2af...7cb
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Kommer an på hvor du bor, men ofte er det en megler eller to som er "store" i et område. Søk på finn.no etter boliger i nærområdet og se om det er noen som stikker seg ut. Ikke fall for fristelsen og velg megleren som antyder deg høyeste prisen, men heller den som gir deg mest for pengene (annonser, visninger osv). Ofte er det ikke så lett å prute på prisen, men du kan prøve å få med mer i prisen. F.eks annonse i lokalavisen, god plassering i trykksaker megleren lager eller ekstra visninger. Ville først gått etter hvem som selger mye i ditt område, deretter pris/hva du får for pengene. Anonymous poster hash: 04bc9...957
Miss Lucky Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Og husk at det billigste ikke nødvendigvis er det beste tilbudet. Megleren som koster 20 000kr mer enn en annen klarer kanskje å få solgt leiligheten for 100 000kr mer. Kan selvfølgelig gå andre veien også
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Hvor bor du? Vi var veldig fornøyd med vår megler, og kan anbefale en i Trondheim... Anonymous poster hash: 2c08b...b36
pippip Skrevet 28. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2014 Leiligheten er på Torshov i Oslo, så det er masse forskjellige meglere i området. Jeg får prøve å google de forskjellige kontorene og se hva som dukker opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå