Gjest Lilleulv Skrevet 10. juni 2004 #1 Del Skrevet 10. juni 2004 Hei! Jeg har plantet en solsikke i en ganske stor potte... Men jeg stakk bare 1 frø ned i jorda. Nå kom jeg til å tenke på at jeg kanskje burde plantet fler frø, eller blir det fler blomster da? Har ikke så peil på dette jeg... Jeg er sånn som typisk dreper alle blomstene mine... :oops: Men jeg prøver å lære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. juni 2004 #2 Del Skrevet 10. juni 2004 1 frø = 1 plante Jeg ville plantet flere frø jeg, en fem seks kanskje, avhengig av hvor stor potta er. Så ville jeg stelt pent med dem til de ble litt størrelse på, fem-ti cm kanskje.. Da ville jeg kastet ut de som var minst og svakest, og latt den største stå igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 11. juni 2004 #3 Del Skrevet 11. juni 2004 HVis det er sånn stor solsikke må du nok plante den ut i et bed. Da ville jeg ha plantet 4-5 frø og satt de ut som groo sier når de har blitt fem-ti cm. Lykke til! (gjødsle litt så blir de kraftigere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #4 Del Skrevet 11. juni 2004 Det går fint an å ha solsikker i store potter. Men plantene vokser seg veldig store, så potta må være ganske stor, og du kan ikke la mer enn en plante vokse opp i hver potte. Lykke til. Solsikker blir jo kjempeflotte da. Husk å vanne og gjødsle en del. Når planten blir litt stor, kan det hende det er lurt å binde den opp, så den ikke faller overende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 11. juni 2004 #5 Del Skrevet 11. juni 2004 Solsikka kan bli kjempestor i potte òg - men då må potta vere stor! Hugsar eg var med på sånn sosikkekonkurranse på barneskulen (om å gjere å få den høgaste), og vann fleire år faktisk. Mine stod alltid på altanen, planta i ei stor bøtte, og bundne opp langs ei søyle... (og nådde alltid opp til taket, og byrja å vekse utover...) Trur solsikkefør er ganske så spiresikre, men eg ville kanskje sett litt meir enn eitt frø for å vere sikker... Lukke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå