Gå til innhold

Raske, lette middager til desperat studinne!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg er inne i den verste eksamensperioden nå, med 2 eksamener for dagen fram til neste onsdag. Dette innebærer mye tid til lesing og stillesitting, og veldig lite trening og matlaging. I helgen har jeg spist mye sukker og karbohydrater for å holde meg "igang", og idag ble det faktisk grandis til middag fordi jeg ikke hadde tid til noe annet! :daane: (har ikke spist frossenpizza på åresvis).

Imorgen skal jeg ut (av døren for siste gang før onsdag ettermiddag) og kjøpe mat for en ukes tid. Tenker å kjøpe frukt og sånt for å ha noe sunnere å knaske på enn sjokolade og påskeskum mens jeg leser, men må ha noen sunne, enkle, raske middager også! Jeg bor på internat, så har èn hylle i kjøleskap, èn i fryseren, og èn i tørrvare, så er ikke snakk om veldig mye plass. Frukt og sånt har jeg på rommet.

Helst noe rent som kan lages på 10-15 minutter, eller som kan settes i ovnen og bare stå der uten at jeg trenger å gjøre noe mer innsats.

Fyr løs! :icon_lol:

Anonymous poster hash: ed5fd...f53
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tidvis kjøpt inn frossen laks/ørret, og hatt det sammen med frosne grønsaker i ovnen på 225 grader i ca en halvtime. Kjapt, enkelt og det lager seg selv. Kan toppes med rømme/kesam. Gjerne kesam med litt pesto i. ^_^

AnonymBruker
Skrevet

Laksefilet, torsk, kyllingfilet kan stå i ovnen uten at du må gjøre noe. Ta en ildfastform, putt oppi grønnsaker og legg kjøttet/fisken på toppen. Så lager du saus/ris på slutten av steketiden. :)

Grønnsakssuppe - lag grønnsaksbuljong, skjær opp grønnsaker, og tilsett pølser på slutten av koketiden. Veldig godt, sunt og billig.

Omelett tar 5 minutter. I omeletten kan du tilsette skinke, grønnsaker, bacon, pølser og det du måtte ønske.

Pitapizza er billig og godt!

Anonymous poster hash: a0076...54f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...