Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det slå tilbake på en selv om man har venner fra ulike miljøer? Jeg er dønn sikker på meg selv og hva jeg står for og gar alltid tenkt at det må være et pluss å kunne omgås folk fra ulike sosiale sjikter. Har vært en del sammen med naboene mine og deres fettere. De har ved noen anledninger drukket hjemmebrendt. I tillegg har en av de blitt tatt for fyllekjøring. De er trivelige og hjelpsomme. Jeg fikk i dag høre av en vennine hvordan hun bevisst velger venner. Jeg fikk en klump i magen. Burde jeg bryte kontakten med alle som har røyket hasj, alle som har kjøpt hjembrendt og gjort relativt uskyldige ting? Jeg er jo ikke sånn selv, men er med de jeg trives sammen med.

Anonymous poster hash: 29e2d...dd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil også si at jeg har venner fra høyere " klasser" også. TS

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er sikker på deg selv og ikke lar andre dra deg med ned på stier du ikke vil/bør vandre, så kan du trygt være med hvem du vil.
Så lenge du liker dem har det ingenting å si hva andre syns. Vi er alle forskjellige og folk er folk uansett hva de drikker eller røyker ;)

Anonymous poster hash: bd5ee...b0b
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om du mener det, men fyllekjøring ser jeg ikke på som relativt uskyldig. Det betyr ikke at jeg ikke ville omgås noen som har gjort det en gang - men jeg ville gitt beskjed om at jeg melder fra til politi dersom jeg ser det skjer igjen. Jeg ønsker ikke å sitte med delansvar for at noen blir skadet eller drept fordi jeg ikke skal "sladre" på venner.

Utenom det mener jeg det er sunt å omgås flere "typer" mennesker. Det gir større perspektiv på verden samtidig som den blir mindre. Det er lettere å være redd eller få fordommer mot andre om man bare omgås et lite spekter :)

Anonymous poster hash: b3773...04a
Skrevet (endret)

Å drikke hjemmebrent er ikke uskyldig, men tvertimot en risikosport! Jeg kjenner mange som har ødelagt helsa fordi de drakk hjemmebrent.

Greit at du ønsker å ha venner i flere kretser, men du bør være kritisk til hva de foretar seg og være klar over at det er lett å plutselig befinne seg i en vanskelig situasjon pga halvkriminelle venner.

Endret av Tris
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke fyllekjøring er i nærheten av uskyldig! Jeg har mistet folk jeg er glad i på grunn av en fyllekjører, og må si at jeg syns en fyllekjører er et menneske av verste sort. De vet godt at det er livsfarlig, hva de utsetter seg selv og andre for, likevel fyllekjører de. Fysj!

Anonymous poster hash: b3ea9...20e

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke fyllekjøring og å drikke hjemmebrent kan beskrives som "uskyldig" akkurat. Jeg hadde vært opptatt av om dette pågikk nå, eller var en del av en fjern fortid. Alle kan ha gjort en feil en gang, men jeg ville nok ikke hengt med folk som gjorde slikt nå/har gjort det i nær fortid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gir meg mye å ha venner, bekjente fra ulike sosiale lag. Du behøver jo ikke drikke hjemmebrent, du behøver ikke kjøre i fylla.

Nå vet jeg flere fra det øvre sosial lag som både har kjørt i fylla, brukt stoff. Det er allment kjent at øvre klasse bruker det finere dopet...

Jeg kjenner folk som er høyt utdannet, og de uten utdannelse.

De har alle noe å gi. Jeg vurderer ikke folk utifra klasse. Så lenge kjemien er der, så passer de meg.

Anonymous poster hash: dd5a5...876
Skrevet

Vil også si at jeg har venner fra høyere " klasser" også. TS

Du tror ikke det foregår noe der???

• Liker 3
Skrevet

De eneste av vennene dine jeg ville unngått var de som dømte andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...