AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Jeg er en dame i slutten av 30-åra. Nylig traff jeg på to venninner som jeg ikke har sett siden russetida. Det var utrolig koselig å se dem og tilbringe dagen med dem. Det var som om jeg var sorgløs tenåring igjen. Men så skjedde det noe veldig rart. Men først litt om oss tre da vi var russ. Vi var nerdete jenter som verken drakk eller festet så mye. Det verste vi gjorde var å smugrøyke naboens røyk mens vi satt barnevakt! Altså vi var veldig ordentlige. Anyway, så var vi sammen hele lørdag forrige uke. De to bor i en annen by og har kontakt seg i mellom. Plutselig merket jeg at de begynte å bli rastløse og urolige. Jeg trodde de var slitne. Da sa den ene: nå drar vi tilbake til hotellet for å slappe av og for å ta en stripe. Bli med, så skravler vi. Jeg vet jo hva en stripe betyr, men jeg trodde hun bare tullet! Men på hotellrommet tok de og sniffet kokain begge to!! Jeg ble sjokkert!!! De gjorde dette som om det var noe helt vanlig å gjøre. Som å drikke kaffe eller noe!! Jeg ble helt paff! De oppførte seg vanlig etterpå men for meg ble dette bare for spesielt. Så jeg unnskylde meg med at jeg måtte hjem til mann og barn og kom meg ut. Nå holder jeg på å få hetta. Dette var kjempeekkelt! Er dette vanlig? Er de narkomane? De har begge mann og barn og vanlige jobber. Kjenner dere noen som gjør dette??Anonymous poster hash: 3d020...497 1
Gjest Hyssingen Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Narkoman fordi de tok en stripe?! Basert på den lille informasjonen er jo det umulig å vite. 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Bruk av cannabis 1 eller 2 ganger i året gjør ingen til narkoman, bruk av cannabis hverdag gjør dem til en misbruker. Bruk av kokain/pepper/ annet uppers gjør deg til en narkoman, om de har problemer med bruket. Det vil si: Forsvare dopet, forsvare bruket og må bruke rusen til arbeid eller takle stress. Anonymous poster hash: 979b5...76c 7
Miss Lucky Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Jeg hadde en lignende opplevelse for ikke lenge siden. Var på byn med en venninne som begynte å spørre div folk om de hadde cola. Dum som jeg er/var trodde jeg hun snakket om brus og skjønte ikke helt hvorfor hun ville ha brus og ikke vin Alle andre skjønte selvfølgelig hva hun snakket om, og de fleste hadde "cola" selv, men ikke nok til å dele, men kjente noen hun kunne kjøpe av. Ble helt sjokkert jeg, ante ikke at det var så vanlig blandt tilsynelatende normale oppegående mennesker. 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Jeg føler meg som en dum unge her.. Er dette virkelig vanlig? Er det som å ta en glass vin i ny og ne? De forsvarte det ikke. Eller de sa ingenting verken for eller i mot. De oppførte seg seg som om det var helt normalt. Jeg vet ikke hvor ofte de bruker kokain. Eller om mennene deres vet det.. Jeg vet ikke hvorfor jeg reagerte sånn.. Har nesten ikke sovet siden denne dagen og bare hatt mareritt! Det er liksom noe av ungdomstiden min ble ødelagt av dette..... Er cola det samme kokain forresten?Anonymous poster hash: 3d020...497 2
strawberry Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Jeg føler meg som en dum unge her.. Er dette virkelig vanlig? Er det som å ta en glass vin i ny og ne? De forsvarte det ikke. Eller de sa ingenting verken for eller i mot. De oppførte seg seg som om det var helt normalt. Jeg vet ikke hvor ofte de bruker kokain. Eller om mennene deres vet det.. Jeg vet ikke hvorfor jeg reagerte sånn.. Har nesten ikke sovet siden denne dagen og bare hatt mareritt! Det er liksom noe av ungdomstiden min ble ødelagt av dette..... Er cola det samme kokain forresten?Anonymous poster hash: 3d020...497 De som bruker stoff synes jo det er helt normalt, og mener det er helt ufarlig selv om de gjør det hver dag. De skaper sin egen virkelighet om at stoff er som et glass vin, og fornekter alle som sier imot. Så det at de ikke sa noe om det, viser vel egentlig at de sannsynligvis har gjort dette endel ganger.. 3
Miss Lucky Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Cola er kokain ja. Jeg klikket og sa jeg nektet å ha noe med henne å gjøre om hun drev på sånn. Følte meg også dum fordi jeg lagde en big deal utav noe som i alle fall hun påstod var like vanlig som å ta seg et glass vin. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Jeg vil ikke være sammen med folk som misbruker stoff, eller bruker i det hele tatt. Nå kan jeg ikke vite hvem som bruker litt heller da. Plutselig kan politiet dukke opp og finne stoff. Jeg kan bli dradd inn i noe som jeg ikke ønsker. har en jobb hvor min plett må være helt ren Anonymous poster hash: 5fec7...8e5 2
Gjest tsejG Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Narkomane eller ikke, jeg tror ihvertfall du gjorde det eneste riktige i å forlate "selskapet"... Er man tilbøyelig til å ta "ei stripe" enten det nå er sånn der og da eller regelmessig, vitner dette uansett om miljømessige forhold man som totalt avholdende ikke helt passer inn i for å si det sånn. Jeg tror kanskje det er like greit at du innfinner deg med å leve med minnene om dine venninner slik de var, i stedet for noen nærmere omgang (med mindre du forbereder deg på å akseptere deres tilbøyeligheter da). 7
Miss Lucky Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Jeg trodde dop, i alle varianter stortsett ble brukt av ellers litt tvilsomme folk og/eller ungdommer. Men kokain var i følge venninnen min veldig populært blandt godt utdannede folk i 30 årene. Men jeg aner egentlig ikke da. Så mulig jeg er feilinformert 3
Gjest tsejG Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 (endret) Jeg trodde dop, i alle varianter stortsett ble brukt av ellers litt tvilsomme folk og/eller ungdommer. Men kokain var i følge venninnen min veldig populært blandt godt utdannede folk i 30 årene. Men jeg aner egentlig ikke da. Så mulig jeg er feilinformert Dessverre stemmer nok ikke dette helt.. Dop er absolutt utbredt blant det "øvre skikt" i samfunnet, og forekommer hyppig blant både velstående, etablerte og voksne mennesker. Fenomenet består i at man sjelden hører/leser om denne delen av brukerne, da det skjer i lukkede og ordnede former, altså på helt andre plattformer enn de tungt belastede miljøene man ser henge rundt i gata. Disse miljøene mener også å liksom ha kontroll over bruken, og er direkte skremmende mtp å ufarliggjøre et samfunnsproblem som vi jo alle vet er gjennomsyret av kriminalitet og faenskap verden over. Endret 28. april 2014 av tsejG 8
Miss Lucky Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 Ja var nettopp det som kom som et lite sjokk på meg 1
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 (endret) Kokain er mer husj husj i Norge i forhold til andre land/byer. I Hollywood, Beverly hills mm. er det like vanlig som å drikke øl eller tygge tyggis. Går ikke ann å gå på en fest uten at det ligger hvitt støv på bordet, selv på de mest glamorøse festene. For å si det slik. Det er fåtall av de norske kjendisene som ikke har sniffet. [snipp] Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Alice i Eventyrland, mod Endret 31. mai 2014 av Alice i Eventyrland 5
Gjest Badabing Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Det er ikke uvanlig, for å si det sånn. Det har vært tatt prøver av kloakken i Oslo hvor de har sett at det er en svært utstrakt bruk av kokain og at denne øker ved merkedager. 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Jeg var på klassefest da jeg gikk på VGS for ti år siden og da drev et par stykker med det, så var jeg på klassefest med samme folka i fjor og fikk helt sjokk da det vist seg at nesten alle drev med slikt "nå og da". Det var kun meg og to til, av 22, som aldri har prøvd! Da samtaleemnet kom opp ble jeg så paff at jeg ikke fikk sagt noe særlig, jeg gikk ti minutter etterpå og har ikke noe ønske om å treffe de igjen. Jeg ble så skuffet over at disse menneskene jeg trodde jeg kjente driver med ulovligheter. Tenker de ikke over hvor mange mennesker som indirekte skades? Anonymous poster hash: f7e22...106 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #16 Skrevet 29. april 2014 Kokainindistrien er jo ganske råtten. Nylig var det på nyhetene om et slags torurkammer som ble funnet i Mexico (tror jeg det var), der tenåringer fikk amputert lemmer til de døde (for å straffe foreldrene). Det er den industrien man støtter om man kjøper kokain for å kose seg på fest. Anonymous poster hash: e2f81...8dc 11
Miss Lucky Skrevet 29. april 2014 #17 Skrevet 29. april 2014 Hvilken rus får man egentlig av kokain ?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #18 Skrevet 29. april 2014 Hvilken rus får man egentlig av kokain ? Tror man får en eufori, blir "høy", får økt stemningsleie og selvfølelse (og så kan man få en nedtur når virkningen avtar, dermed er man i en ond sirkel der man føler for å ta mer og mer). Har aldri forsøkt selv, så dette er bare det jeg har lest. Anonymous poster hash: e2f81...8dc
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #19 Skrevet 29. april 2014 Hvilken rus får man egentlig av kokain ? Du får et "kick" med en gang du har tatt det. Etter det blir alt "gøy". Du kan ha samtaler i evigheter om ting du egentlig ikke er interessert i, har dype samtaler med fremmede om alt og ingenting. Etter en stund merker man at ting begynner å bli kjedelig og man blir rastløs, så da tar man en stripe til for å komme tilbake igjen. Ikke personlig erfaringer, har bare fått vite det av venner. For enkelte kan hverdagen bli kjedelig, og man MÅ ta for at ting skal være interessant, og det er vel da man bikker over til å være avhengig. Anonymous poster hash: 75cbb...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #20 Skrevet 29. april 2014 Du får et "kick" med en gang du har tatt det. Etter det blir alt "gøy". Du kan ha samtaler i evigheter om ting du egentlig ikke er interessert i, har dype samtaler med fremmede om alt og ingenting. Etter en stund merker man at ting begynner å bli kjedelig og man blir rastløs, så da tar man en stripe til for å komme tilbake igjen. Ikke personlig erfaringer, har bare fått vite det av venner. For enkelte kan hverdagen bli kjedelig, og man MÅ ta for at ting skal være interessant, og det er vel da man bikker over til å være avhengig. Anonymous poster hash: 75cbb...2b6 Ble plutselig usikker på om sånn her var lov å skrive. Om det ikke er det så vær så snill å slett/rapporter eller hva man enn gjør for å få det bort. Anonymous poster hash: 75cbb...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå