Gå til innhold

Gruer meg sånn til lørdag, skal ut og fly:(

Salt

Anbefalte innlegg

...og egentlig hadde jeg gledet meg til dette, hadde det ikke vært for at jeg er så fryktelig plaget av "dotter" i ørene. Jeg er glad i å fly, men dette problemet ødelegger mye av den gleden...når flyet skal lande gjør det så vondt at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg :cry: Har prøvd "det meste", tyggegummi, bomull og så videre.

Er det noen som har noen gode råd til meg? Hadde vært kjempetakknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes sukkertøy eller vanlig drikke er bedre enn tyggegummi. Poenget er at du skal svelge mye. Prøv også å lukke nese og munn og presse luft ut. Gjesping er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer når du reiser med fly(tar av og lander) er at trykket rundt deg endres fort, mens trykket i mellomøret er det samme som det har vært. For å utjevne dette trykket må du få åpnet øretrompeten(gang mellom øre og svelg). Øretrompeten er vanligvis lukket når vi har munnen igjen, men åpner seg når du gjesper, tygger, svelger og åpner munnen høyt. Hvis du ikke greier dette kan det være at du er litt tett eller har en trang øretrompet. Det er mange som sliter med å jevne ut trykket i ørene. Men hvis du er litt tett så er nok nesespray lurt, men trur ikke det hjelper hvis du ikke er tett, for da er det sannsynligvis andre årsaker til at du får dotter i ørene. Hvis dette er noe som plager deg veldig ellers og burde du kanskje ta kontakt med en øre-, nese-, halslege, eller en audiograf(må ha henvisning fra lege da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold igjen nesen, og blås ut øyene.. altså, press på med luft. hehe.. skjønner? det funker alltid bra med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...