Gå til innhold

Max fettforbrenning - kosthold og trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har gode opplegg for fettforbrenning? Jeg er 168 cm og veier rundt 80 kg, og ønsker å gå ned ca 10 kg. Jeg vet at jeg bør kutte karbohydrater og trene kardio, men er det noen som har konkrete, gode treningstips som fungerer for høyest forbrenning av fett? :)

Anonymous poster hash: 06cb6...05d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ned i vekt. Spis proteinrik og ren mat, sånn at du får kontroll på kostholdet ivertfall. :) Der etter kan du prøve deg på kondisjonstrening ved hjelp av jogging, sykling, svømming osv. Anbefaler deg å trene styrketrening for å bevare/øke muskelmassen. Da vil du generelt se bedre ut selv om kanskje vekta ikke går ned.

Anonymous poster hash: 115aa...7c4
AnonymBruker
Skrevet

Tren geriljaintervaller to-tre ganger i uka, samt styrke. Og tell kalorier.

Du finner gode app'er for kaloritelling. Lifesum og Myfitnesspal vet jeg er gode.

Anonymous poster hash: b7b02...652
Gjest bustyvel
Skrevet

Tren styrketrening og intervaller (f.eks. gerilja som nevnt over her). Spis ren mat, kutt ut sukker. Men husk å spis nok, for lite mat vil bremse opp alt.

AnonymBruker
Skrevet

Lange sykkelturer med lav intensitet. Minst 3-4 timer. Dette er veldig effektivt for meg.

Anonymous poster hash: bee0f...107

Skrevet

Velger du å trene styrke så er et tips jeg har fått å gå innom et kardioapparat (tredemølle/ellipsemaskin/romaskin) i tre minutter mellom hver styrkeøvelse, altså i det du skal bytte apparat eller til annen øvelse, ikke mellom settene. Dette hjelper til å holde pulsen litt oppe gjennom hele styrkeøkta slik at man får en viss intervalleffekt i tillegg til den rene styrketreningen. Fikk anbefalingen av instruktøren på senteret der jeg trener og synes selv jeg har god effekt av det trikset.

AnonymBruker
Skrevet

Her står det om geriljaintervaller, og at dette er mer effektivt en lavintensitetstrening.

http://www.iform.no/brenn-fett-med-gerilja-kardio-2/

Tipset om cardio mellom styrkeøktene var bra. Det skal jeg jaggu adoptere.

Anonymous poster hash: b7b02...652
AnonymBruker
Skrevet

Velger du å trene styrke så er et tips jeg har fått å gå innom et kardioapparat (tredemølle/ellipsemaskin/romaskin) i tre minutter mellom hver styrkeøvelse, altså i det du skal bytte apparat eller til annen øvelse, ikke mellom settene. Dette hjelper til å holde pulsen litt oppe gjennom hele styrkeøkta slik at man får en viss intervalleffekt i tillegg til den rene styrketreningen. Fikk anbefalingen av instruktøren på senteret der jeg trener og synes selv jeg har god effekt av det trikset.

Bedre med 150 hopp hoppetau 👍

Anonymous poster hash: 1bf6d...685

Skrevet

Bedre med 150 hopp hoppetau

Anonymous poster hash: 1bf6d...685

Muligens, men ikke når man har et dårlig kne som liker hopping veldig dårlig ;) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...