Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sukk. Kristne som ikke kan sin katekisme. Finnes det noe sørgeligere? Våte kattunger i regnvær, kanskje?

Nå må det sies, til deres forsvar, at det er rimelig mange ulike tolkninger av bibelmaterialet ute og går, så det skulle bare mangle om det ikke oppstod forvirring...

P.S Jeg hører nå i et innspill fra siden her at man i katolsk tro har en egen helgen for ødelagte TV'er. Så jeg syntes nesten det var hakket tristere enn bløte katter.. :fnise:

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er farlig å bare kunne litt om noe.

Dere har mye å lære om katolisisme.

Anonymous poster hash: b3d5b...10a

Skrevet (endret)

Det er farlig å bare kunne litt om noe.

Dere har mye å lære om katolisisme.

Anonymous poster hash: b3d5b...10a

Neppe. Det rekker at det er en dogmatisk religion preget av mange og omfattende vrangforestillinger, og som har assorterte skadelige effekter på verden rundt seg av den grunn.

Som f.eks den pavelige motstanden mot fødselskontroll og kondombruk. Den alene har kostet mange hundre tusen mennesker livet i årene som har gått siden HIV ble en sykdom som kunne ramme alle, ikke bare homoseksuelle, sprøytenarkomane og prostituerte. Hvis pave Johannes Paul II ikke hadde gjort det så klart at han anså kondombruk for en synd, så tror jeg mange liv kunne vært spart. Spør de døde om han er en helgen.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her på KG er det mange som har mye å lære om Katolisismen - husk man lærer ikke alt av å gå på google eller sjekke ut Wikipedia.

Lett å skylde alt på en religion også. Hva med alle de ikke-religiøse? Helt skyldfri? Just asking!

Vi ber ikke til Maria - vi ber Maria gå i forbønn for oss og det gjelder andre helgener også. Fint om man kanskje sjekker ut litt hva vi står for før man lirer av seg påstander.

Så deilig det ville vært med konstruktiv diskusjon av og til :)

Anonymous poster hash: ba664...c58
  • Liker 2
Skrevet

Her på KG er det mange som har mye å lære om Katolisismen - husk man lærer ikke alt av å gå på google eller sjekke ut Wikipedia.

Lett å skylde alt på en religion også. Hva med alle de ikke-religiøse? Helt skyldfri? Just asking!

Vi ber ikke til Maria - vi ber Maria gå i forbønn for oss og det gjelder andre helgener også. Fint om man kanskje sjekker ut litt hva vi står for før man lirer av seg påstander.

Uuuh! Vi ber ikke TIL helgener, vi står for noe HELT annet! Tro meg, det gjør ingen verdens forskjell hvordan dere formulerer de teologiske teknikalitetene.

Skrevet (endret)

Jammen, så svar nå på spørsmålet da. Hvis du mener jeg har noe å lære, så spørte jeg faktisk om dere kan forklare hvordan dere kommer fram til at dere går god for at helgenkåringens grunnlag holder vann. Noe dere virker svært lite villige til...

Jeg har ingen sprøsmål i forbindelse med hvorvidt helgener bes til eller bes om. Så hold dere vennligst fra å spore av fordi dere ikke har peiling.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

Tror du virkelig at jeg ville gått avsted og benyttet Wikipedia og google til religionsstudier?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...