Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en gutt.

Jeg har hatt et liv preget av et tungt rusmisbruk.

Jeg har vært sammen med en jente, og ødelagt mye. Jeg har vært utro, jeg har påført henne rus, jeg har gjort mye annet som ikke egner seg på trykk.

Det ble slutt for omtrent et halvt år siden. Det tok vi begge veldig tungt, spesielt jeg.

Nå er jeg rusfri. Jeg har ny dame, som jeg har vært sammen med i to måneder nå.

Problemet er bare at eksen min plutselig tok kontakt med meg i går, og vi begynte å ytre at vi ønsker hverandre.

Selvfølgelig, jeg var sammen med den jenta i ett år, og vi kjenner hverandre fullstendig inn og ut. Hun har en spesiell plass i hjertet mitt, og jeg har en spesiell plass i hjertet hennes.

Jeg er totalt nyforelsket i den nye dama mi, og vi har det fint sammen! Vi er veldig glade i hverandre, og alt det. Alt i orden der!

Min eks ber meg om å ta henne tilbake. Det hadde jeg tatt som en selvfølge dersom jeg var singel, det hadde ikke vært noe problem i det hele tatt.

Men nå har jeg jo dame, og jeg har en moral som sier at man IKKE forlater den nye dama til fordel for eksen, det er VELDIG dårlig gjort!

Det, og at jeg er så glad i den nye, er tingene som hindrer meg.

Men jeg synes også så synd på eksen min, hun fortjener virkelig å ha et fint liv, og hun har nå fått vite alt, hun vet at jeg var utro med hun jeg er sammen med nå, og hun vet alt det jeg har gjort som hun ikke visste om i forholdet.

I utgangspunktet har jeg allerede tatt en avgjørelse; Jeg holder på forholdet jeg har nå, og jeg kommer ikke til å ta tilbake eksen min, selv om jeg gjerne ønsker det.

Likevel, jeg ventet jo faktisk i tre måneder før jeg skaffet meg ny dame, for jeg ville gjerne ha henne tilbake. Det vil jeg jo enda, men nå har jeg dame, og jeg står fast.

Jeg er en idiot, jeg burde bli kastrert og alt det, det er jeg fullstendig klar over, det trenger ikke dere nevne.

Hva synes kvinneguiden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at du enten er like glad i den nye som i eksen, eller så er du mer glad i den nye. Hadde du vært mer glad i eksen hadde du gått tilbake til henne. Det er du ikke, så da skal du bare være der du er.

Anonymous poster hash: ffe5a...9d8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg til den nye damen og kutt kontakten helt med din x, ellers kommer ditt nye forhold til å bli vanskelig. Nå har du sjansen til å vise hva du er laget av. Har du ryggrad eller har du ikke?

Lykke til. :) Anonymous poster hash: 49291...3c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du kan gjøre for exen din er å la henne gå. Hun fortjener å få et direkte og klart svar fra deg.

Du er absolutt ikke en person uten ryggrad. Husk du har kommet deg ut av rusmisbruk og det står det jammen meg respekt av! Og det at du reflekterer rundt dine forhold, og hvordan du påvirker/har påvirket personer du er glad i gjør at du virkelig vokser i mine øyne.

Anonymous poster hash: f4eba...b72
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg fortalte henne sannheten; Jeg vil ha henne, men jeg har en moral som sier at jeg ikke bare kan dumpe dama mi for hennes skyld, når forholdet er så etablert som det er. (Familiebesøk, fortalt at jeg er rusavhengig, godt forhold generelt osv osv)

Skrevet

Du vill ha henne men kan ikke på grunn av att du ikke kan dumpe den nye? Hvis du egentlig vill ha exen så er det jo dårlig gjort mot hin nye å fortsette det forholdet. Synes det var en merkelig moral å ha. Følg hjertet ditt og ikke bli i det nye forholdet bare for att du føler du må

AnonymBruker
Skrevet

Men du har bare vært sammen med den nye dama i TO måneder. Synes du gjør dette til noe mye mer seriøst enn det er. Kutt ned på familiebesøk og ta deg litt betenkningstid (evt. reis bort litt/ta en pause).

Anonymous poster hash: ffe5a...9d8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår meg ikke helt på moralen din.

Det er mot moralen din å forlate dama di for å bli sammen med eksen din, så det kan du ikke gjøre. Men moralen din hindret deg ikke i å være utro mot eksen din i utgangspunktet?

Hvem av dem er det EGENTLIG du vil ha? Om det er eksen, da går du tilbake til henne.

Anonymous poster hash: 14724...eb4
AnonymBruker
Skrevet

Hun du er sammen med fortjener ikke dette! Du sier du egentlig vil være sammen med en annen? Og det som stopper deg er at du tror du har god moral om du blir der du er? Jeg har enorm respekt for det du har kommet deg i gjennom! Og jeg forstår at fra nå av vil du jobbe med å bli en bedre person, men det blir du ikke ved å være sammen med ei du ikke elsker (nei du kan ikke elske to jenter like mye!) Det virker som du hadde trengt, mest av alt, litt tid alene!

Anonymous poster hash: ddac0...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...