Gå til innhold

Hvor handler du, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor har vi Kiwi, Rema, Coop, Bunnpris, Spar

Kiwi er nærbutikk

Kun basisvarer. mye firstprice middagsvarer som jeg ikke liker. de er stadig utsolgt for varer, og varer mangler prising. Tar turen innom for melk og vanlige varer etter jobb. Har sikkert noe med de ansatte å gjøre siden det er så dårlig

oo

Bunnpris unngår jeg. eneste som er topp er prisene.

Coop bruker jeg for spes ting da de har godt utvalg der, som ikke andre butikker selger, selv om de er dyrere

Anonymous poster hash: 45865...67c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor har vi Kiwi, Rema, Coop, Bunnpris, Spar

Kiwi er nærbutikk

Kun basisvarer. mye firstprice middagsvarer som jeg ikke liker. de er stadig utsolgt for varer, og varer mangler prising. Tar turen innom for melk og vanlige varer etter jobb. Har sikkert noe med de ansatte å gjøre siden det er så dårlig

oo

Bunnpris unngår jeg. eneste som er topp er prisene.

Coop bruker jeg for spes ting da de har godt utvalg der, som ikke andre butikker selger, selv om de er dyrere

Anonymous poster hash: 45865...67c

hvis vi en sjelden gang skal være flink og LAGE oss mat så går jeg på Meny for den er nermest, ellers så er jeg fæl til å spise take away eller restaurant. Så vi har nesten ingenting i skapene. Det r jo litt latskap å handle på meny, men gidder ikke streve for å finne det billig....

Anonymous poster hash: 2a460...7f7

Skrevet

Bruker tilbudene på de ulike butikkene mye, men handler mest på Coop. Liker coopkort og utvalget.

Rema er billigere, men har vært uheldig med råvarer, kvalitet og datostempling noen ganger, så unngår annet enn melk og frysevarer der.

• Liker 1
Skrevet

Har egentlig bare valg om 2, bunnpris og ICA. Velger som oftest Bunnpris om det er bare litt småtteri, siden den er nærmest og ikke har så veldig godt utvalg. Prisen er også ganske bra, sånn sett. ICA velger jeg fordi de har et mye større utvalg, og personlig så syns jeg det er trivelig å dra dit. Eneste minuset der er at det er dyrere og litt lenger å dra til.

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet holder jeg meg til Kiwi pga økonomi.Det går mye i first price produkter.Men hvis de har gode tilbud på de andre butikkene så handler jeg der.

Anonymous poster hash: aaef8...10b
AnonymBruker
Skrevet

Her er det Kiwi, Lerøy og Coop det går i. Kiwi for basisvarer, Lerøy for litt luksus og Coop for utvalget av grønt og frukt.

Anonymous poster hash: 5aac9...aaf
AnonymBruker
Skrevet

Er fattig student, så handler for det meste på Rema 1000. Er billigst. Handler av og til på Coop obs og Spar, men får rett og slett mer for pengene på Rema 1000.

Anonymous poster hash: 2f718...fa7
AnonymBruker
Skrevet

Rema,og CC mat når jeg vil ha fersk fisk/kjøtt.

Anonymous poster hash: b0859...959
AnonymBruker
Skrevet

Storhandling på kiwi, fordi de er billige, har bra utvalg og råvarer (her jeg bor iallefall) og de tar trumfkort.

Hvis jeg skal ha noe utenom det vanlige så handler jeg på meny, men aldri storhandling der.

Vi har rimi, ica, kiwi og meny ganske nært oss. Rimi er nærmest, men der handler jeg aldri fordi de har bedritent utvalg og dårlig frukt og grønt.

Ellers handler jeg også etter der det er tilbud

Anonymous poster hash: 65215...cef

Gjest Peanut
Skrevet

Kiwi, fordi det er billig og rett i nærheten.

Meny, fordi det er litt bedre utvalg.

Ultra, hvis jeg skal ha noe ekstra.

To innvandrerbutikker fordi de har bra utvalg i grønnsaker.

Skrevet

Handler på Coop Obs! hver lørdag for å ta storinnhandel, rett og slett fordi de har godt utvalg og greie priser.

Handler på Rimi innimellom fordi de er nærbutikken min, men handler også en del på Kiwi i ukedagene hvis jeg trenger noe ekstra siden den ligger et t-bane-stopp unna.

Hvis jeg virkelig skal unne meg noe ekstra drar jeg til Ultra eller Meny.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg handler etter hvor jeg går forbi på vei til jobb. Har to jobber - så da blir det enten Kiwi eller Mega. Handler mest på Kiwi fordi det er billligere, men det er ferskvaredisk på Meny, så kjøper endel middag der.

AnonymBruker
Skrevet

Handler i utgangspunktet på Rema. Skal vi ha noe litt mer spesielt drar vi på Meny. Ellers handler vi småtteri på nærbutikken som er Prix.

Anonymous poster hash: bc1e0...e97

AnonymBruker
Skrevet

Jeg basishandler på Coop. De har også den mest stabilt pålitelige frukt- og grøntdisken.

Før brukte jeg Rema, men de har fått elendig basisutvalg (hvem vil ha alt det dårlig premarinerte kjøttet? Og hva slags butikk har ikke hel kylling?) og betjeningen er helt hjelpeløse, så der har jeg ikke vært på snart et år. Kiwi er ok for frosne bær, bønner eller smørdeig. Eurospar er flinke på sjømat, ost og sesongens grønnsaker, pluss endel oljer og slikt. Meny er rævva på fersk frukt og grønt (halvparten er stadig muggent) men gode på kjøtt (dog elendige på ferskmat) og enkelte spesielle tørrvarer som te og også flinke på øl.

Og for krydder i noenlunde ok kvalitet kjøper jeg det enten på nett eller på ferie, for det de selger i dagligvaren er det ikke noe smak i. :vetikke: Vil tro det er utgåtte parti eller plagiat eller noe.

Alt i alt må mathandel planlegges, for det er sjelden at alt er tilgjengelig på en butikk. De har mye halvfabrikata, som jeg ikke spiser, men for å få ok kvalitet må en traske mange hyllemeter og være i rett butikk for det produktet jeg er tom for.

Anonymous poster hash: 704f7...a1c

Skrevet

Det er vel gjerne relevant å ta med hvilken av Coop-kjedens butikker man handler i? Det blir som å bare at man handler hos Norgesgruppen, det er liksom litt forskjell på Kiwi og Meny...

Selv handler jeg mye på Coop Extra, det er den jeg har nærmest. Har jeg litt ekstra energi til å gå og handle med sekk eller får låne en bil, velger jeg helst Rema til hovedhandelen. De er rett og slett billigst, det merker jeg godt nå som jeg lever på studentbudsjett. Men det er sjeldent jeg får alt jeg trenger der, så jeg supplerer med Kiwi, Rimi, Spar og Meny til vanlig. Skal jeg ha noe ekstra spesielt blir det Ica stormarked eller Lerøy.

Jeg følger også med på tilbudene til Coop Mega og Coop Obs, og handler der hvis de har gode tilbud på noe jeg bruker fast.

AnonymBruker
Skrevet

Rema og Meny. Rema fordi den er billig og ligger i nærheten, Meny fordi de har en del kvalitetsprodukter som jeg setter pris på og fordi den ligger mindre enn et steinkast unna.

Anonymous poster hash: 221d0...91b
Skrevet

Vi handler på coop extra fordi vi har coop medlemsskap og fordi det er godt utvalg og gode tilbud! :)

Skrevet

Meny, Kiwi, Coop og Rema pga beliggenhet. Blir mest de to førstnevnte ettersom jeg er Trumfkunde.

AnonymBruker
Skrevet

Handler kun en gang i uken, og det er på rema 1000 :) Fordi det er billigst

Anonymous poster hash: e1838...893
Skrevet

Kiwi, Rema, ICA Supermarked, Joker og kolonial.no. Alt ettersom om jeg går rett hjem fra jobb eller tar turen via sentrum med t-bane, trikk eller buss. På søndag og helligdager er Joker greieste alternativ, mens kolonial.no er kjekk for storinnkjøp ettersom de leverer på døren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...