AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Jeg er sykemeldt og har en del spørsmål ang dette, fremover, søknader osv. Jeg ringte nav og kom til et kontor i et annet fylke. Spurte om å få snakke med min saksbehandler ved xxx nav. Nei, jeg kan hjelpe deg kanskje? Nei, jeg tror ikke det sa jeg. Hun skulle vite hva det gjaldt, og jeg la ut. Nei, kunne ikke hjelpe. an jeg få tlfnr til min saksbeh da? Nei, det kunne jeg heller ikke. Hun skulle gi beskjed, og da vil jeg få tlf innen 48 timer sa hun. Jeg sitter med et brev her, som jeg må svare på omgående, sa jeg. Kan jeg få mailadressen hennes da?Nei, du må vente på tlf...... Så gikk det to timer, så ringte jeg på nytt. Da kom jeg til et annet kontor, en annen plass i landet. Samme igjen. Da sa jeg: ikke spør om du kan hjelpe meg, for det kan du ikke. Forrige kontor som spurte om det samme, kunne heller ikke. Samme igjen. fødsel og personnr takk!! Pån igjen. Hva gjelder det da? Kan du sette meg over? Nei vi gir beskjed så ringer de deg innen 48 timer. Det er håpløst å nå frem i systemet. Nav skulle bli enklere for bruker. Er det blitt det da? De gjemmer seg for bruker. Blir så f.... Anonymous poster hash: d5566...e40 1
Gjest Tris Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Du burde forklart hva dette brevet gjaldt, og spurt om de kunne skrive en beskjed til din saksbehandler. Deretter kunne du sagt hva du lurte på, og din saksbehandler ville vært istand til å gi et raskere svar på bakgrunn av den henvendelsen de i telefonen skriver for deg. Det lønner seg ikke å gjøre seg vrang med de som sitter i enden av navtelefonen. Min erfaring er at du kommer langt ved å være vennlig innstilt og la de som sitter der få hjelpe deg til å formidle en beskjed eller å sette deg over til en person som kan svare. Svært ofte er saksbehandleren opptatt i møter eller behandler andres henvendelser, og da må vi som kontakter nav vente på tur. 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Du burde forklart hva dette brevet gjaldt, og spurt om de kunne skrive en beskjed til din saksbehandler. Deretter kunne du sagt hva du lurte på, og din saksbehandler ville vært istand til å gi et raskere svar på bakgrunn av den henvendelsen de i telefonen skriver for deg. Det lønner seg ikke å gjøre seg vrang med de som sitter i enden av navtelefonen. Min erfaring er at du kommer langt ved å være vennlig innstilt og la de som sitter der få hjelpe deg til å formidle en beskjed eller å sette deg over til en person som kan svare. Svært ofte er saksbehandleren opptatt i møter eller behandler andres henvendelser, og da må vi som kontakter nav vente på tur. Hun fikk forklaring på alt, selv om det ikke kom frem i det jeg skrev. Ja, jeg forstår jo at de er opptatt, men de må da skjønne hva som haster. Får jeg ikke tlf i morgen, så blir det for sent. Og det vil gå utover meg. Anonymous poster hash: d5566...e40 1
Gjest Tris Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Hun fikk forklaring på alt, selv om det ikke kom frem i det jeg skrev. Ja, jeg forstår jo at de er opptatt, men de må da skjønne hva som haster. Får jeg ikke tlf i morgen, så blir det for sent. Og det vil gå utover meg. Anonymous poster hash: d5566...e40 Du har lov å ringe flere ganger, purre på de, om du orker det. Det gjør jeg selv ofte Har du ingen mulighet til å stikke innom nav personlig? 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Dette er rutinene til nav kontaktsenter som er de som svarer på telefonen, hadde din oppfølger vært tilgjengelig når du ringte ville du selvsagt blitt satt over til denne. Er de ikke tilgjengelig kan heller ikke de på telefonen nå igjennom og da sender de melding slik at oppfølger tar kontakt med deg. De på telefonen har ikke lov til å gi ut hverken telefonnummer eller e-mail til oppfølger, det må eventuelt oppfølger selv gjøre.. Dette er for din sikkerhet, dersom du sender mail og vedkommende ikke er tilstede vil du aldri få svar og det fanges ikke opp at du har vært i kontakt - sender de melding via systemet sikres det at noen andre ringer til deg om din oppfølger ikke er tilgjengelig. Ansatte på nav kontoret er travle og sitter ikke ved telefonen hele dagen, de har massevis av avtaler og møter og når de er i disse møtene stenger de telefonen for innkommende samtaler.. Da er det bedre at det legges igjen beskjed slik at rett person ringer deg opp så snart han/hun kan, jeg regner sterkt med at de har lagt inn i beskjeden at det haster å få kontakt. Du kan ringe opp og få vite når oppfølger er ledig i kalenderen og forsøke å nå vedkommende i tidsrom han /hun skal være ledig - men obs! det er stadig nye avtaler og det kan raskt skje endringer i tilgjengeligheten.. Et annet alternativ er som en annen nevnte å dra innom nav kontoret og se om noen andre kan hjelpe deg.... Hilsen ansatt i nav Anonymous poster hash: 7e9e6...a8c 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Dette er rutinene til nav kontaktsenter som er de som svarer på telefonen, hadde din oppfølger vært tilgjengelig når du ringte ville du selvsagt blitt satt over til denne. Er de ikke tilgjengelig kan heller ikke de på telefonen nå igjennom og da sender de melding slik at oppfølger tar kontakt med deg. De på telefonen har ikke lov til å gi ut hverken telefonnummer eller e-mail til oppfølger, det må eventuelt oppfølger selv gjøre.. Dette er for din sikkerhet, dersom du sender mail og vedkommende ikke er tilstede vil du aldri få svar og det fanges ikke opp at du har vært i kontakt - sender de melding via systemet sikres det at noen andre ringer til deg om din oppfølger ikke er tilgjengelig. Ansatte på nav kontoret er travle og sitter ikke ved telefonen hele dagen, de har massevis av avtaler og møter og når de er i disse møtene stenger de telefonen for innkommende samtaler.. Da er det bedre at det legges igjen beskjed slik at rett person ringer deg opp så snart han/hun kan, jeg regner sterkt med at de har lagt inn i beskjeden at det haster å få kontakt. Du kan ringe opp og få vite når oppfølger er ledig i kalenderen og forsøke å nå vedkommende i tidsrom han /hun skal være ledig - men obs! det er stadig nye avtaler og det kan raskt skje endringer i tilgjengeligheten.. Et annet alternativ er som en annen nevnte å dra innom nav kontoret og se om noen andre kan hjelpe deg.... Hilsen ansatt i nav Anonymous poster hash: 7e9e6...a8c Det er ikke alltid enkelt å få tak i saksbehandleren sin, altså. Og 48 timers-regelen har jeg aldri opplevd at er blitt overhold. Jeg har funnet ut at eneste måte å få tak i saksbehandleren min på er å sende inn klage på saksbehandler via NAV's hjemmesider. Da ringer hun plutselig i løpet av en times tid. Tidligere saksbehandler ga meg både kontornummeret sitt og e-postadressen sin. Det var veldig kjekt. Enkelte ting vil man jo gjerne ha bekreftet skriftlig, og da kunne seg sende en oppsummering av telefonsamtale til henne på mail, med en anmerkning om at dersom mailen ikke ble besvart, så kunne jeg se på oppsummeringen som godtatt. Anonymous poster hash: 1d174...978 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Det er ikke alltid enkelt å få tak i saksbehandleren sin, altså. Og 48 timers-regelen har jeg aldri opplevd at er blitt overhold. Jeg har funnet ut at eneste måte å få tak i saksbehandleren min på er å sende inn klage på saksbehandler via NAV's hjemmesider. Da ringer hun plutselig i løpet av en times tid. Tidligere saksbehandler ga meg både kontornummeret sitt og e-postadressen sin. Det var veldig kjekt. Enkelte ting vil man jo gjerne ha bekreftet skriftlig, og da kunne seg sende en oppsummering av telefonsamtale til henne på mail, med en anmerkning om at dersom mailen ikke ble besvart, så kunne jeg se på oppsummeringen som godtatt. Anonymous poster hash: 1d174...978 Det kan nok til tider være vanskelig å overholde 2 dagers fristen (det er ikke en 48 timers frist bare for å ha det sagt, oppfølger/saksbehandler får den dagen du ringer på pluss to arbeidsdager som frist for å kontakte deg) og det er beklagelig om du har opplevd at det aldri har skjedd. Men for de aller fleste går det helt fint og de blir oppringt innen fristen er gått ut. Det varierer fra kontor til kontor hvor mange brukere en oppfølger har - det kan være alt fra 30 til 300.. Har man mange brukere sier det seg selv at det kan det være vanskelig å gi ut mailadresse eller telefon, man risikerer da å tilbringe store deler av dagen i telefon eller på mail og får ikke gjennomført møter og oppfølgingssamtaler som er en viktig del av jobben. Dermed er det bedre at de setter av tid til de mange møtene/samtalene de har og stenger telefonen, og heller får en beskjed via systemet når du ønsker å nå dem sånn at de kan sette av tid til deg og din samtale samt forberede seg før de kontakter deg... Hilsen nav ansatt Anonymous poster hash: 7e9e6...a8c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Jeg kommer meg ikke dit pga at jeg er syk. Er et stk unna her jeg bor, så da må jeg ta en svindyr taxi. Jeg har ikke hatt mye med nav å gjort, men det har ikke blitt enklere for brukeren i alle fall. Er vel en grunn til at de har mye klager? Jeg synd de er utilgengelig. Blir sendt rund hele landet på tlf. Det jeg la merke til når jeg ringte var all den infoen som kom på tlf mens jeg ventet, så kom trykk ditt for datt, trykk datt for ditt. Hva med eldre folk, eller folk som hører eller ser dårlig. Må jo være et mareritt. Anonymous poster hash: d5566...e40 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Jeg kommer meg ikke dit pga at jeg er syk. Er et stk unna her jeg bor, så da må jeg ta en svindyr taxi. Jeg har ikke hatt mye med nav å gjort, men det har ikke blitt enklere for brukeren i alle fall. Er vel en grunn til at de har mye klager? Jeg synd de er utilgengelig. Blir sendt rund hele landet på tlf. Det jeg la merke til når jeg ringte var all den infoen som kom på tlf mens jeg ventet, så kom trykk ditt for datt, trykk datt for ditt. Hva med eldre folk, eller folk som hører eller ser dårlig. Må jo være et mareritt. Anonymous poster hash: d5566...e40 https://www.nav.no/Om+NAV/Svar+p%C3%A5+30+sekunder..330727.cms Anonymous poster hash: 7e9e6...a8c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Jeg kommer meg ikke dit pga at jeg er syk. Er et stk unna her jeg bor, så da må jeg ta en svindyr taxi. Jeg har ikke hatt mye med nav å gjort, men det har ikke blitt enklere for brukeren i alle fall. Er vel en grunn til at de har mye klager? Jeg synd de er utilgengelig. Blir sendt rund hele landet på tlf. Det jeg la merke til når jeg ringte var all den infoen som kom på tlf mens jeg ventet, så kom trykk ditt for datt, trykk datt for ditt. Hva med eldre folk, eller folk som hører eller ser dårlig. Må jo være et mareritt. Anonymous poster hash: d5566...e40 NAV har ikke så mange klager som enkelte skal ha det til. Brukerundersøkelser viser at de aller, aller fleste er godt fornøyde med NAV NAV berører alle og enhver, dvs. noen millioner, det er kun et lite fåtall av disse som er misfornøyde, og selvfølgelig er det dem det skrives om i media. Og dere skulle bare ha visst hvor mye enkelte navanstte må tåle av mennesker som andre ville ha sagt at ikke var riktig vel bevart. Det kan nevnes kriminelle, voldelige, tyngre psykiatriske pasienter, snyltere, rusmisbrukere, de som ikke VIL jobb osv osv. Selvfølgelig er mange fra de nevnte gruppene også "vanlige folk" og veldig greie, men det er blant annet de som politiet har forsterket beskyttelse for å takle og psykiatrien har skjermetavdeling tilgjengelig for jeg viser til her. Anonymous poster hash: aa0e5...f77
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Ringte NAV (igjen) i dag, og det er virkelig trykk 1 for ditt og trykk 2 for datt, gitt. Første gang jeg ringte i dag, ble jeg brutt etter ett minutt, da hadde jeg akkurat kommet igjennom trykke-menyen. Andre gang jeg ringte kom jeg igjennom, etter noe over fem minutter. Som vanlig var ikke saksbehandleren min i nærheten av telefonen (og hun pleier å sperre telefonen for innkommende samtaler når hun har møter, være det seg internt eller med klient). Jeg hadde frem til jeg fikk ny saksbehandler bare godord å si om NAV, men hun damen her trekker ned inntrykket noe veldig. Umulig å få tak i, umulig å kommunisere med på en god måte og avlyser gjerne møter etter at de skulle ha begynt (for det kom noe annet i veien). Synd at slike ignoranter ødelegger ryktet for en hel etat. Anonymous poster hash: 1d174...978
Gjest Tris Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Ringte NAV (igjen) i dag, og det er virkelig trykk 1 for ditt og trykk 2 for datt, gitt. Første gang jeg ringte i dag, ble jeg brutt etter ett minutt, da hadde jeg akkurat kommet igjennom trykke-menyen. Andre gang jeg ringte kom jeg igjennom, etter noe over fem minutter. Som vanlig var ikke saksbehandleren min i nærheten av telefonen (og hun pleier å sperre telefonen for innkommende samtaler når hun har møter, være det seg internt eller med klient). Jeg hadde frem til jeg fikk ny saksbehandler bare godord å si om NAV, men hun damen her trekker ned inntrykket noe veldig. Umulig å få tak i, umulig å kommunisere med på en god måte og avlyser gjerne møter etter at de skulle ha begynt (for det kom noe annet i veien). Synd at slike ignoranter ødelegger ryktet for en hel etat. Anonymous poster hash: 1d174...978 Du kan klage og be om en ny saksbehandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå