AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Var en tur på Rimi nå i lunch-pausen og her var det stort sett, bortsett fra noen pensjonister, kun det jeg vil anta var trygdede i sin beste alder (under 35-40). Folk som så ut som om de nettopp hadde stått opp, med bustete hår, iført løstsittende "treningsbukser", kraftig overvektige, gjerne med tatoveringer, bærende på brus og snop på vei mot kassen. Har jeg fordommer mot trygdede? Anonymous poster hash: 1f475...f80 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Ja, det har du. Trygdede er ikke en ensartet gruppe. Du har bare sett noen som oppfyller dine fordommer og vips, så fikk du bekreftelse på det. Du skulle f eks kjent meg. Jeg er pen, slank, stilig kledd, sminket, ingen tatoveringer, spiser sunnere enn de fleste jeg kjenner, røyker ikke, drikker med måte. Og tro meg - det finnes flere som meg. Men jeg, og mange andre, passer ikke inn i din fordom om hvordan trygdede er og derfor antar du at vi er friske og står i 100% jobb. Anonymous poster hash: 7dea8...dc3 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Er da ikke alle som bare jobber 8-16 , hørt om skift? Forek. Kveldsvakter etc. Noen handler kanskje før jobb. Så ikke alle på butikken er "trygdede".Anonymous poster hash: 65583...92e 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 man kan jo ikke se på hvem som er trygdet da? Kanskje de tenkte det samme om deg, siden du var der i normalarbtid? Anonymous poster hash: 38b37...c4e 4
Gjest Offensive Pie Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Jeg synes dette høres ut som fordommer mot studenter, jeg. Beskrivelsen kunne like gjerne vært meg, midt i den verste mastertåka. 5
Crobern Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Dette må være troll. Ingen som er så uvitende og fordømmende vel?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Høres ut som meg det, og jeg er ikke trygdet. Anonymous poster hash: e4237...58a
Tarsan97 Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 (endret) Denne har vert postet og diskutert for ikke så lenge siden mener jeg Endret 29. april 2014 av Tarsan97
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Jeg har noen bekjente som stemmer godt med beskrivelsen din, men de er ikke trygda. Den ene jobber som regel kveldsskift og nattskift på en fabrikk, og bruker dagtida til å handle. Og han går ofte i joggebukse. Og så er det noen studenter som jeg kjenner som passer godt. Noen bruker butikken som et fristed fra lesingen eller som et avbrekk fra oppgaveskrivingen. Og det passer også godt til han på hjørnet her som kjører posten, han er alltid innom butikken for å hente sin daglige dose med cola, men han har på seg Postmann Pat-uniformen da... Anonymous poster hash: aad58...2c7 1
Skilpadden Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Kanskje det var noen som hadde fridag? Eller noen som starter på jobb senere på kvelden? Hvordan vet du de er trygdede? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå